אף שחיין ישראלי לא קבע קריטריון לאליפות העולם: היום הראשון בתחרות 7 הגבעות של רומא

בהכנה לקראת אליפות העולם בשחייה הוחלט שלשחייני הנבחרת תהיה תחרות מטרה אחת לקביעת הקריטריון לאליפות העולם ברומא. חגי אשלגי בוחן מה השחיינים הישראלים הצליחו להשיג עד כה בתחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום היום השני בתחרות שבע הגבעות

בהכנה לקראת אליפות העולם בשחייה של 2019, החליט היועץ לאיגוד השחייה – דייב מארש – שלשחייני הנבחרת תהיה תחרות מטרה אחת לקביעת הקריטריון לאליפות העולם. התחרות שנבחרה כתחרות המטרה היא תחרות 7 הגבעות של רומא שמתקיימת בבריכה האולימפית הישנה של רומא בסוף השבוע הנוכחי, 21-23 ביוני 2019. ארבעה שבועות בלבד לפני אליפות העולם שתתקיים לקראת סוף יולי בקוריאה. ליתר בטחון, נקבעה תחרות נוספת, בסוף השבוע הבא, במכון וינגייט. תחרות שמכונה ה"טריילז" – המבחנים הישראלים לקראת אליפות העולם. שלושה שבועות בלבד לפני אליפות העולם.

אנסטסיה גורבנקו עם מדליית הזהב מהמשחקים האולימפיים לנוער

עם מדליית הזהב מהמשחקים האולימפיים לנוער. אנסטסיה גורבנקו | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

לסבב התחרויות המקומי והבינלאומי של אפריל-מאי, הוחלט שהשחיינים יגיעו בהכנה חלקית. ללא מנוחה מלאה. מצב קביעת הקריטריונים של השחיינים הישראלים לקראת השבוע הגורלי של שחייני הבריכה הישראלים שהחל היום, היה בכי רע. עד הבוקר, רק אנסטסיה גורבנקו קבעה קריטריון, ורק במשחה אחד – 200 מ' מעורב אישי. במצב זה הגיעה נבחרת ישראל בשחייה לזינוקים הראשונים ברומא הבוקר.

נתחיל מהשורה התחתונה – ביום התחרויות הראשון ברומא, אף שחיין ישראלי לא קבע קריטריון לאליפות העולם.
למרות השורה התחתונה הנוקשה, היו כמה נקודות אור ששווה להתעכב עליהן.

50 מ' חופשי נשים
הפתעה נעימה רשמה אנדי מורז הוותיקה, שמלהטטת בשנה האחרונה בין לימודי רפואה לאימוני שחייה. מורז השוותה את שיאה הישראלי ב-50 מ' חופשי עם 25.12 שנ' בגמר ב' בערב, והיא רחוקה כרגע 0.08 שנ' בלבד מהקריטריון לאליפות העולם.

השוותה את שיאה הישראלי. אנדי מורז צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

50 מ' גב גברים
יעקב טומרקין השתחל רק לגמר ב' ב-50 מ' גב, עם תוצאת בוקר מאכזבת עבורו במקצה הספרינט גב הפחות חזק שלו. אבל בערב, טומרקין כבר התפוצץ. הוא קיזז מעל חצי שנייה מהבוקר, ונגע בקיר ב-25.25 שנ' במרחק הקצר, 0.08 שנ' בלבד מהקריטריון לאליפות העולם (25.17 שנ').

מיכאל לייטרובסקי הצעיר בן ה-20, שמסומן כהבטחה במשחי הגב, קיים הערב כמו גדול. לייטרובסקי הוריד 0.6 שנ' ממשחה המוקדמות בבוקר, קבע 25.32 שנ' וסיים שני בגמר ב' אחרי טומרקין. לייטרובסקי מסתמן כאחד מבני דור ההמשך של שחייני הגב הישראלים.

יונתן קופלב בן ה-28, השחיין המבוגר בנבחרת, הוא שועל קרבות ותיק. קופלב עלה ב-50 מ' גב כבר פעמיים בחייו לגמר אליפות העולם (כולל האליפות האחרונה) ומחזיק בעברו גם בתואר אלוף אירופה. למרות שהיכולות שלו טובות בהרבה מהקריטריון, קופלב לא הצליח היום לשתות מהבאר, והסתפק ב-25.29 שנ' בבוקר ו-25.31 שנ' חלש עבורו בערב. לקופלב חסרות 0.12 שנ' כדי לקבוע את הקריטריון, וכשהוא ביכולת טובה, הוא בולע את הפער הזה בקלות. יהיה עליו להוכיח זאת שוב בקרוב מאד.

100 מ' פרפר גברים
תומר פרנקל בן ה-19 פתח את הבוקר עם שיפור של 0.09 שנ' לשיאו הישראלי מאשתקד ב-100 מ' פרפר. השיא החדש של פרנקל – 52.16 שנ', מרוחק בדיוק 0.2 שנ' מהקריטריון לאליפות העולם (שעומד על 51.96 שנ'). בגמר א' בערב, פרנקל לא הצליח לשפר את תוצאתו מהבוקר, ונגע בקיר ב-52.31 שנ'.

פתח את הבוקר עם שיפור. תומר פרנקל | צילום גלעד קוולרצ׳יק, באדיבות איגוד השחייה בישראל

גל כהן-גרומי בן ה-17 עשה קפיצה גדולה ב-100 מ' פרפר במוקדמות הבוקר כשנגע בקיר ב-53.30 שנ'. גרומי הצעיר השלים צעד ענק נוסף קדימה בערב כשניצח בגמר ב' בזמן של 52.93 שנ' ושבר את שיא גילאי 17 של תומר פרנקל ב-0.06 שנ'.

50 מ' חופשי גברים
מירון חירותי שחה 22.33 שנ' ב-50 מ' חופשי גם בבוקר וגם בערב, רחוק כרגע 0.15 שנ' מהקריטריון לאליפות העולם.

50 מ' גב נשים
אנסטסיה גורבנקו, הצליחה להעפיל לגמר ב' ב-50 מ' גב, ובמשחה הערב כבר העמידה תוצאה שמתחילה לשקף את יכולותיה במשחה זה. גורבנקו נגעה בקיר ב-28.65 שנ' עם שיא נוער חדש. למרות זאת גורבנקו עדיין רחוקה מאד – מעל 0.4 שניות – מהקריטריון לאליפות העולם (שעומד על 28.22 שנ'). אבל היי, לפחות היא הקדימה בנגיעה את קטינקה הוסזו והיא מתחילה להתרגל לראות אותה בחדרי ההצבות לקראת המשחה החזק של שתיהן – ה-200 מ' מעורב אישי. ה-100 מ' חזה של גורבנקו היה פחות מוצלח, ותוצאת הבוקר שלה לא הספיקה לעלות לאחד ממשחי הגמר בערב.

דניס לוקטב העפיל לגמר א' ב-400 מ' חופשי אבל לא הצליח להתקרב לקריטריון כשקבע 3:53.5 דק'. יש לקוות שהיציבות שמפגין לוקטב במרחק זה, תסייע לו לגעת בקריטריון בחצי המרחק.

אחרי יום עם תחושת החמצה, נצפה ליומיים נוספים טובים יותר ב-7 הגבעות. כמה מכוכבי השחייה העולמית נתנו הופעות ערב משכנעות מאד ברומא. אדם פיטי ממשיך להוכיח שהוא המניה הבטוחה ביותר בשחייה הגברית, כשניצח ב-100 מ' חזה ב-58.72 שנ'. חמישה שחיינים ירדו מהדקה בגמר. האמריקאי הצעיר מייקל אנדרו, שהכריז ששאיפתו היא להיות השחיין המהיר בעולם בכל משחי ה-50 מ', עשה צעד גדול כשניצח ב-50 מ' גב בתוצאה מצוינת של 24.39 שנ'.

ה-50 מ' חופשי החזיר לעולם השחייה את הענק הצרפתי פלורן מנאדו. האלוף האולימפי מלונדון 2012 קצת נשבר אחרי ריו 2016 וההפסד שלו במאית שנייה לאנתוני ארווין בגמר. אחרי ריו, מנאדו הכריז שהוא למד מארווין וממייקל פלפס, שלעתים פסק זמן ממושך משחייה יכול לעשות טוב, ואכן פרש מהבריכה והפך לשחקן כדוריד מקצועי בצרפת. לפני שבועות לא רבים, חזר מנאדו להתאמן עם מאמנו הוותיק, ג'יימס גיבסון, בקבוצת אנרג'י סטנדרד. הערב, הוא כבר סיים שני בגמר ב-21.72 שנ', 0.3 שנ' אחרי סגן אלוף העולם – ברונו פראטוס הברזילאי – שניצח בתוצאה מצוינת של 21.42 שנ'. בשנות המנוחה שלו, שחייני הספרינט קצת ברחו למנאדו, ועכשיו הוא יצטרך למצוא דרך להוריד את תוצאותיו לכיוון ה-21.2 שנ'.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג