האם קעקועים עלולים לפגוע בביצועים הספורטיביים?

לפי מחקר שנערך במכללה לרפואת ספורט בדנבר, כדאי לספורטאים לחשוב פעמיים לפני שהם הולכים להתקעקע, בטח כשמדובר בהרבה קעקועים, הנה הסיבות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצה עם קעקועים במרוץ נשים

תרגום: תומר גמינדר 

קעקועים הולכים ונעשים פופולאריים יותר בתקופה האחרונה, והאופנה הזאת לא פוסחת על הספורטאים. לפי אחד הדיווחים, 53% מכלל שחקני הכדורסל ב-NBA בעונת 2015/16 היו מקועקעים. אם מסתכלים על שתיים מהקבוצות באותה עונה, קליבלנד קאבלירס ויוסטון רוקטס, המספר זה עלה ל-3 מתוך כל 4 שחקנים.

רצה עם קעקועים במרוץ נשים

רצה עם קעקועים במרוץ נשים

עוד כתבות בנושא 
מדוע אנשי ונשות ברזל מקעקעים סמל של תחרות? 
שחיין פראלימפי נפסל בגלל קעקוע על החזה 
מחקר חדש: יותר כושר אירובי, פחות מחלות לב 

האם קעקועים מפריעים לתגובת ההזעה?

תהליך הקעקוע כרוך בניקוב העור עם מחטים המכילות צבע, אשר משוחרר ונשאר בעומק של 3-5 מ"מ מתחת לפני העור בתוך שכבת העור. שכבת עור זו מכילה גם את בלוטות הזיעה אשר אחראיות על הפרשת נוזלים, המשחקים תפקיד חשוב בוויסות הטמפרטורה של הגוף. לכן, הגיוני לשאול אם הקעקועים מפריעים לתגובת הזעה רגילה. מחקר שנערך לאחרונה בדק את השאלה הזאת.

החוקרים גייסו 10 אנשים בעלי קעקועים בצד אחד של הגוף שלהם. הם מדדו את קצב הזיעה ואת הרכב הזיעה (הנתרן) באזור המקועקע, ועשו את אותו הדבר בצד השני של הגוף ללא הקעקוע. התוצאות הראו בבירור שיעור זיעה נמוך יותר (ירידה של 53%) וריכוז נתרן בזיעה גבוה יותר (64%) בקעקוע, לעומת עור לא מקועקע. ממצא זה מצביע על כך שלא רק ששיעור ההזעה נפגע, אלא גם כי הספיגה מחדש של נתרן נפגעת. לכן נראה כי קעקועים מפריעים לתגובת ההזעה הנורמלית. המחברים גם העירו כי השפעות אלה לא היו קשורות לגיל הקעקוע.

אז מהי הרלוונטיות המעשית? האם ספורטאים צריכים להימנע מקעקועים כדי לשמור על יכולתם לווסת את חום הגוף? כנראה מוקדם מדי מכדי להסיק מסקנה זו  וכנראה שהתשובה היא שזה תלוי כמה מהעור מכוסה בקעקועים. לעת עתה, ההמלצה הכללית לכל מי שחושבים לעשות קעקועים אשר יכסו חלקים גדולים של הגוף, היא להבין כי הקעקועים עלולים להשפיע על ויסות החום ולכן פוטנציאלית גם על הביצועים – במיוחד בתנאי מזג אוויר חם.

לחצו להרשמה לישראמן 2019



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג