הבעיה הגדולה של השחייה בריו 2016

המאמן ופרשן השחייה בוקי צ'יש, חושב שכמו בבייג'ינג 2008, גם בקיץ הבא הרייטינג יקבע את שעות המשחים במשחקים האולימפיים, רק שהפעם השחיינים יצטרכו להתרגל לרעיון של גמרים בין 22:00 לחצות. איך עושים את זה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הבריכה של אליפות העולם בשחייה בקאזאן
הבריכה של אליפות העולם בשחייה בקאזאן

החלטה שנלקחה על ידי הוועדה המארגנת של משחקי ריו 2016 לטובת צופי הטלוויזיה בעולם, מעוררת בעיות רבות לשחיינים האולימפיים בפרט ולכל מנהלי המשלחות למשחקים בשנה הבאה בכלל.

הבריכה באליפות העולם בשחייה בקאזאן

בשביל הצופים ביציעים זה יהיה בילוי לילי, לשחיינים קצת פחות | צילום: CHAN FAN

אחת למספר משחקים אולימפיים עולות וצצות בעיות המאתגרות את עולם הספורט או את השחייה האולימפית ומציבות קשיים אובייקטיביים מעניינים. כך היה במכסיקו סיטי ב-68 עם בעיית הגובה ודלילות החמצן באוויר (בעיה רצינית לשחיינים), כך היה במשחקי סיאול 88 עם שינוי שעות משחי הגמר וכך היה גם במשחקי בייג'ינג 2008 שבהם הועברו משחי הגמר לבוקר והמוקדמות לערב כדי לרצות את קהל הצופים בארצות הברית.

אז מה יקרה בריו? כדי להתאים את לוח השידורים של תחרויות הגמר בשחייה למקבצי האוכלוסייה הגדולים בארצות הברית ובמזרח הרחוק (סין-יפן-קוריאה-אוסטרליה) הוחלט להעביר את הצגת משחי הערב משעה 17:30 או 19:30 כנהוג, לשעה 22:00 בכל ערב.

כן, משחי הגמר וחצי הגמר במשחקי ריו 2016 יחלו בשעה עשר בערב. על פניו אין בעיה, הרי אנו הולכים לעתים לסרט מאוחר או הצגת תיאטרון ב-10 בלילה או צופים במשחק כדורגל בליגת האלופות בשעה 21:45. אבל לא כך הוא המצב בתחרויות הגמר בשחייה כשמדובר ב-8 ימים ו-8 לילות ברצף.

משחי הערב שיחלו בשעה 22:00 יסתיימו כמעט כל ערב בסביבות חצות ולעתים אף מאוחר יותר. ערבים לא מעטים מסתיימים במשחה שליחים ובכל מקרה מחייבים שחיינים רבים לבצע פעילות/שחיית שחרור הנמשכת לעתים גם חצי שעה. יש שחיינים שזוכים במדליות, יש שחיינים הנבחרים באקראי למתן שתן לבדיקה, וזה לוקח זמן ולעתים הרבה זמן. השחיינים מחויבים לכלי התקשורת למתן ראיונות ב-MIX ZONE (אזור הראיונות) וגם זה גוזל מהם זמן ובמיוחד כמובן מהמנצחים אותם מבקשים לראיין כלי תקשורת רבים ממדינותיהם.

יעקב טומרקין שחיין ישראלי

לחזור בשקט לכפר האולימפי ולא להעיר אף אחד. יעקב טומרקין | צילום: איגוד השחייה

כלומר, שחיינים לא מעטים לא "יצליחו" לעזוב את אזור הבריכה אלא כחצי שעה עד שעה לאחר סיום משחיי הערב.
זה מביא אותנו לשעה 01:00 לפנות בוקר. ואז מתחילה התנועה לאזור המגורים. כמה שהוא לא יהיה קרוב, השחיינים יזדקקו לכ-10 עד 20 דקות כדי להגיע מהבריכה ועד למעונות בכפר האולימפי. כך זה היה, בין אם ברגל או ברכב, באותן שלוש אולימפיאדות בהן הייתי. תמיד פרק זמן לא ארוך אבל קיים.

עוד כתבות בנושא

אליפות ישראל בשחייה ננעלה עם 7 שיאים ישראלים
מדוע "צללה" השחייה הישראלית באליפות העולם בקאזאן?
במקביל לאליפות העולם, מייקל פלפס שחה באליפות ארה"ב וסתם פיות

ואז הגענו לכפר האולימפי וצריך לאכול. והאכילה חייבת להיות בקצב מתון ובתהליך של התרגעות והורדת המתח ממשחי הערב. כמה זמן לוקחת ארוחת ערב/לפנות בוקר לספורטאי שהגיע ממשחים ועלה לגמר או זכה במדליות?

אנו מתקרבים לשעה 02:00. ועכשיו הולכים לישון.

משחי המוקדמות במשחקי ריו 2016 לא יחלו ב-9 או 10 בבוקר, שעות להן רגילים השחיינים אלא בשעה 13:00. כן, בשעה אחת בצהרים שעון ריו יחלו משחי המוקדמות בכל בוקר, סליחה אחר הצהריים. זאת כדי לאפשר לשחיינים שיגיעו למיטתם ב-1 או 2 לפנות בוקר, לישון מספיק ולתת לגוף אפשרות התאוששות סבירה.

אבל חברים, כמה שחיינים אתם מכירים, המתאמנים או מתחרים פעמים ביום, שישנים עד נאמר 9 או 10 בבוקר? אין.
כיצד יתרגלו השחיינים ללכת לישון ב-1 או 2 בלילה ולקום ב-9 או 10 בבוקר. וכך במשך 8 ימים ברצף?

בכפר האולימפי הלינה היא במסגרת נבחרות לאומיות רב ענפיות (שחייה עם ג'ודו עם התעמלות ועם אתלטיקה וכו'). כיצד תפעל הלינה האולימפית של כל משלחת כאשר השחיינים חייבים להמשיך לישון לקראת המוקדמות ב-13:00 ואילו הספורטאים האחרים במשלחת מנהלים סדר יום "נורמלי" של השקמה ב-7:00 ויציאה לתחרות או אימון ב-9:00? האם הספורטאים האחרים לא יפריעו לשחיינים האחרים הישנים עדין בשעת בוקר? ומה יקרה באזורי המגורים כאשר השחיינים והמאמנים יחזרו בשעת לילה מאוחרת כמו 1:30 לאחר התחרויות וארוחת הערב/ לפנות בוקר שלהם? איך שומרים על שקט ולא מתלהבים מזכייה במדליה או שבירת שיא במשחה כזה או אחר כשאתה מגיע לאזור מגורים של ספורטאים בענפים אחרים כשאלו ישנים את שנתם? וזו שינה מאד חשובה לכל ספורטאי שמתכונן לתחרות שלו.  וואו……איזה בלאגן!!

היום זה כבר סגור, חתום וידוע. שעות השחייה בריו 2016: המוקדמות ב- 13:00 והגמרים ב- 22:00. אין דרך אחרת! המצב הקשה הוא אובייקטיבי ושווה לכל השחיינים……אבל איך מתנהלים בסבך אותו תיארתי כאן?


ד"ר בוקי צ'יש | מאמן ופרשן שחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג