הישראלי שישלים בישראמן 10 תחרויות איש ברזל בשנה

ברגע שטירן הררי סיפר לאשתו שיש לו חלום מופרע, היא מיד הבינה שמשהו גדול עומד לקרות. מאז ועד היום הוא סיים בהצלחה 9 תחרויות איש ברזל בשנה אחת ומתאמן כרגע לאחרונה שתהיה בישראמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש הרבה אפשרויות לטייל סביב העולם בשנה אחת, אבל קרוב לוודאי שאין יותר מדי אנשים בעולם שיחשבו לעשות את זה תוך כדי השתתפות ב-10 תחרויות איש ברזל. רוב האנשים יגידו שזה לא הגיוני מבחינה פיזיולוגית וזה עוד לפני שמדברים על עלות של כזה דבר. את טירן הררי, בלש משטרה בן 52 מעכו, כל זה לא הרתיע. הוא מעיד על עצמו שברגע שהוא מחליט לעשות משהו, גם אם זה נשמע מופרע, שום דבר לא יעצור אותו.

"היה לי חזון של לנסות לעשות משהו שונה". טירן הררי | צילום: באדיבות טירן הררי

עוד כתבות איש ברזל בשוונג
האשה הראשונה שסיימה שתי תחרויות איירונמן בסופ"ש אחד
"הפעם הראשונה שלי על מסלול הישראמן"
עד כמה אפשר להשוות תוצאות בתחרויות איש ברזל שונות

רק בשנים האחרונות הוא נדבק בחיידק של טריאתלונים למרחק איש ברזל (3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה ו-42.2 ק"מ ריצה). למעשה, הפעם הראשונה שלו היתה ב-2014. רק שבמקרה שלו החיידק הכה חזק מדי ומאז הוא מציב לעצמו מטרות רציניות בכל שנה וב-2019 הוא כבר חרג מגבול הנורמה, גם של אנשי הברזל הקשוחים ביותר.

הררי החליט להשתתף ב-10 תחרויות איש ברזל בשנה אחת, להתחיל בישראמן 2019, לסיים בישראמן 2020, ובאמצע להתחרות 8 פעמים בחו"ל. השבוע תפסנו אותו לשיחת טלפון מקנדה, אחרי שסיים את התחרות התשיעית מתוך 10 בפלורידה, וכעת נותר לו להשלים את האתגר בישראמן הקרוב בסוף ינואר. "היה לי חזון של לנסות לעשות משהו שונה", אומר הררי, "משהו מאתגר, משוגע ברמות קשות. ישבתי עם אשתי ואמרתי לה שיש לי חלום, וכשהיא שומעת שיש לי חלום היא מיד מחייכת ומבינה. זרקתי את זה לאוויר ואמרתי 'בואי נראה אם זה אפשרי'. במקום העבודה קיבלתי אישור ותמיכה מיידית מהמפקדים שלי ומהצוות ואז הפרויקט קרם עוד וגידים. בחרנו את התחרויות ובינתיים הזמן עף ועף מהר מדי, כנראה שנהנינו".

10 איירונמנים בשנה

המסע המטורף הזה התחיל כאמור בישראמן באילת בינואר 2019, משם זה נמשך באיירונמן דרום אפריקה, איירונמן לנזרוטה באיים הקנאריים, קלמר שבשבדיה, ניס, ציריך, אמיליה רומאנה באיטליה, ברצלונה ופלורידה בסוף השבוע האחרון. לפעמים היתה לו מנוחה של 3 שבועות בלבד מתחרות לתחרות, כמובן שזה הלך ונעשה קשה מתחרות לתחרות, אבל תמיד הגיעו אתו לפחות מלווה אחד מהמשפחה התומכת, אם לא כולם יחד. "אני עדיין לא מעכל את זה שאני כבר אחרי 9 תחרויות, אבל ברוך השם אין לי פציעות ואני גם מרגיש מעולה", הוא מספר ומוסיף: "כנראה שהתכנית שבניתי לעצמי היתה טובה. בסופו של דבר אני מכיר את עצמי טוס ויודע מה אני רוצה מעצמי, כמובן שהמטרה בתחרויות לא היתה לשבור שיאים אישיים, אלא להגיע ליעד, ולא לקחתי סיכונים".

למרות שטירן הררי הפך לספורטאי סבולת חובב בגיל מאוחר יחסית, הוא הצליח להגיע לרמה מרשימה עם סאב 3 במרתון ברלין ותחרויות איש ברזל שסיים בזמנים של בין 11 ל-12 שעות, כשזה פחות או יותר גם היה טווח הזמנים במסלולים המהירים יותר בתחרויות שבהן השתתף באתגר הנוכחי. מי שמכיר אותו יכול להעיד על שתי תכונות כספורטאי, הוא מאוד מדויק ולא מוותר, כך שהוא מעולם לא חשב לפרוש באף אחת מהתחרויות. "צריך להכיר אותי לעומק כדי להבין שאני לא פורש. קוראים לי גרמני ואני לוקח את זה כמחמאה. תחרות שהשאירה בי חותם היתה לנזרוטה, שלדעתי היא התחרות הכי קשה בעולם וגם הזינוק שלה הוא שונה כי 1,600 מזנקים יחד למים ואתה חוטף שם לא מעט. אז אפשר להגיד ששרדתי את הים בלנזרוטה. בכל תחרות שהגעתי אליה הכרתי את המסלול וידעתי בדיוק מה אני רוצה מעצמי. בתחרות האחרונה לקחתי את זה יותר באיזי כי אני מכין את עצמי לישראמן, בתחרויות אחרות קבעתי זמנים כמעט זהים וזה חיזק אותי וזה גרם לי להבין שאני בכיוון הנכון".

ויתרו על כמה דברים, אבל זכו בחוויה לכל החיים. טירן הררי והמשפחה | צילום: באדיבות טירן הררי

מי שמכיר, אפילו מעט, את עולמם של אנשי הברזל, יודע שגם השתתפות של פעם בשנה בתחרות בחו"ל היא הוצאה כספית אדירה. טירן הררי, כפי שכתבנו, הוא איש משטרה ולא איש עסקים מהעשירון העליון. מהרגע שהוא התחיל לחלום, כמעט בכל מקום השאלה הראשונה שהופנתה כלפיו היתה "מאיפה הכסף?". וזה מה שהוא אמר לנו: "בכל משפחה יש סוג של התנהלות, אני מתנהל מול אשתי ונותן לה הסברים. השיקולים היו לוותר על המון דברים שרצינו לעשות ולקנות בשביל להגשים את החלום הזה. אנחנו מאמינים שמה שהנפש מרגישה והחוויות המשפחתיות הם הרבה מעבר לדברים החומריים, אז השנה שמנו את כל ההשקעה שלנו על הנפש והחלום שלי וויתרנו על המון דברים שתכננו כמו להחליף רכב ועוד דברים אחרים. כמובן שאתה עושה את זה נכון ובדרך הזו גם הדברים מסתדרים".

אין ספק שאחד מרגעי השיא של הישראמן בכל שנה הוא לצפות באנשי הברזל המהירים ביותר על אחד המסלולים המפרכים בעולם, שמגיעים לקו הסיום ביום שישי לקראת שעות הערב. אבל לא פחות מזה, לצפות בכל המנצחים והמנצחות שמגיעים לאחר מכן. אם טירן הררי יישאר מספיק מדויק כפי שהוא מעיד על עצמו, גם הוא יהיה אחד מהמאושרים שחוצים את קו הסיום, ביום שישי בשעות הערב. רק שהוא יעשה את זה בפעם העשירית בשנה אחת.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שלומי הגיב:

    טירן אחי אתה תותח עשוי בשר ודם מצדיע לך

  • בועז הגיב:

    אלוף! עלה והצלח

  • משה כספי הגיב:

    אתה השראה לכל כך הרבה ספורטאים, גדול מהחיים, ספורטאי על.

    1. או ש או ש הגיב:

      בתור ספורטאי שכל הזמן פצוע כמעט בלי להתחרות, לא מבין איך הוא עשה את זה. כנראה עשוי מחומרים אחרים. שאפו.

  • צדק חברתי הגיב:

    איך בלש במשטרה מוצא כל כך הרבה זמן להתאמן? הרי ברור שהוא לא עבד בינתיים… איך זה שרוב אנשי הברזל באים מהמשטרה… כי הם בקושי עובדים וכך נראית המשטרה ואנחנו משלמי המיסים נמשיך לשלם

    1. מתאמן קבוע הגיב:

      איך תמיד יש אנשים קטנים שלא יודעים לפרגן ???

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג