בלוג ישראמן || "אם בעבר עוד היה לי ספק, עכשיו הדרך לישראמן הרבה יותר ברורה"

הטריאתלט ניר רייכמן נפצע מרכב באליפות ישראל בנג"ש (נגד שעון) לפני מספר חודשים וכעת כחלק מהשיקום שלו הוא מתאמן למקצה המלא בישראמן וזה הבלוג שלו בשוונג | בלוג 02
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאחר התאונה שעבר באליפות ישראל בנגד שעון, נרשם ניר רייכמן לישראמן למקצה המלא וישתף אותנו בהכנות שלו


פרק 01 בבלוג | פרק 02 | פרק 03 | פרק 04 |

אני יושב בחדר במלון בהכנות לקראת טריאתלון אילת, השנה הגעתי לכאן כדי להשתתף וגם כדי לבצע "מיני מחנה" לקראת הישראמן, הכל כחלק מתכנית אימון שהיא חלק מתכנית שיקום על מנת לחזור לנקודה בה הייתי לפני התאונה. לא השתתפתי בצ'אלנג' רות', אך הגעתי לעודד עם הבן שלי ואבא שלי, נהניתי מכל רגע, אם כי היתה לי צביטה קלה עם יריית הזינוק. עבדתי כל-כך קשה ואני לא באמת שם ושוב אני מגלה שלעודד הרבה יותר קשה מלהתחרות.

יש תכנית אימונים כללית למטרה. רייכמן בטריאתלון אילת | צילום: עמוס גיל

אחרי מספר ימים חזרתי לארץ התחלתי להתאמן בנפחים קצרים יחסית, רוכב עד חצי שעה, שוחה עד קילומטר ולא רץ בכלל לאור המלצת הרופאה כתוצאה מזעזוע המוח. אני מנסה לעלות בהדרגה וסך הכל מרגיש די טוב באימונים, או יותר נכון מרגיש טוב רק באימונים ומתקשה בכל מה שדורש חשיבה או ריכוז. אני מעלה את נפח האימונים, כבר קיבלתי אישור לשעה רכיבה ולחזור לרוץ בהדרגה. אני מתחיל מ-5 דק' ביום 4-5 פעמים בשבוע, דבר שבחיים לא היה לי את הכוח לעשות לפני התאונה.

מרגיש קצת כמו רכבת הרים חסרת שליטה

אבל משהו לא מתחבר וגם באימונים אני מתחיל להרגיש רע. מתחילות בחילות וגם היכולת יורדת, משבר רודף משבר וכך גם מצב הרוח והמוטיבציה. שבוע אחד אני יכול להתאמן 7-8 שעות ושבוע אחרי זה לא להתאמן בכלל וכל מה שאני עושה מרגיש קצת כמו רכבת הרים חסרת שליטה.

בהיבט הרפואי אני ממשיך לעבור מאבחון לאבחון, עד שלגילי אשתי נופל האסימון. זה קורה כשלושה חודשים לאחר התאונה. היא מבינה שחייבים לסיים עם הבדיקות וחייבים להתחיל בטיפול ואנחנו מתחילים לירות לכל הכיוונים. מחפשים קשרים ובמקביל מנסים לקדם את הדברים דרך קופת החולים. באופן אבסורדי בגלל שכלפי חוץ הכל נראה טוב, כל התורים נקבעים בטווח זמן לא הגיוני ואנחנו מחליטים להתחיל חלק מהטיפולים באופן פרטי.

לאחר מפגש נוסף עם הרופאה, היא ממליצה לנסות ולהתחיל לעבוד לפי תכנית וכאן הישראמן נכנס לתמונה. אני מספר לדורן שפריר שלומד את המגבלות ומכין תכנית אימונים כללית למטרה. אני מתחיל עם הרבה חששות, אבל הסדר עושה לי טוב ואני מצליח להעלות את הנפחים בהדרגה ולהגיע עד ל-15-17 שעות בשבוע (בעיקר באופניים), להוריד 4 מ-10 הק"ג שהעליתי ולהתחיל להאמין שזה יקרה, אני אעמוד על קו הזינוק של הישראמן. הרומן שלי עם הישראמן התחיל בשנת 2013 בתור מנהל מסלול ריצה וצוות מתנדבים מהקבוצה שלי שיורד לעזור בתחרות מאז. אחרי שנתיים בהן עבדתי בתחרות, השתתפתי בכל שנה בתחרות כיחיד, בזוג, בשלשה ובחמישייה וגם השנה ב-2020 חשוב לי לקחת חלק.

"עדיין יש אצלי עליות וירידות" | צילום: עמוס גיל

המשימות שהצבתי לעצמי

במקביל לתהליך האימון שבינתיים מתקדם יפה (עדיין יש עליות וירידות), אני מתחיל בטיפולים של ריפוי בעיסוק. עד למפגש הראשון דמיינתי את זה שונה לחלוטין, חשבתי יותר על ביצוע פעילות של משחקי חשיבה זיכרון, אך מסתבר שזה עולם שלם שלהפתעתי התמקד בעיקר במיומנויות שאני חייב לשקם על מנת לחזור לשגרה, בבית ובעבודה. בשלב הראשון קבענו משימות לבית ומשימות שקשורות למיומנויות הנדרשות על מנת לחזור לעבודה כמאמן. מאוד נהניתי, כי בפעם הראשונה הרגשתי שאנחנו עושים משה אקטיבי כדי להחזיר אותי לשגרה, אהבתי כי המשימות הותאמו בצורה מצוינות ליכולות שלי בכל שלב.

בשלב הראשון, בחרתי במשימת כתיבה, אותה אני משתף מהידע שלי בדף פייסבוק שפתחתי במיוחד, במקביל משימת קריאה בעיקר של חומר מקצועי וגם נקבעו משימות לבית.

בשלב השני בחרתי ללוות 3-5 ספורטאים למטרות שונות למשך תקופה מוגבלת על מנת לתרגל, להתמקד יותר ולנסות לבצע את המקצוע עם מחויבת חלקית. לשמחתי פנו אליי כמות מכובדת של ספורטאים והייתי צריך לעשות סינון. עכשיו אני נמצא עמוק בתוך התהליך של השיקום ומבחינת אימונים אפילו במקום מתקדם יותר, כך שאם לפני חודש עוד היה לי ספק, עכשיו הדרך לישראמן הרבה יותר ברורה.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג