בלתי צפוי: ולדימיר לוגיונוב הוא אלוף ישראל באופניים

אלוף ישראל החדש הוא רוכב לא מקצוען שהוכיח שהכל אפשרי: "באתי למרוץ עם תכנית להפתיע ולנצח"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הפתעה היום (שבת) באליפות ישראל באופניים שהתקיימה בבית גוברין, כאשר ולדימיר לוגיונוב ניצח בתחרות באופן לא צפוי. בנשים היתה זו עומר שפירא אלופת ישראל ששמרה על תוארה ובמרוץ עד גיל 23 אלוף ישראל הוא עודד קוגוט מישראל סייקלינג אקדמי.

סיפור היום הוא לוגיונוב, 25, שרוכב בקבוצת 500 וואט של המאמן אילן אולמן והינו רוכב לא מקצוען שניצח לאחר מאבק ראש בראש בבריחה בסיום עם הרוכב הדרוזי הצעיר של סייקלינג אקדמי, סאנד אבו-פארס. לוגיונוב הותיר את המקצוענים הבכירים של ישראל סטארט אפ ניישן מאחור, מתקשים להתארגן כדי לנסות לסגור את הבריחה.

"בראש ובראשונה ולדימיר לוגניוב הוא תלמיד עם סקרנות עצומה לספורט הוא חכם הוא לומד מהר", מספר עליו אילן אולמן המאמן שלו ב-500 וואט, "הוא מפנים מה חשוב ומה שלא. יש לו יכולת קבלת החלטות אמיתית שעובדת והוא מתפקד טוב גם תחת לחץ ואם הוא טועה תוך כדי הוא לא נכנס לדיכאון או הלקאה עצמית. תפיסה עצמית טובה מאוד וביטחון עם מצפן פנימי חזק. במימד הפיזי הוא מביא הרבה מהריקוד לאופניים, הוא יודע להתאמן, הוא מבין טכניקה, מבין חזרתיות, מוסר אימונים והקרבה עצמית עד זוב דם כדי להצליח בתרגיל ואחר כך בביצוע אל מול קהל. אדם הישגי מאוד, תחרותי אבל אנושי, חם ומושחז מאוד חברתי. ההצלחה שלו היא לא מקרה".

המהלך הראשון לקראת הסיום בא מהרוכב הצעיר של ישראל סייקלינג אקדמי סאנד אבו-פארס שהפתיע את הפלוטון ויוצא לבריחת סולו בהקפה האחרונה. אבל המהלך המנצח היה של לוגיונוב. הוא הפתיע את הרוכבים, רודף לבד ומשיג את אבו-פארס. הרביעייה שבעיקר עבדה אחד נגד השני, לא הגיבה ולא הצליחה ליצור מרדף משמעותי. אבו-פארס סיים שני ואיתמר איינהורן מישראל סטארט אפ ניישן סיים שלישי.

"אני מבין שכולם קצת בהלם אבל האמת היא שבאתי למרוץ עם תכנית להפתיע אותם ולנצח. ידעתי שרביעיית סטארט אפ ניישן ירכבו טקטית אחד נגד השני ולא ישתפו פעולה – ואני יכול לנצל את זה. וזה בדיוק מה שקרה". מהבחינה הזו הוא צדק. מאזן האימה בין הרוכבים המקצוענים של ישראל סטארט אך ניישן שיחק בדיוק לידיו. "ידעתי שאין מצב שאני נשאר איתם עד הסיום. לא היה לי סיכוי", אמר לוגיונוב. "הייתי חייב לברוח להם", וזה בדיוק מה שהוא עשה. בסיום, הוא ניהל מאבק נגד אבו-פארס הצעיר וניצח בספרינט.

לוגיונוב בן ה-25 עלה מאוקראינה לפני שלוש וחצי שנים והחל לרכוב ברצינות רק בישראל. עד אז התרכז בריקוד, המקצוע בו בחר באוקראינה. "הוא אתלט נהדר. כרקדן וכרוכב", מוסיף מאמנו אילן אולמן, "אני חושב שהוא בהחלט מסוגל להיות רוכב מקצוען".

"יש לי כבוד עצום אל המקצוענים של סטארט אפ", אמר לוגיונוב, "אבל ניצלתי את היריבות לטובתי. עכשיו החלום שלי הוא לנסות לקבל חוזה מקצועני בעצמי".

"כל הכבוד לולדימיר", סיכם גיא ניב, "אנחנו, מקצועני סטאאט אפ ניישן שמרנו אחד על השני – ולדימיר הוא רוכב מצוין ומתאמן כמו מקצוען – נהנה מההפקר וניצח. אני מברך אותו ושמח עבורו".

מנצחות נשים עילית
עומר שפירא, CANYON//SRAM Racing
רותם גפינוביץ', Bingol Casino
נופר מעוז, Women cycling team

מנצחים גברים עילית:
ולאד לוגינוב, 500וואט
סנד אבו פארס, סייקלינג אקדמי
איתמר אינהורן, ישראל סטארט אפ ניישן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • בן חגי הגיב:

    גיא ניב, לכלכת.
    הוא לא נהנה מההפקר . הוא ניצח בזכות.
    אתם הפסדתם מההפקר. או מההפקרות.
    הייתי מצפה שתוריד את הראש.
    תלמד.
    תפנים.
    וספורטאי, תעריך!

  • prince charles הגיב:

    מר גיא היקר,
    "נהנה מההפקר" ?
    הפסדתם ולא בכבוד!
    כמה זמן היית אחריו? או הייתם אחריו בממוצע 2 דקות , לזה אתה קורא הפקר?
    למה להוסיף משפט כזה?
    אם היית מחמיא בלבד עוד היה נשאר לך מעט כבוד!
    חבל!!!!!!!!!!!!!
    תלמד ותפנים,
    מנטליות אי אפשר להשריש בישראלי לכן לא תגיעו לאף מקום !

  • משה וויצמן הגיב:

    ראיתם בכלל את המירוץ? עומר גולדשטיין לא נרשם ולא התחרה, אז איך כל בריחה שלו נסגרה מייד? לא רציני

  • צביקצביק הגיב:

    "מקצוענים" נותנים כבוד למי שמנצח אותם.
    כבוד ללוגיונוב!

  • איתיה הגיב:

    כבוד ענק לולד. ספורטאי על. בדיוק לטעמי: לא מפחד מיריבים קשוחים שנזהרים לשמור על טקטיקה ועל כבודם במקום לתת ביצוע. חולמים על פוטו פיניש במקום על פריצה ארוכה, קשה, ומלאת סכנות. אז כן, בעיניי הוא ושכמותו הם גיבורי העל. בטח שלא הבכיין וחבריו לקבוצה.

  • אלה טנא הגיב:

    מי שעוקב אחרי ולאד בשנתיים האחרונות לא באמת מופתע. רוכב מצויין ומקצוען שעובד קשה, משתפר ומתחזק ממירוץ למירוץ והכל לבד, בלי המעטפת המפנקת של קבוצת פרו-טור, בלי ספונסרים ובלי חברי קבוצה שעובדים עבורו במהלך המירוץ. אין רוכב ראוי ממנו לזכות בתואר. אלוף אמיתי!

  • או ש או ש הגיב:

    לא מפתיע האוקראיני עם משמעת, לא מקצועני, לוקח את המקצועיים עאלק שלנו. זו הרמה שלהם כמו כל האתלטיקה שלנו

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג