גם קיילב דרסל מחק את מייקל פלפס מטבלת השיאים

הכוכב הגדול של השחייה האמריקאית לא חיכה לגמר ה-100 פרפר והדהים כבר בחצי עם שיפור של 32 מאיות לשיא בן 10 השנים. שיאים ישראלים לתומר פרנקל ומירון חרותי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קשה להאמין שמייקל פלפס האגדי ציפה שבתוך 48 שעות יימחקו שני שיאיו העולמיים בסגנון הפרפר בבריכה ארוכה. אחרי שקריסטוף מילאק ההונגרי עשה את זה במשחה ה-200, קיילב דרסל האמריקאי עשה את זה בחצי גמר ה-100 פרפר בהצגת הערב של היום השישי בגואנגז'ו.

הפעם הוא דאג להבטיח את שיא העולם כבר בחצי הגמר. קיילב דרסל | צילום: JD Lasica

24 שעות אחרי שדרסל קבע את התוצאה השנייה בהיסטוריה ב-100 חופשי, הוא הלך בכל הכוח על שיא העולם אפילו שמשחה הגמר יתקיים רק מחר. במקצה שבו שחה גם תומר פרנקל הישראלי, פלפס הדהים כשנגע בקיר בזמן של 49.50 שנ' וקיצץ 32 מאיות מהשיא העולמי של פלפס שנקבע לפני 10 שנים באליפות העולם ברומא, בעידן החליפות, בדיוק כמו השיא שנשבר במרחק הכפול.

פרנקל שסיים שביעי במקצה, הצליח לשפר במאית השנייה את שיאו הישראלי וקבע 52.15 שנ'. הוא דורג במקום ה-14 הכללי ועדיין לא קבע את תוצאת הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו שהיא 51.96 שנ'.

שחיין ישראלי נוסף שהתחרה בחצי גמר היום היה מירון חרותי, במשחה 50 חופשי. אחרי ששיפר בבוקר ב-10 מאיות את השיא הישראלי שהיה שייך לזיו קלונטרוב, חרותי קיצץ 5 מאיות נוספות כשקבע 22.01 שנ'. זה הספיק לו למקום ה-14 הכללי, ואין ספק שזו אליפות נהדרת שלו. אגב, גם בחצי גמר ה-50 חופשי דרסל היה המהיר ביותר וקבע 21.18 שנ'. אין ספק שמחר הוא ינסה להתמודד עם שיאו העולמי של סזאר צ'יילו הברזילאי (20.91 שנ').

הגמר הראשון של היום היה ה-100 חופשי לנשים. סימון מנואל האמריקאית היתה פחות מהירה בחצי הגמר ולכן זינקה במסלול חיצוני, אבל זה לא מנע ממנה לנצח בשיא אמריקאי חדש, 52.04 שנ' כשהיא מקדימה את קייט קמפבל האוסטרלית (52.43 שנ') ואת שרה שוסטרום השבדית (52.46 שנ').

מירון חרותי שחיין ישראלי

שבר פעמיים את השיא הישראלי ב-50 חופשי. מירון חרותי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

בהמשך הצגת הערב נשבר שיא נוסף בחצי גמר, הפעם ב-200 גב לנשים. שיא העולם הקודם נקבע במשחקי לונדון 2012 על ידי מיסי פרנקלין האמריקאית, שהיתה אז ילדת פלא בת 17. 7 שנים אחרי, ילדת פלא אחרת עשתה את זה, גם היא אמריקאית בת 17. מדובר בריגן סמית שנגעה בקיר אחרי 2:03.35 דק'. היא קיצצה 71 מאיות מהשיא העולמי של פרנקלין ויותר משתי שניות וחצי מהשיא העולמי לנוער שהיא עצמה החזיקה בו.

יוליה ייפימובה הרוסיה זכתה בפעם השלישית בקריירה שלה התואר אלופת העולם ב-200 חזה אחרי שניצחה בגמר בזמן של 2:20.17 דק'. הרוסים השיגו מדליית זהב נוספת במשחה ה-200 גב לגברים שבו ניצח ייבגני רילוב בזמן של 1:53.40 דק' והקדים את ריאן מרפי האמריקאי (1:54.12 דק').



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג