הטעויות שאתם עושים כשאתם קונים נעלי ריצה

5 הטעויות הקריטיות שעלולות להוביל אתכם לקנייה מאכזבת ושאולי גם תגרום לכם לפציעה לא רצויה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

התייחסנו לא מעט לסוגים שונים של נעלי ריצה, ובקרוב נפרסם גם סרטון שיעזור לכם לקנות אותן בצורה חכמה יותר. חוץ מלהכיר יותר טוב את הסוגים השונים של הנעליים, כדאי גם לדעת מהן הטעויות שאנשים עושים כשם קונים נעלי ריצה ואיך נמנעים מהם. אנחנו עשינו בשבילכם את העבודה. 

נעלי ריצה

אז איך בוחרים? | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
מתי באמת צריך להחליף נעלי ריצה?
איך קושרים נעלי ריצה נכון ונמנעים משלפוחיות?
צפו: המדריך לרצים מתחילים – פרק 01

1. מתחשבים יותר מדי במראה 

די ברור שכל אחד ירצה לצאת מחנות הנעליים עם זוג שלא רק מרגיש טוב אלא גם נראה מצוין. אם אנחנו בוחרים את הבגדים לפי המראה, אז למה לא את נעלי הריצה? אבל כאן צריך להבין משהו חשוב. לכל אחד יש כף רגל שונה, ומה שנראה מצוין על מישהו אחר, לא בטוח שירגיש מצוין עליכם. כשמדובר בנעלי ריצה, חשוב להבין שהנוחות היא מעל הכל והמראה הוא בונוס.

במקרים רבים אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים בין שני זוגות. אחד מרגיש עליכם מצוין אבל אתם לא הכי מתחברים לצבע או לעיצוב, השני מרגיש לכם סביר, אבל נראה מדהים. בדיוק בנקודה הזאת חשוב להבין שאותה תחושה של "סביר" עלולה להיות לא הכי אובייקטיבית מכיוון שאתם קצת מוסחים בגלל המראה. המסקנה, צריך לעשות את הויתור ולבחור בנעל הנוחה יותר. אם אתם לא מוכנים להתפשר, תמשיכו לחפש דגמים אחרים בחנויות אחרות.

2. קונים מבלי למדוד

המהפכה של הקניות באינטרנט כבשה כמובן גם את עולם נעלי הריצה, ועבור מי שקונה מספר זוגות בשנה אין דבר הגיוני יותר מאשר לנסות ולנצל אותה. במקרים רבים אנשים מגלים הבדלים משמעותיים במחירים, והקניה המשתלמת ביותר היא לשלוח נעליים לכתובת של מכר בחו"ל, שיביא לכם אותם כשהוא יגיע לארץ. כך תמנעו מדמי משלוח יקרים ומיסים.

אגב, יש גם אתרים ישראלים שמציעים נעלי ריצה במחירים אטרקטיביים ובמשלוח מהיר יחסית. הבעיה במקרים כאלה היא שאם לא מדדתם את הנעליים לפני כן, הסיכוי שההתאמה תהיה מושלמת עבורכם הוא לא גבוה. אם בא לכם להחזיר ולהזמין שוב זה אפשרי, אבל זו סחבת. הדרך הכי הגיונית לקנות נעליים מבלי למדוד היא לקנות בדיוק את אותו הדגם שהיה לכם – כך גם תשיגו מחיר טוב, וגם תדעו בדיוק מה אתם מקבלים. עוד משהו חשוב שצריך לשים אליו לב – גם כשחברת נעליים מסוימת משיקה דגם חדש באותה סדרה של דגם שהיה לכם, הנעל בעצם משתנה והיאט לא בהכרח תהיה אותה נעל "מושלמת" שהכרתם.

נעלי ריצה קשירה

רוצים לקנות בלי למדוד? רק אם זו נעל שהיתה לכם | צילום: thinkstock

3. לא מחפשים מחירים אטרקטיביים

בחנויות מותגים מחזיקים בדרך כלל את הדגמים החדישים ביותר, ומן הסתם הם גם היקרים ביותר. כשמדובר בדגם חדש, קשה למצוא הבדלי מחירים בין החנויות השונות בארץ. מצד שני, לקוחות קבועים של נעלי ריצה צריכים לזכור שני דברים: 1. בהרבה חנויות גדולות מציעים הנחות לחברי קבוצות ריצה שונות. אז לפני שאתם קונים, תבדקו מסביב אם אתם מכירים חברים בקבוצות ריצה שיודעים על הסכמים שונים. 2. בדרך כלל, את המחירים הכי אטרקטיביים של היבואנים השונים אפשר למצוא באקספו של המרוצים השונים. זה בדרך כלל מקום מצוין לקנות בו נעליים חדשות.

וחוץ מזה, לא תמיד חייבים את הדגם החדש ביותר. בכל פעם שדגם חדש מגיע לארץ, יורדים המחירים של הדגמים הישנים יותר וזו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לקנות דווקא אותם. מה שהיה טוב לפני שנה, יהיה טוב גם עכשיו.

4. קונים נעליים בבוקר

באופן כללי, קניות בבוקר זה מעשה חכם אבל פחות כשמדובר בנעלי ריצה. הסיבה היא שגודל כפות הרגליים שלנו משתנה במשך היום בגלל זרימת הדם. בבוקר הן בגודל הקטן ביותר, ובמשך היום הן מתנפחות ומתרחבות עד שהן מגיעות לשיאן אחר הצהריים. אז אולי ההבדלים בגודל יהיו קטנים, אבל אם מצאתם נעל אטרקטיבית שההתאמה שלה גבולית עבורכם – זה עלול להיות משמעותי.

מה שמומלץ לעשות זה למדוד את נעלי הריצה בשעות אחר הצהריים, אחרי שכבר כיתתם רגליים ועשיתם כמה דברים במשך היום.

מכשיר מדידה לרגליים

המידה שאתם מכירים היא רק נקודת פתיחה, צפו לשינויים | צילום: יוסי ציפקיס

5. לא מודעים למידה המומלצת

אין דבר חשוב יותר מאשר לקנות נעל במידה שתהיה הכי טובה לרגל שלכם. כשמדובר בנעלי ריצה, המידה שלכם כפי שאתם מכירים אותה היא רק נקודת פתיחה ויכולה להשתנות, אפילו משמעותית. זה קורה קודם כל משום שיש הבדלים במידות בין החברות השונות, ובהחלט יכול להיות מצב שנעל במידה 44 בחברה X  תתאים ללקוח מסוים בעוד שנעל באותה מידה בחברה Y  תהיה גדולה בשבילו.

לפעמים צריך לקחת חצי מידה יותר גם אם האורך של הנעל בסדר, וזה בגלל שיש מעט לחצים בצדדים. במקרים כאלה, אין שום בעיה שנעל תהיה מעט ארוכה. יש משהו חשוב שצריך להבין לגבי אורך הנעל – האורך האידיאלי צריך להיות בין חצי מידה למידה יותר מכף הרגל הארוכה שלכם, ולרוב האנשים יש הבדלים בגודל של כפות הרגליים. רצים רבים סובלים מתופעה של ציפורניים שחורות שנופלות, וזה בדרך כלל קורה להם רק בכף רגל אחת. הסיבה היא שנעל אחת מתאימה להם בול והשניה מעט קטנה מדי. לכן, עדיף ללכת מראש נעליים יותר ארוכות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קובי וולוך הגיב:

    שאלה

    איך מרגילים את הרגל לנעל ריצה חדשה
    קניתי זוג נעליי ריצה חדשות ולאחר ריצה של חצי שעה בערך הרגשתי שכפות הרגליים מתחממות קצת ואי נוחות בריצה
    האם זה קשור להתרגלות הרגליים לנעליים חדשות או קשור לקשירה השרוכים בסגירה לוחצת מידי

    תודה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג