ג'ירו ד'איטליה קטע 06 || ישראל סטארט אפ יישן איבדה את החולצה הוורודה

דן מרטין מסיים במקום השלישי בקטע אחרי איגן ברנאל, דבר מעודד מאוד לקבוצה הישראלית שאיבדה היום את החולצה הוורודה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
מסלול המרוץ 2021 המלא
המועמדים לניצחון השנה


מנצח היום: ג׳ינו מאדר (בחריין-ויקטוריוס)
סיים בזמן של: 4:17:52 שעות
ממוצע מהירות: 40 קמ״ש
מרחק: 160 ק"מ
דרגת קושי: 3 כוכבים מתוך 5
מאיפה לאיפה: גרוטה די פראססי – אסקולי פיקנו (סאן ג'יאקומו)

צ פ ו | סיכום קטע 6

מה היה על המסלול?

היום בג׳ירו היה מבחן ראשון אמיתי לרוכבי ה-GC בהרים, לא פחות מ-3 עליות מדורגות בתפריט ופיניש אמיתי ראשון בעלייה.

שלב 6 יצאה לדרך ב-13:45 מהעיירה גרוטה די פראססי – אסקולי פיקנו (סאן ג'יאקומו), 160 ק"מ ב-פרופיל גבעות והרים ברמת קושי של 3 כוכבים מתוך 5.

הטיפוס האחרון בקטע הופיע בג׳ירו רק פעם אחת בעבר בשנת 2002 אז ניצח ג׳וליו אלברטו פרז המקסיקני שסיים גם כמלך ההרים באותה מהדורה. הטיפוס לסיום ב-סאן ג׳יאקומו הוא באורך 15.5 ק״מ בשיפוע ממוצע של 6.1% כאשר הקילומטר האחרון חד יותר בשיפוע 8%.

הרוכבים חטפו גשם שוטף לאורך רוב המירוץ, הג׳ירו הזה בהחלט מאתגר מבחינת מז״א והרוח נשבה חזק כל-כך שהמארגנים נאלצו להוריד את חלק מהמיתוג והשערים המתנפחים בקצה העליות.

אלסנדרו דה-מרקי בחולצה הוורודה | צילום: בטיני פוטו

מהלך התחרות

זינוק במזג אוויר יבש שהפך לגשם שוטף, מעט לאחר זינוק יצאה בריחה של 6 רוכבים מקבוצות שונות. מאחוריהם 2 רוכבים רודפים בינם לבין הפלוטון – באוקה מול מה ההולנדי של טרק-סגפרדו וג׳יאופרי בושארד (AG2R CITROEN TEAM) הצרפתי, הצמד עובד חזק מאוד בשביל לגשר לבריחה כאשר מאחורה בפלוטון מבינים מאוחר מדי שיש רוכב בקליבר של מולמה שיצא קדימה ולכן המרדף אחריהם לא התארגן בצורה מסודרת.

הרודפים מצליחים לגשר לאחר עבודה של קילומטרים רבים להצטרף ולייצר בריחה חזקה של 8 רוכבים, הם מצטרפים לבריחה מיד אחרי ספרינט הביניים הראשון על המסלול שהיה בפיאבה טורינה 105 ק״מ לסיום הקטע וזה גם הסדר שבו עברו את הספרינט ושמות הרוכבים שבבריחה – סימונה רבאנלי (ANS), סיימון גוגליאלמי (GFC), מאטה מוהוריץ׳, ג׳ינו מאדר (TBV), ג׳ימי יאנסנס (AFC), דריו קאטלדו (MOV), ג׳יאופרי בושארד (ACT) ו-באוקה מולמה (TFS).

הפער של הבריחה מהפלוטון גדל וגדל עד לשיא של כ-5 דקות פער, כאשר הפלוטון מובל לפרקים ארוכים ע״י הקבוצה הישראלית ISN שעובדים עבור החולצה הורודה, אלסנדרו דה-מארקי.

המהלכים המנצחים

את העלייה הראשונה במסלול (Forca di Gualdo, מדורגת 2) הרוכבים בבריחה עוברים ביחד אך מאחורה בפלוטון יש מהלך מאוד משמעותי של אינאוס אותו דה-מארקי וקבוצת ISN מפספסים. אינאוס לוחצים חזק ברוחות החזקות שיש בצלע ההר ומייצרים הפרדה במהלך מתוזמן ומצוין.

חברי סטארט אפ ניישן רודפים אחרי הבריחה | צילום: בטיני פוטו

מתוך הבריחה יש התקפה משמעותית דווקא בירידה מהעלייה השניה (Forca di Presta, מדורגת 3) במסלול – מוהוריץ׳ ומאדר צוללים למטה ומפעילים לחץ על קטאלדו ו-מולמה אך השניים האחרונים מצליחים לגשר בסיום הירידה הארוכה ולהתחבר יחדיו.

רומיין בארדה (DSM), ג׳ולייאן צ׳יקונה (TFS) ואלברטו בטיול (EFN) תוקפים בפלוטון אך אינאוס שוב מצליחים לייצר כוח במספרים גדולים וסוגרים את ההתקפה הזאת בפלוטון לפני הטיפוס האחרון והמכריע של היום. בבריחה מקדימה עם תחילת הטיפוס ג׳ינו מאדר הצעיר מאבד את חברו לקבוצה מוהוריץ׳ אך הוא נראה מצוין ובהמשך העלייה תוקף בעצמו את מולמה וקטאלדו שלא מסוגלים להגיב.

הוא מצליח לסיים את העבודה בצורה מרשימה ומעניק לקבוצתו נחמה גדולה לאחר האכזבה בפציעה ופרישה של לאנדה אתמול. בעלייה קוויקסטפ מחליפים את אינאוס במלאכת העבודה בקדמת הפלוטון כשהם שומרים על אוונאפול הרוכב המוביל שלהם. מספר התקפות בפלוטון כאשר המשמעותית שבהן מגיעה מצדו של ברנאל, אחריו יכולים לעקוב רק דן מרטין ורמקו אוונאפול הבלגי הצעיר והמצוין.

ישראל סטארט-אפ ניישן

הקבוצה החזיקה בחולצה הורודה יומיים עם הרוכב המקומי דה-מארקי אשר היה צפוי לאבד אותה בעלייה האחרונה של היום אך הוא איבד אותה במקטע של טיפוס ורוח צד כאשר נוצר פיצול בפלוטון.

אכזבה קלה במחנה הישראלי עם אבדן החולצה אך גם משב של רוח חיובית כאשר הרוכב שמסיים היום במיקום הגבוה ביותר עבור הקבוצה הוא דן מרטין שמצליח לסיים שלישי בקטע ביחד עם הפייבוריט הגדול איגן ברנאל. גיא ניב הישראלי עבד עבור הקבוצה היום בקטעים רבים ומסיים ללא תקלות מיוחדות.

דן מרטין בקו הסיום | צילום: נועה ארנון

קלוז אפ על קטע 7 – יום שישי

הקטע השביעי של הג'ירו יוזנק מחר, יום שישי בשעה 14:10 (שעון ישראל), קטע שכתוב עליו ספרינט פיניש. הקטע מישורי יחסית עם גבעה מדורגת אחת ברמה 4. הקטע מ-נוטרסקו ל-טרמולי הוא באורך 181 ק"מ ובפרופיל מישורי ברמת קושי של 2 כוכבים מתוך 5.

יש 2 מאוצי ביניים, בספרינט ביניים השני בקילומטר ה-134 יש גם שניות בונוס על הקו של 3,2,1 שניות לשלושה הראשונים. בקו הסיום בקטוליקה יחולקו נקודות ספרינט ושניות בונוס לשלושה הראשונים על הקו 10, 6 ו-4. ה-4 הקילומטרים האחרונים כוללים תוואי אורבני מאוד בעיירת החוף קטוליקה עם מספר פניות רבות וחדות יחסית כאשר הקילומטר האחרון ישר ומישורי לחלוטין.

פייבוריטים לניצחון בקטע 7 לפי סדר יורד הם ספרינטרים, מאיצים העל של הדבוקה: קיילב יואן (עם ניצחון בקטע 5), דייגו אוליסי, פיטר סאגאן, טים מלייה (עם ניצחון בקטע 2 כבר), פטריק בווין, רמי קוואנייה, ג'יאוקמה ניצולו, פרננדו גאביריה, מטאו פאברו ו-ודוידה צ׳ימולאי.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 6
1. Gino Mäder (swi)
2. Egan Bernal (col) + 0.12
3. Daniel Martin (irl) s.t.
4. Remco Evenepoel (bel) s.t.
5. Giulio Ciccone (ita) + 0.14
6. Damiano Caruso (ita) + 0.25
7. Daniel Felipe Martínez (col) s.t.
8. Marc Soler (spa) + 0.27
9. Hugh Carthy (gbr) + 0.29
10. Aleksandr Vlasov (rus) s.t.

דירוג כללי (GC) של עשרת הרוכבים הראשונים לאחר קטע 6
1. Atilla Valter (hun)
2. Remco Evenepoel (bel) + 0.11
3. Egan Bernal (col) + 0.16
4. Aleksandr Vlasov (rus) + 0.24
5. Louis Vervaeke (bel) + 0.25
6. Hugh Carthy (gbr) + 0.38
7. Damiano Caruso (ita) + 0.39
8. Giulio Ciccone (ita) + 0.41
9. Daniel Martin (irl) + 0.47
10. Simon Yates (gbr) + 0.49

לובשי החולצות לאחר קטע 6
חולצה ורודה (מוביל הטור) – אטילה ואלטר Groupama-FDJ
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – אטילה ואלטר Groupama-FDJ
חולצה כחולה (המטפס המוביל בניקוד הרים) – ג׳ינו מאדר Bahrain Victorious
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בדירוג) – ג׳יאוקמה ניצולו TEAM QHUBEKA ASSOS

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"כשמישהו אומר לי שאני לא יכולה לעשות זאת, אני פשוט לא מקשיבה לו", פלורנס גריפית ג'וניור



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי פרק 5
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי פרק 5
21:41
"אין לי מלים - זה היה החלום שלי"
"אין לי מלים - זה היה החלום שלי"
02:09
הפודקאסט של שוונג עם המאמן דן סלפטר
הפודקאסט של שוונג עם המאמן דן סלפטר
30:17
פרויקט ישראמן שלי - פרק 5👑"מה יותר קשה האימונים או התחרות?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 5👑"מה יותר קשה האימונים או התחרות?"
01:51
הפודקאסט של שוונג לסיכום טור דה פראנס 2022
הפודקאסט של שוונג לסיכום טור דה פראנס 2022
01:11:39
היתרונות של היוגה לספורטאים ולרצים
היתרונות של היוגה לספורטאים ולרצים
40:50
פרויקט ישראמן שלי - פרק 4👑"איך המשפחה הגיבה כשהודעתם להם שאתם נרשמים לישראמן?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 4👑"איך המשפחה הגיבה כשהודעתם להם שאתם נרשמים לישראמן?"
01:58
פרויקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
02:13
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי פרק 02": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי פרק 02": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21