דור אלון סובב כנרת 2018: מה החידושים שמחכים לרוכבים השנה?

למה השנה כדאי גם לרוכבים התחרותיים להגיע? מה עושה מי שאין לו אופניים ומה השינוי במסלול המשפחתי למרחק של 12 ק"מ? התשובות המלאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אין הרבה הזדמנויות לרכוב על אופניים במסלול מישורי, ארוך ואטרקטיבי כשהכבישים עומדים לרשות הרוכבים בלבד. טוב, אולי זה קרה לא מזמן ביום כיפור, אבל לא כל אחד רוכב ביום הזה, וכמה מאלו שכן הגיעו עד לכנרת? מקסימום לירושלים.

עוד כתבות בנושא 
גלריית התמונות מדור אלון סובב כנרת 2017 
מה העתיד של ענף האופניים בישראל? 
כיצד לבחור אופניים ראשונים?

מקצה תחרותי

וזה מה שהופך את אירוע האופניים "דור אלון סובב כנרת" לכל כך מיוחד. זו הזדמנות של פעם בשנה להקיף את הכנרת, או לפחות את חלקה, או לרכוב באזור בבטחה עם המשפחה. יש מקום לכולם, והשנה האירוע הזה גם נפתח לרוכבים התחרותיים, עם מקצה תחרותי ל-65 קילומטרים (הקפת הכנרת) שיוזנק על הבוקר עוד לפני שאלפי הרוכבים ייצאו לדרך.

על דבר אחד אי אפשר להתווכח. הקפת הכנרת מרהיבה ביופיה, חוץ מזה המסלול גם די נוח כך שלמעשה אין שום סיבה שלא להגיע לצמח בבוקר של יום שבת ה-3 בנובמבר. מי שלא רוכב תחרותי, יוכל לצאת להקפה בזינוק מדורג בין השעות 6:30 ל-7:30. זה אומר שלא צריך להיות בשער הזינוק על הדקה, אבל כדאי להקדים ולהגיע כדי למצוא חניה באזור של המרכז המסחרי בצמח.

כל מי שמעוניין להשתתף ואין ברשותו אופניים, יוכל למשל לשכור זוג במחיר של 100 שקלים ולקבל אותו בנקודת הכינוס בבית בנדל. חשוב לציין שמדובר באופני הרים ולא באופני כביש, אבל כל עוד לא מדובר במסלול התחרותי ניתן להגיע עם כל סוג אופניים שרק תרצו, כל עוד בהקפה המלאה או בחצי ההקפה לא תרכיבו ילדים מתחת לגיל שנתיים וזה מסיבות בטיחותיות. את האופניים אגב ניתן יהיה לאסוף גם מצומת אלמגור, עבור מי שירכוב חצי הקפה, ולהחזיר אותם בנקודת הסיום הרגילה. השכרת האופניים כוללת גם קסדה.

המסלולים 

מסלול ההקפה המלא ל-65 קילומטרים ייצא לדרך מצמח לכיוון טבריה הנמצאת צפונית-מערבית. מטבריה המסלול ימשיך דרך גשר אריק ובהמשך עין גב ומעגן לפני שיחזור לקרבת נקודת ההתחלה. הזינוק למסלול הזה יהיה כאמור מדורג והגיל המינימלי להשתתפות הוא 13. המקצה התחרותי שיוזנק לפני כן לאותו המרחק מיועד לרוכבי כביש בלבד וינוהל על ידי איגוד האופניים.

המסלול החלקי ל-31 קילומטרים יחל בצומת אלמגור בקצה הצפוני של הכנרת ומשם ינוע עם כיוון השעון דרומה לנקודת הסיום סמוך לצמח. המשתתפים במקצה זה יוכלו לחזור מצמח לאלמגור בהסעה אחרי סיום האירוע, כאשר שעת היציאה שלהם תהיה בין 7:30 ל-8:30. המסלול המשפחתי ל-12 קילומטרים שבפעמים הקודמות הוזנק מקיבוץ אשדות יעקב לכיוון צמח, יהיה הפעם שונה. המרחק יהיה זהה, 12 ק"מ, אבל המסלול יתחיל ויסתיים בצמח ויהיה מסלול מעגלי בשדות העמק.

יש מקום לכולם, השנה גם לרוכבים התחרותים | צילום: רון שלף

חשוב לציין שהכבישים הסמוכים לאירוע ייסגרו עוד לפני פתיחתו. כך למשל כביש 90 ייסגר לתנועה בשעה 6:00 בבוקר כך שצריך להגיע לצמח לפני, גם כבישים 87 ו-92 ייסגרו לתנועה באותה שעה.

בדיוק מהסיבה שהכבישים ייסגרו מוקדם, כדאי לבדוק אפשרות של לינה במקום. באתר הרשמי של דור אלון סובב כנרת תוכלו למצוא מספר הצעות לאירוח בסוף השבוע של האירוע.

פרט מנהלתי נוסף שחשוב לדעת הוא שהרוכבים המשתתפים בהקפת הכנרת חייבים לענוד צמיד זיהוי שיחולקו להם. הצמידים יחולקו גם יום לפני כן וגם בבוקר האירוע (לפי ההנחיות באתר). רוכבים שלא יענדו צמידים יורדו מהכביש.

להרשמה לסובב כנרת 2018



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג