"הרעיון הוא להעלות במסגרת מרתון ת"א את המודעות שכל ילד זקוק לאבא ואימא באופן שווה בחייו"

לעורכת הדין ליאת לסקה חשוב לקדם את נושא ההורות השווה בין גברים לנשים לאחר הגירושין בעיקר בגלל "חזקת הגיל הרך" המיושנת בחוק, אז היא החליטה לרוץ במרתון סמסונג ת"א עם חולצת העמותה על מנת להעלות את המודעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתונים בארץ ובעולם הם קרקע לקידום רעיונות חברתיים, בעיקר משום שמדובר בעשרות אלפי אנשים שמשתתפים באירוע, כמו גם עשרות האלפים אשר מעודדים בצידי הכביש את הרצים והרצות או מתצפתים עליו מבית הקפה הסמוך בבוקרו של יום שישי בבוקר. יוזמה שכזאת נטלה לידיה עו"ד ליאת לסקה, אשר החליטה להדפיס חולצות עליהן מופיע סמל עמותת "הורות משותפת=טובת הילד", אשר פועלת מתוך מטרה לקדם שינוי חברתי בכל הקשור לטובת ילדי ההורים הגרושים וזכותם הבסיסית לקשר עם שני הוריהם ולרוץ איתה במקצה ה-10 ק"מ במרתון תל אביב.

המטרה להעלות את המודעות בקרב הציבור. ליאת לסקה מתאמנת | צילום: באדיבות ליאת לסקה

עוד כתבות לקראת המרתון
איתי תורג'מן: "אני רוצה לעשות 2:55 שע' ומטה במרתון סמסונג ת"א"
איך תרוצו "נגטיב ספליט" כבר במרתון סמסונג ת"א?
כך נראה מסלול מרתון סמסונג תל אביב

בישראל קיימים חסמים אשר מונעים הורות משותפת לאחר שהורים מתגרשים, המרכזי הוא "חזקת הגיל הרך", שקובע שילדים עד גיל 6 יהיו באופן אוטומטי במשמורת אימם וזאת על רקע מיגדרי בלבד וללא כל בחינה של טובת הילד, כאשר לאב נקבעים זמני שהות עם הילד. לסקה הציעה בעמוד הפייסבוק לרכז רכישה של חולצות לכל המעוניינים שרצים באחד המקצים של אירוע המרתון, או אפילו מעודדים וזאת בסכום סמלי של 30 שקל בלבד.

מה הרעיון שעומד מאחורי היוזמה שלך?

"הרעיון היה לצבוע את המסלול של מרתון תל אביב בכמה שיותר חולצות הנושאות את הלוגו של העמותה 'הורות משותפת', כדי להעלות את המודעות בקרב הציבור, לפיה כל ילד זקוק לאבא ואימא באופן שווה בחייו".

כיצד את מחוברת לנושא הזה?

"הנושא קרוב לליבי, פרט לכך שאני עוסקת בו כעורכת דין ביום יום ומייצגת בעיקר אבות, שנאלצים להלחם על משמורת משותפת על ילדיהם. אני בעצמי גרושה ויש לי ילד שמצוי במשמורת משותפת מאז היה בן שנה וחצי. בן הזוג הנוכחי שלי הוא גם כן גרוש וטריאתלט, ואב לילדה בת 7 שנלחם בחמש השנים האחרונות על משמורתה, עד שלאחרונה בית משפט פסק משמורת משותפת והסדרי שהות שווים יחד עם האם. יש לנו ילד אחד משותף, כך שאני מכירה את הנושא גם מעבודתי וגם מחיי האישיים".

מה עוצר את ה"הורות המשותפת" לאחר גירושים בישראל?

"בשונה מהרבה מדינות העולם שם בוטלה חזקת הגיל הרך, בארץ החוק עדיין מיושן וקובע כי ברירת המחדל היא שטובתם של ילדים עד גיל 6 להיות במשמורת אימם, אלא אם אין נסיבות מיוחדות. כמובן שבשנים האחרונות חל כרסום בחזקה, אך עדיין בתי משפט ובתי הדין הרבניים במקרים רבים פוסקים משמורת לאם כברירת מחדל. למרות ניסיונות רבים שנעשו לשנות את החקיקה בישראל, אירגוני הנשים מתנגדים ומכשילים כל ניסיון כזה, כאשר הנפגעים העיקריים הם הילדים".

באילו מרוצים השתתפת עד היום והאם את מתאמנת על בסיס קבוע?

"אני ספורטאית כתחביב והשתתפתי פעמיים בישראמן אילת כשחיינית בשלשה, עשיתי מספר טריאתלונים בשנים האחרונות כמו טריאתלון נשים אותו אני עושה מדי שנה, טריאתלון ת"א ועוד. בשנה שעברה השתתפתי בחצי מרתון בתל אביב והשנה אני אשתתף במקצה ה-10 ק"מ. כמו כן אני מתאמנת באופן קבוע ומתרגלת גם יוגה".

גם גיא רוה, יו"ר עמותת "הורות משותפת=טובת הילד", מברך את לסקה על היוזמה,"העמותה אשר פועלת לקידום טובתם של ילדי ההורים הגרושים מברך את עו"ד ליאת לסקה על היוזמה הברוכה להעלאת המודעות בקרב הציבור לקשיים של ההורים הגרושים במדינת ישראל. החוקים הנוגעים להורים גרושים חוקקו בשנת 1959 ו-1962 ומאז המדינה לא התאימה את החוקים המיושנים, כמו חזקת גיל הרך ונטל המזונות, למציאות כיום בה שני הורי הילד נוטלים חלק פעיל בגידולו ושני ההורים עובדים לפרנסתם. העוול בשטח מעצים את מאבקי ההורים הגרושים על חשבונם של הילדים ואנו תקווה שהמחוקק יבחר לפעול לתיקון המצב".

לרכישת חולצה לקראת מרתון ת"א או למרוצים נוספים ניתן להשאיר הודעה בפייסבוק אצל ליאת לסקה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יוסף גנדל הגיב:

    מקסים!

  • אלי הגיב:

    כל הכבוד על היוזמה. פשוט לא יאומן כמה המדינה הזאת חיה על חוקים דרקונים. בעצם זאת מדינה דרקונית.
    אז מה הפלא?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג