אליפות העולם בטריאתלון: הסיום הכי דרמטי אי פעם

מריו מולה זכה בתואר אלוף העולם לאחר שג'וני בראונלי איבד אותו במטרים האחרונים. סקומן ניצח את תחרות "הגמר הגדול" של הסבב, שחר שגיב סיים במקום ה-42
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות העולם בטריאתלון ננעלה אתמול (ראשון) בקוזומל שבמקסיקו. אחרי דחייה של למעלה משעה וחצי זינקו הגברים לתחרות האחרונה השנה. 235 נקודות הפרידו בין מריו מולה המוביל בדירוג הסבב העולמי לג'וני בראונלי במקום השני. ברואנלי הבין שאם מולה יעלה על הפודיום בסוף התחרות הוא גם יקח על הדרך את תואר אלוף העולם בטריאתלון, כלומר הוא היה צריך לנצח את התחרות ולקוות שמולה לא יעמוד אתו על הפודיום.

מריו מולה טריאתלט ספרדי

אלוף העולם החדש. מריו מולה

בכניסה למרינה, נראה כי היה שרוך ארוך של שחיינים בניגוד להפרדה הרגילה של מספר שחיינים כמו ריצ'ארד וארגה והאחים בראונלי משאר הדבוקה. ארוליין רפאל יוצא ראשון מהמים, מיד לאחריו האחים בראונלי והנרי סקומן, כאשר מולה יצא כ-20 שניות אחרי הדבוקה הראשונה.

עוד כתבות בנושא

פלורה דאפי היא אלופת העולם בטריאתלון, יורגנסן סיימה שנייה  
איתמר אלסטר סיים במקום ה-23 באליפות העולם עד גיל 23
גוון יורגנסן מספרת איך היא הפכה לאלופה אולימפית 

כבר בתחילת הרכיבה ניתן היה לראות בריחה של 9 רוכבים וביניהם האחים בראונלי, אלסנדרו פביאן, פריירה, סקומן, רפאל וארון רויל האוסטרלי, שפתחו פער של חצי דקה על קבוצת הרדיפה שכללה את מולה, ריצ'ארד מארי, פרננדו אלרזה, כריסטיאן בלומנפלט, כריסטנו גרחלס וריאן ביילי. שחר שגיב יצא בדבוקה האחרונה מהמים קצת פחות מדקה אחרי המוביל ולאחר סיבוב אחד ברכיבה מוקם 58 עם כמעט 2 דקות מאחורי המובילים.

לאחר 3 סיבובים קבוצת המובילים הופכת לשמינייה לאחר שפריירה הפורטוגלי נשר לקבוצת הרדיפה שהיתה במרחק 45 שניות מהמובילים. בחצי הדרך ברכיבה הפער נשאר זהה כאשר בלומנפלט הוביל את קבוצת הרדיפה ודאג לשמור על הפער יציב.

בסוף הסיבוב החמישי של הרכיבה הפער גדל ל-1:05 דק' וג'וני בראונלי היה בעמדה מצוינת גם בגלל מיקומו בקבוצת המובילים וגם בשל הפער מהטוען לכתר מולה. מצד שני, מולה כבר קבע את התוצאה הטובה ביותר אי פעם בריצה בתחרות טריאתלון רק בשנה שעברה בגמר בשיקגו עם ריצה של 28:59 דק'. בינתיים לאחר 6 סיבובים הפלטון השלישי והרביעי התאחדו ושחר שגיב טיפס למקום ה-48 בפער של שלוש וחצי דקות לאחר המובילים.

ביציאה לסיבוב האחרון של הרכיבה, שמיניית המובילים הגדילה את הפער ל-1:26 דק' והלחץ על מולה גדל. הוא היה חייב לסיים לפחות במקום החמישי בתחרות כדי לזכות בתואר וזה בהנחה שג'וני יגיע שני, אם ג'וני יגיע ראשון, מולה יהיה חייב להיות על הפודיום כדי לזכות בתואר אלוף העולם.

ג'ונתן בראונלי טריאתלט בריטי

בטוויטר כבר קבעו שהוא אלוף העולם. ג'ונתן בראונלי | צילום מסך

המובילים שמרו על פער של כדקה וחצי בסוף הרכיבה וג'וני יצא ראשון משטח ההחלפה, איתו סקומן ואחיו אליסטר ובעצם שלישיית הפודיום של המשחקים האולימפיים הובילה את הריצה. לאחר סיבוב ראשון של הריצה מולה הצליח לסגור 10 שניות ומוקם 9. כבר בשלב הזה, קשה היה להאמין שהוא יעלה על הפודיום בסוף התחרות ובאותו רגע זה אומר שאם ג'וני ינצח את התחרות הוא יהיה ממוקם במקום הראשון בדירוג הסבב העולמי ויוכתר אלוף העולם. התקווה היחידה של מולה בשלב זה היתה שאליסטר ינצח את התחרות וג'וני יגיע שני, זה היה מאפשר לו להגיע חמישי ועדיין להיות אלוף העולם. לאחר חצי המרחק בריצה, הפער בין מולה והמקום החמישי ירד לחצי דקה והוא רץ יחד עם ריאן ביילי, גרחלס ומארי – קבוצה חזקה מאוד של רצים.

באמצע הסיבוב השלישי של הריצה ג'וני עשה מהלך ונפרד מסקומן ואליסטר כדי לפתוח פער של 7 שניות, ונראה היה שהוא בדרך אל הניצחון בתחרות ובסבב העולמי. בינתיים בקבוצת הרדיפה מארי פתח פער של 6 שניות על מולה והוא התמקם חמישי כשמולה שישי למעלה מדקה לאחר ג'וני.

פחות מקילומטר לסיום, ג'וני רק הגדיל את הפער מסקומן ואליסטר ובטוויטר של Triathlon Live כבר הכתירו אותו כאלוף העולם עד שכמה מאות מטרים לפני קו הסיום הוא התחיל לזגזג בריצה, ונראה לא טוב וחסר אוריינטציה. ממש לפני תחנת השתייה האחרונה הוא פשוט נעצר ואז קרה הדבר המדהים ביותר שנראה בתחרות טריאתלון. סקומן ואליסטר הגיעו אליו ואליסטר נעצר לעזור לאחיו בזמן שסקומן המשיך אל קו הסיום בדרך לניצחון בתחרות. אליסטר לקח את אחיו ופשוט סחב אותו את 200 המטרים האחרונים ודחף אותו מעבר לקו הסיום כדי לוודא שיגיע במקום השני ואליסטר בשלישי. מארי הגיע רביעי ומיד אחריו מולה במקום החמישי הנכסף שזיכה אותו בתואר אלוף העולם בטריאתלון בפער של 4 נקודות מג'וני בראונלי שמוקם שני.

שחר שגיב טריאתלט ישראלי

נלחם לכל אורך התחרות. שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

בראיון לאחר התחרות אמר מולה שזו לא הדרך שהוא רצה לזכות בתואר אבל הוא אלוף העולם וזכה בו באופן ראוי. אליסטר הוכיח שהוא ספורטאי ענק (וגם אח דואג) וטען כי היה עושה את אותו הדבר בשביל כל אחד אחר. סקומן זכה בתחרות "הגרנד פינאל" לאחר שהגיע שלישי במשחקים האולימפיים בריו וסיים שנה נפלאה במקום הרביעי בסבב העולמי אחרי פרננדו אלרזה שסיים שלישי בדירוג הסבב.

שחר שגיב סיים במקום ה-42 בזמן של 1:52:33 שע'. הוא יצא בין האחרונים מהמים ויצא לרכיבה בדבוקה הרביעית והיה ממוקם במהלך הרכיבה במקומות 55-58. למרות זאת, נלחם לכל אורך התחרות והצליח בריצה לשפר את מיקומו וסיים כאמור במקום ה-42, 5:43 דק' לאחר המנצח.

לאחר התחרות הוגש ערעור על עניין הסיוע שהעניק אליסטר לאחיו בסוף התחרות, הערעור נדחה והתוצאות אושרו – סקומן ראשון, ג'וני שני ואליסטר שלישי.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג