"אני חושב שעם נשים קל יותר להגיע לתוצאות"

למאמן האופניים ויקטור קטייב יש חזון, ובתור התחלה הוא הקים תחת המועדון שלו דינמו רייסינג, את קבוצת הנשים הראשונה בישראל. המטרה - להגיע למרוצים הגדולים ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ויקטור קטייב וקבוצת הנשים של דינמו רייסינג באופניים
ויקטור קטייב וקבוצת הנשים של דינמו רייסינג באופניים

לפני מספר שנים סימנו באיגוד האופניים את תחום אופני הכביש לנשים כמשהו ששווה להשקיע בו לטובת קידום הענף, וקצרו את הפירות כששני בלוך הפכה לרוכבת האופניים הישראלית הראשונה שמשתתפת במשחקים האולימפיים. אז הקיץ האולימפי מאחורינו, אבל יש כאלה שחושבים שצריך להמשיך ולנצל את הפוטנציאל הזה דווקא עכשיו.

קבוצת הנשים של דינמו רייסינג עם המאמן ויקטור קטייב

הדבר הבא? בנות דינמו רייסינג עם המנהל ויקטור קטייב | צילום: אורי ניצן

עוד כתבות בנושא 
חברים מספרים על דימה גרבובסקי ז"ל 
האם רוכבי כביש צריכים להחליף צמיגים בחורף? 
סדרת מסלולי הכביש היפים בארץ – בית אורן 

נבחרת ישראל לנשים באופני כביש ממשיכה לפעול, וגם רותם גפינוביץ' ושני בלוך רוכבות בקבוצות מקצועניות באירופה. החידוש שרואים בקהילת רוכבי הכביש בארץ בשבועות האחרונים הוא קבוצת נשים ראשונה. הרוכבות המובילות בארץ משתייכות למועדונים מעורבים כי תחרויות לנשים בלבד אפשר למצוא רק בחו"ל. המאמן ויקטור קטייב מקבוצת "דינמו רייסינג" החליט להרים את הכפפה, ולהקים תחת המועדון שלו קבוצת נשים ישראלית. המטרה – להתחרות כמה שיותר בחו"ל כדי להעלות את הרמה האישית של הרוכבות וכמובן שאת הרמה הקבוצתית, ולהגיע למצב שבעונה הבאה הקבוצה תהיה רשומה בהתאחדות הבינלאומית (UCI) וכך תהיה לה הזכות להשתתף בכל תחרות בעולם כדי לצבור פרסום, שממנו גם מגיע הכסף. "בדיוק כמו אצל הגברים, רק בקטן יותר", כפי שמגדיר קטייב את סצנת אופני הכביש לנשים בעולם.

לכל מותגי משקפי השמש לחצו כאן

קטייב הוא אחד ממאמני האופניים המוערכים בארץ, והרבה רוכבים וגם טריאתלטים בוחרים להתאמן אצלו. יחד עם זאת, הוא החליט לצאת לאתגר חדש עם קבוצת הנשים שהתחילה כרעיון, המשיכה כפיילוט בשנה שעברה והפכה לקבוצה רשמית השנה, אחרי שהתגבשה בחודשים האחרונים והיום היא מונה 7 רוכבות כולל שתי זרות מארצות הברית ואוקראינה. הרוכבת האוקראינית היא אלנה דמידובה שבעבר זכתה במדליית הארד באליפות העולם לנערות (מרוץ כביש).

"אני חושב שעם נשים קל יותר להגיע לתוצאות טובות מאשר גברים כי גם בזירה האירופית הספורט הזה הוא לא הכי פופולארי", אומר קטייב ומוסיף: "בתחום האופניים, מי שזה מעניין אותו יכול לפתוח קבוצת נשים. זה לא כל כך קשה להשיג את התקציב המתאים מחסויות מסחריות ואני עשיתי את זה. בקבוצות נשים יש משכורות נמוכות, פחות חוזים, פחות מחויבות, הכל יכול להתהפך. מצד שני זה גם יכול להיות יותר קשה לאמן נשים כי לפעמים הן רבות ומקנאות".

סייקלינג אקדמי של הנשים?

כדי לעשות רגע סדר בכל העניין הזה, ננסה להשוות את המהלך הזה של דינמו רייסינג לקבוצת האופניים המקצוענית היחידה בארץ "סייקלינג אקדמי". במקרה הזה מדובר בקבוצת גברים גדולה יותר, שהיתה חייבת השקעה התחלתית גדולה מאוד (ברוכבים טובים וצוות מקצועי) כדי לתקוע יתד בעולם הרכיבה המקצועני, ואחרי הצעדים הראשונים היתה חייבת השקעה הרבה יותר גדולה כדי לעבור לדרג בכיר יותר במטרה להגיע למרוצים הגדולים בעולם בעתיד. לסייקלינג אקדמי יש מנהלים, מאמנים, עובדים שמסתובבים בכל העולם וזו אימפריה לכל דבר במונחים של אופניים.

אביטל גז מקבוצת דינמו רייסינג באופניים

מהטריאתלון לתחרויות מקצועניות באופניים. אביטל גז | צילום: אורי ניצן

במקרה הזה, מדובר בקבוצת רוכבות שכרגע המנהל שלהן (ויקטור קטייב) מנסה לארגן עבורן הזמנות לתחרויות שונות באירופה במטרה לצבור כמה שיותר ניסיון ופרסום, כשהרוכבות הזרות שמובאות לכאן מגיעות לסוג של הרפתקאה כשהמטרה שלהן היא לנסות ולצמוח יחד עם הקבוצה כדי שגם הן יהפכו ליותר טובות. כמובן שיש השקעה, ואותה קטייב השיג בינתיים מחברות מסחריות בארץ, ובמקביל הוא מנסה לנצל קשרים בחו"ל כדי לעניין גופים מסחריים שמשקיעים בתחרוית אופניים כמו למשל קונצרן איטלקי בשם NERI שהשילוט שלו בולט בג'ירו ד'איטליה ואולי יהיה מוכן להמר על קבוצה ישראלית.

בדינמו רייסינג קטייב עושה כמעט הכל, "אני מנהל, מכונאי וגם מסג'יסט" – הוא עצמו מעיד. אבל מיד עם הקמת הפרוייקט הזה, היה חשוב לו להצמיד מאמן עבור קבוצת הרוכבות והוא מינה את דימה גרבובסקי ז"ל, שנפטר באופן מפתיע בחודש שעבר כשהוא בן 32. כעת הוא מחפש מן הסתם מאמן אחר, אבל הקבוצה ממשיכה לפעול. "היה קשה מאוד לעכל את זה וזה הפתיע את כולם. זה היה חיבור טוב כי מצד אחד דימה היה בן אדם משעשע ושמח, ומצד שני הוא היה מאוד מקצועי והיו לו דרישות גבוהות. אני באופן אישי מאוד אוהב לאמן ואתה תמיד שואף לעבוד עם הדובדבן שבקצפת, אבל פה רציתי להביא מישהו שמגיע לו אז העדפתי להיות בצד ולהסתכל".

למרות הניסיון הלא מוצלח להשוות לסייקלינג אקדמי, לפחות מבחינת קטייב אפשר ואפילו צריך לפנטז על הרעיון שתהיה קבוצה ישראלית בטור דה פראנס או הג'ירו דווקא בגזרת הנשים. חשוב להזכיר, בניגוד למרוץ הגברים הכל כך פופולארי – כבר ראינו רוכבת ישראלית בגרסה הנשית של הטור דה פראנס ושל הג'ירו, שהם מרוצים יותר קטנים מבחינת כמות הקטעים שלהם. מצד שני, הם מספיק גדולים כדי למשוך רוכבות לקבוצת הנשים של דינמו רייסינג.

מרים בר און רוכבת אופניים מקבוצת דינמו רייסינג

אלופת ישראל המכהנת. מרים בר-און | צילום: אורי ניצן

מבין הרוכבות הבולטות בקבוצה אפשר למצוא את מרים בר-און שתמיד התאמנה תחת שרביטו של קטייב, ובנוסף היא חברת הסגל של נבחרת הנשים באופני כביש וגם אלופת הארץ ב-2016. אליה הצטרפה אביטל גז שהיתה אלופת הארץ בטריאתלון וגם ייצגה את ישראל במשחקים האירופיים בבאקו, וכעת החליטה להתמקד ברכיבה. ישראלית נוספת שהגיעה מקבוצת 500 וואט היא נועה בורוכוביץ' שגם היא חברת הסגל של נבחרת הנשים.

אז מה מתוכנן השנה לבנות דינמו רייסינג? "כרגע מתוכננים לנו כמה זינוקים בהולנד, שניים באוקראינה, איטליה בסוף השנה, יהיה גם סבב בלגי די קצר של שבועיים-שלושה", אומר קטייב ומוסיף: "יהיה גם תחרויות כמו בצ'כיה שאליהן כנראה שנבחרת הנשים תסע, אז בשבילנו זה טוב כדי לחסוך עלויות כי חלק מהרוכבות שלנו הן מהנבחרת. יש תחרויות אחרות שהגשנו בקשה להשתתף בהן ואנחנו עדיין מחכים לתשובה. המטרה היא להתחרות כמה שיותר, להשתפר כמה שיותר, ולקבל פרסום וחשיפה. ככל שנשתפר, ככה מצבנו יהיה טוב יותר – ככה זה עובד, בדיוק כמו אצל הגברים".

לוח התחרויות של קבוצת הנשים של דינמו רייסינג ב-2017 

5-9 אפריל – Healthy Ageing Tour (הולנד)

13 מאי – Rabobank -Dorpenomloop Aalburg  (הולנד)

20 מאי – alverda Omloop van de IJsseldelta (הולנד)

27 מאי – Horizon Park Women Challenge (אוקראינה)

28 מאי – VR Women ITT (אוקראינה)

21-24 אוגוסט – Trophée d'Or Féminin (צרפת)





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג