חשיבות הביטוח לעוסקים בספורט: "אל תגידו יהיה בסדר"

ספורטאים רבים דואגים לכל הציוד הכי חדיש וטוב, אבל לביטוח שישמור עליהם בזמן אמת הם לא דואגים. מדוע כל כך חשוב ומה יש שם באותיות הקטנות?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חשיבות הביטוח לעוסקים בספורט תמונת שער

אחד מהדברים שהכי פחות נעים לחשוב עליהם אלו פציעות ספורט, לכן ספורטאים רבים עוצמים עיניים בתקווה, שלהם זה לא יקרה. אך מה קורה כאשר חלילה נפצעים, אם זה בתחרות או במהלך אימון? ההתמודדות עם הפציעה יכולה פעמים רבות להביא עד לאובדן מקום העבודה, מי ידאג לכם אז?

פציעות ספורט, נפילה מאוניים

רוב הספורטאים נמצאים בתחושה של "יהיה בסדר" ולא מטפלים באופן מקצועי ויסודי בעניין הביטוחי

לכן, משבחרתם להיכנס לענף הספורט, עליכם לדאוג לכסות עצמכם ביטוחית, בדיוק כמו שאתם דואגים ללחץ צמיגים נכון, למדרסים לנעליים אם צריך או להתאמת אופניים, גם ביטוח רפואי צריך להתאים לפי סוג ואופי הפעילות.

כתבות נוספות בנושא
זמן פציעות: מה עושים עם פציעות ספורט?
פציעות ספורט: נכון או לא נכון? מיתוסים מעולם הריצה
נפטר עו"ד אדם פיש בעת טיול אופניים באזור מצפה רמון

רוב הספורטאים נמצאים בתחושה של "יהיה בסדר" ולא מטפלים באופן מקצועי ויסודי בעניין הביטוחי וכאשר מגיע רגע האמת, הדבר כבר מאוחר מדי. לכן, כמו שאתם קובעים פגישה אצל תזונאי ספורט שיבנה לכם תפריט מותאם לספורט בו אתם עוסקים, כך חשוב לקבוע פגישה עם יועץ ביטוח בריאות. הדבר משול להתאמת גובה אוכף לפני תחילת רכיבה או להחלפת נעליים אחרי מספר מאות קילומטרים, כך חשוב להתאים את הביטוח הרפואי.

ביטוח לזמן תחרות
חוק הספורט מחייב את המשתתפים באירועי ספורט תחרותי (תחרויות אופניים, טריאתלון ואיש ברזל) לרכוש ביטוח שעומד בקריטריונים מסויימים, אולם האם בדקתם פעם מה מכסה אותו ביטוח אותו רכשתם ועליו אתם סומכים בזמן אמת? מה הן האותיות הקטנות שמסתתרות שם למטה בדף?

מה מכסה הפוליסה שאותה מחויב כל ספורטאי שמתחרה בטריאתלון, איש ברזל וכדומה. חושבים שהרבה? אז תופתעו לגלות שלא כך הדבר. להלן טבלה שתעזור לכם לראות את הסכומים:

ביטוח תחרויות

בנוסף יש כיסוי לביטוח צד שלישי בסכום ביטוח של 300,00 שקל למקרה וסכום של 600,000 שקל לתקופה.

ומה מסתתר באותיות הקטנות?
אין כיסוי לתאונות דרכים בזמן אימון, דבר נפוץ שעלול לקרות בשבריר של שנייה בפלטון של רוכבים.
אין כיסוי לחו"ל.
הכיסוי הביטוחי יהיה בתוקף רק אם ישנה בדיקה רפואית בתוקף.
הביטוח מכסה מקרה תאונה בלבד, לא מכסה מקרה רפואי כמו קריסת מערכות או התקף לב וכודומה. לצערנו גם על מקרים כאלו כבר התבשרנו.

מה המסקנה?
שהכיסוי שאנו רוכשים לצורך השתתפות בתחרות, משול לביטוח חובה לרכב ושכל אחד מאתנו חייב שיהיה לו גם ביטוח מקיף.

אנחנו חייבים להתאים את הביטוח לסיכונים שנוספו לנו עם עיסוקנו בספורט כדרך חיים. לא חייבים להיות אנשי ברזל בכדי להיות חשופים לסיכונים. רק בתאריך 28.12.2014 התבשרנו על אסון כי "נפטר עו"ד אדם פיש בעת טיול אופניים באזור מצפה רמון" וזה בזמן רכיבת שטח עם חברים ולצערנו הרב ישנם עוד הרבה מקרים.

פציעות ספורט, ריצה

אנחנו חייבים להתאים את הביטוח לסיכונים שנוספו לנו עם עיסוקנו בספורט כדרך חיים

טעויות נפוצות אצל ספורטאים
התאמת הפוליסה: פעמים רבות ספורטאים מופתעים לגלות ברגע האמת כי פוליסת ביטוח הבריאות שלהם אינה תקפה במקרה של פציעת ספורט. חשוב מאוד לעדכן את פוליסת הביטוח שלכם במידה והתחלתם לעסוק בפעילות ספורטיבית אחרי יצירת הפוליסה.

לעוסקים בפעילות גופנית ובטח כאלו שמתחרים ומתאמנים בצורה רצינית, חייבת להיות פוליסה מותאמת אישית וסביר שהפוליסה הקודמת שחתמת עליה כשהייתם בטטות כורסה, אינה מתאימה עוד. להלן דוגמה, רבים מאיתנו נשאלו בזמן הצטרפות לביטוח חיים ובריאות את השאלות הבאות:

שאלה בפוליסת ביטוח

שאלות הנשאלות בחתימה על פוליסה

עכשיו נשאלת השאלה המקצועית, כאשר הינו בני ארבעים וענינו על שאלון זה, טרם נכנסנו לעולם הספורט ואילו כיום, אנחנו מתאמנים בקבוצה או עם מאמן פרטי וזוכים להתאמן באמצעות תוכנית אימונים מפורטת הכוללת רכיבה על כביש 4, שחייה בים כמעט בכל תנאי מזג האוויר וריצה באימונים בדופק מטרה 175. האם לא השתנה משהו באורח חיינו? האם העיסוק באיש ברזל, טריאתלון או מרתון היא "תחביב מסוכן" לאור האמור לעיל?

שאלה טובה, אבל היא לא שאלה או סעיף לפרשנות שמי מאיתנו היה רוצה להתווכח עליו עם חברת ביטוח במצב שבו אנחנו על כיסא גלגלים חס וחלילה.

לכן, בדיקה והתאמה של הכיסוי הביטוחים לפעילות שלנו היא תנאי הכרחי בדיוק כמו שאנחנו טורחים לבדוק ולהשקיע בכל דבר אחר הקשור בספורט.

לסיכום
בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים נחשפים אל האהבה הגדולה לעיסוק בספורט. יותר אנשים מתאהבים באדרנלין, מתמכרים לתחרות ומתמסרים לחוויה.

לצד הישגים גדולים, מאמצים עילאיים וכישרונות נדירים, אנחנו נחשפים גם ללא מעט תאונות ופציעות הנגרמות מעיסוק יומיומי בענפי הספורט השונים, פציעות העשויות להשפיע על עתיד הספורטיבי ולעתים גם על עתיד משפחתנו.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג