האם מחסום השעתיים במרתון יישבר כבר ב-2017?

זו בכל מקרה הפנטזיה של חברת "נייקי" שהציבה את האתגר המטורף הזה כמטרה עבור שלושת המרתוניסטים הבכירים שלה כולל מי שנחשב היום לטוב מכולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא ברור אם בחברת "נייקי" באמת מאמינים שאפשר לקצץ כמעט שלוש דקות משיא העולם במרתון כבר בשנת 2017, אבל מה שבטוח זה שמבחינה שיווקית החברה הזאת עשתה עבודה מצוינת ובכל עולם הריצה למרחקים ארוכים מדברים מאתמול (שני) על הפרוייקט החדש של נייקי.

אליוד קיפצ'וגה

האם הגוף האנושי מסוגל לדבר כזה? אליוד קיפצ'וגה | צילום: Erik van Leeuwen

אז מה בעצם שלושת המופלאים האלה צריכים לעשות?

המטרה של הפרוייקט הזה היא להכשיר את שלושת הרצים הטובים ביותר המספונסרים על ידי החברה, לרדת מזמן של שעתיים בריצת המרתון. כזכור, שיא העולם כיום השייך לדניס קימטו עומד על 2:02:57 שעות (נקבע במרתון ברלין 2014) כאשר עד היום שני רצים הצליחו להתקרב עד כדי פחות מ-10 שניות לשיא הזה: קנניסה בקלה שהיה רחוק ממנו ב-6 שניות במרתון ברלין האחרון ואליוד קיפצ'וגה שהיה רחוק ממנו ב-8 שניות במרתון לונדון 2016.

קיפצ'וגה, שנחשב כיום למרתוניסט הטוב בעולם, הוא אחד משלושת המועמדים של "נייקי" לשבירת שיא העולם ויותר מכך לירידה משעתיים. השניים האחרים הם לליסה דסיסה האתיופי שניצח בעבר פעמיים במרתון בוסטון ומחזיק בשיא אישי של 2:04:45 שעות, וזרסנאי טדסה מאריתריאה שהוא שיאן העולם בחצי מרתון (58:23 דקות).

אז מה בעצם שלושת המופלאים האלה צריכים לעשות? כשדניס קימטו קבע את השיא העולמי הנוכחי במרתון הוא רץ בקצב ממוצע של 2:54-2:55 דקות לקילומטר. כדי לקצץ מהזמן הזה כמעט שלוש דקות ולקבוע תוצאה של 1:59:59 שעה במרתון, צריך לרוץ בקצב ממוצע של 2:50 דקות לקילומטר, וזה אומר מהירות של קצת יותר מ-21 קמ"ש (אפשר רק לנסות לדמיין מהירות 21 בהליכון).

לפרוייקט השאפתני הזה של "נייקי" קוראים breaking2 והחברה גייסה עבורו צוות של כ-20 אנשים שמלבד מאמנים ופסיכולוגים כולל גם מהנדסים ומעצבי בגדים ונעליים. בינתיים, לא נמסרו יותר מדי פרטים על הפרוייקט ובמרכזם עומדת השאלה איפה ומתי יעשה ניסיון של אחד מהשלושה או של כולם לקבוע תוצאה כל כך מהירה? האם זה יהיה במסגרת אחד המרתונים הגדולים או שאולי כאירוע מיוחד שיוקם במיוחד לכבוד המטרה הזאת? אגב, במקרה כזה גם לא ברור האם התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) תאשר שיא עולם כזה, אם יושג.

טוני ביגנל, סגן נשיא "נייקי" האחראי על פיתוח הנעליים אמר בראיון לאתר RUNNERS WORLD: "מחסום השעתיים במרתון זה אחד הדברים שאנשים רוצים לפרוץ. זה כמו לרדת מ-10 שניות ב-100 מטר או מ-4 דקות במייל. בסופו של דבר אנחנו רוצים להוכיח שהדבר הזה אפשרי, ושהגוף האנושי יכול לעשות דבר כזה".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג