אליפות העולם באתלטיקה: מה צפוי לאדוה כהן ודיאנה ויסמן על המסלול?

אדוה כהן צריכה לכוון לשיא ישראלי במוקדמות 3,000 מכשולים ודיאנה ויסמן תנסה לפלס את דרכה לחצי הגמר - הנה מה שצפוי להן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באליפות העולם באתלטיקה שתיפתח ביום שישי בדוחא ישתתפו בסך הכל 5 נציגים ונציגות מישראל. שלושה מהם ירוצו מרתון (לונה צ'מטאי-סלפטר, מארו טפרי ואיימרו עלמיה) ועוד שתיים ירוצו על המסלול: אדוה כהן תתחרה ב-3,000 מכשולים ודיאנה ויסמן בריצה ל-100 מטרים.

אדווה כהן שיאנית ישראל בריצת 3,000 מכשולים

תצטרך לנסות ולהשתלט על ההובלה במקצה המוקדמות. אדוה כהן | צילום: טיבור יגר

עוד כתבות בנושא 
לונה צ'מטאי סלפטר לקראת אליפות העולם
שיא ישראלי למארו טפרי בחצי מרתון אסטוניה
"הטכניקה של אדוה כהן היא אחד הסודות החשובים שלה"

אדוה כהן

אדוה כהן בת ה-23 תהיה למעשה הנציגה הישראלית הראשונה באליפות ותתחרה ביום שישי הקרוב ב-18:55 בערב במוקדמות של ריצת ה-3,000 מכשולים לנשים. במוקדמות יהיו שלושה מקצים, כששלוש הראשונות בכל מקצה יעלו אוטומטית לגמר ואליהן יצטרפו שש הרצות המהירות ביותר – סך הכל 15 רצות בגמר.

הישג השיא של אדוה כהן עד היום היה המקום החמישי באליפות אירופה בקיץ 2018 בברלין, אז היא גם קבעה את שיאה הישראלי שעומד על 9:29.74 דק'. תוצאת השנה שלה ב-2019 היא 9:38.01 דק' מה שמדרג אותה במקום ה-36 מתוך 45 הרצות הרשומות לאליפות. כדי להפתיע ולעלות לגמר, קרוב לוודאי שכהן תצטרך לשפר את שיאה הישראלי וכפי הנראה לעשות את זה בריצה טקטית, כך שהסיכוי הסביר שלה לעשות את זה יהיה לנסות ולהשתלט על ההובלה במקצה המוקדמות בו היא תשתתף, ולהכתיב קצב מהיר יותר מזה שהיא רגילה אליו.

דיאנה ויסמן

דיאנה ויסמן בת ה-21 המשיכה לשפר השנה את השיא הישראלי ב-100 מטרים, אותו היא שברה בפעם הראשונה באליפות ישראל בקיץ 2018 ומחקה את אסתר רוט-שחמורוב מספר השיאים. בקיץ הנוכחי היא קיצצה את השיא עד לתוצאה של 11.25 שנ', איטי במאית השנייה מתוצאות הקריטריון לאליפות העולם. בסופו של דבר לא היו מספיק ספרינטריות שקבעו תוצאה של 11.24 שנ' ומהר מזה, כך שויסמן הבטיחה את מקומה בדוחא.

דיאנה ויסמן באליפות אירופה באולמות באתלטיקה

אפשר לדבר על חצי גמר. דיאנה ויסמן | צילום: ג'ירו מוצ'יזוקי, איגוד האתלטיקה

לפי תוצאות השנה של הרצות, ויסמן מדורגת במקום ה-30 כשמה שיוגדר מבחינתה כהצלחה יהיה העפלה לשלב חצי הגמר אליו תגענה 24 רצות. כדי לעשות את זה היא תצטרך לסיים בין שלוש הראשונות במקצה שלה או להיות אחת משש המפסידות המהירות בשלב המוקדמות. סביר להניח שאם ויסמן תוכל לרוץ סביב שיאה הישראלי או אפילו לשפר אותו, זה יספיק לה כדי לעלות לחצי הגמר.

מקצי המוקדמות בהם תשתתף דיאנה ויסמן ייצאו לדרך ביום שבת ה-28 בספטמבר בשעה 16:30. במידה והיא תעלה לחצי הגמר הוא יתקיים ביום ראשון ה-29 בספטמבר (ערב חג ראש השנה) בשעה 21:20. אגב, דיאנה ויסמן היא הספרינטרית הישראלית הראשונה שמשתתפת בריצת ה-100 מטר באליפות העולם מאז אלכס פורחומובסקי ב-2003.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג