טומרקין וחירותי קבעו ברומא את הקריטריון לאליפות העולם

יעקב טומרקין ב-200 מ' מעורב אישי ומירון חירותי ב-50 מ' פרפר, קבעו את הקריטריון לאליפות העולם ביום השלישי בתחרות 7 הגבעות של רומא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום היום הראשון בתחרות שבע הגבעות | היום השני בתחרות שבע הגבעות

יום תחרות שלישי ברומא – פעמיים כי טוב. יעקב טומרקין ב-200 מ' מעורב אישי ומירון חירותי ב-50 מ' פרפר, קבעו את הקריטריון לאליפות העולם.

200 מ' מעורב אישי גברים
יעקב טומרקין הגיע ממוקד כבר למוקדמות הבוקר והעפיל שני לגמר אחרי דאיאה סטו היפני. נדמה היה שרצף ה"כמעטים" של טומרקין ממשיך כשנגע בקיר בבוקר ב-2:00.30 דק' – 0.08 שנ' מחוץ לקריטריון לאליפות העולם. אבל בגמר א' בערב, טומרקין כבר תיקן כשסיים שני ב-2:00.06 דק' – הפעם, מהצד הנכון של הקריטריון. טומרקין ישחה 200 מ' מעורב בקוריאה. אם ישפר את שיאו האישי שעומד על 1:58 דק', הוא יהיה גם מועמד ממשי לחצי גמר.

טומרקין (מימין) וחירותי לאחר השגת הקריטריון | צילום: איגוד השחייה בישראל

50 מ' פרפר גברים
מירון חירותי שחה בבוקר מספיק מהר רק בשביל להעפיל גמר ב'. בערב, בגמר ב', לצד האיטלקי הוותיק מטאו ריבולטה, חירותי נגע ראשון בקיר ב-23.65 שנ' – מאית אחת מהר יותר מהקריטריון. עבור חירותי בן ה-22, תהיה זו אליפות עולם ראשונה. מנגד, מרכוס שלזינגר שחה מהר יותר מחירותי בבוקר, והעפיל לגמר א'. אך שם, נגע שלזינגר בקיר ב-23.87 שנ' – 0.21 שנ' לאט יותר מהקריטריון.

200 מ' גב נשים
אביב ברזילי בת ה-17 שחתה מצוין במוקדמות הבוקר כששברה את השיא הישראלי והאישי שלה עם תוצאה של 2:12.69 דק', והעפילה שלישית לגמר א'. בערב, האטה ברזילי ביותר משניה, והתרחקה מהקריטריון לאליפות העולם.

200 מ' חופשי גברים
תומר פרנקל, דניס לוקטב ודניאל נמיר העפילו שלושתם לגמר ב' ב-200 מ' חופשי. בגמר ב', עשו לוקטב ופרנקל הצרחה (לוקטב דילג מעט קדימה, ופרנקל דילג מעט אחורה). דניאל נמיר, מעט אחריהם, ירד גם הוא פעמיים (בבוקר ובערב) מ-1:50 דק'. שלושתם עדיין צריכים לשפר לא מעט כדי לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם.

200 מ' מעורב אישי נשים
המשימה של אנסטסיה גורבנקו לקבוע תוצאת "אשרור" ל-200 מעורב אישי, לא צלחה. גורבנקו פסלה במשחה ולא קיבלה תוצאה. היא תידרש לעשות זאת בשבוע הקרוב.

תחרות ה"טראיילז" – הזדמנות אחרונה בסוף השבוע הקרוב
הזדמנות אחרונה לקבוע קריטריון לאליפות העולם תהיה לשחיינים בשישי-שבת הקרוב בתחרות ה"טראיילז" בבריכה הלאומית במכון וינגייט. קרובים ביותר לקביעת קריטריונים נוספים הם:
אנסטסיה גורבנקו שזקוקה רק לתוצאת "אשרור" של 2:14 דק' ב-200 מ' מעורב אישי.
יעקב טומרקין ב-100 מ' גב (צריך לשפר ל-0.04 שנ') וב-50 מ' גב (0.08 שנ').
איתי גולדפדן ב-50 מ' חזה (צריך לשפר ל-0.06 שנ').
אנדריאה מורז ב-50 מ' חופשי (צריכה לשפר 0.08 שנ') וב-100 מ' חופשי.
יונתן קופלב ב-50 מ' גב.
מירון חירותי ב-50 מ' חופשי.
תומר פרנקל ב-100 מ' פרפר.
מרכוס שלזינגר ב-50 מ' פרפר.
דניס לוקטב ותומר פרנקל ב-200 מ' חופשי.

כולכם מוזמנים לבריכה הלאומית במכון וינגייט, לדחוף ולעודד את שחייני הנבחרת בשישי-שבת. גם מערכת שוונג תהיה שם ותדווח מהשטח.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג