אליפות המכללות בשחיה לגברים: שיאים עולמיים, מחסומים נפרצים וגם – לילה מוצלח לישראלים

אליפות המכללות בארה"ב הנערכת בימים אלו באטלנטה ממשיכה לקבוע שיאים וגם בקרב השחיינים הישראליים נרשמו הישגים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

לכל כתבות השחייה בשוונג

שחייני המכללות הישראלים ממשיכים להתקדם באליפות ה-NCAA, ומיד נגיע אליהם.

שיא עולם צרפתי ב-200 יארד מעורב אישי; וגם תוצאה אדירה לרון פולונסקי

ההופעה של הערב שייכת לצרפתי בן 19 מטולוז – ליאון מרשאנד. מרשאנד ניצח ב-200 יארד מעורב אישי תוך שהוא מנפץ בכחצי שניה את שיא העולם של… קיילב דרסל. לדרסל לא נותר אלא להניד את הראש בתדהמה ביציע. לצרפת נולד כוכב עולמי חדש וזוהר בשמי השחייה. מרשאנד נמצא רק בשנתו הראשונה במכללת אריזונה סטייט, שמאמנה הראשי הוא אחד בוב באומן. באומן יודע דבר או שניים או עשרה על משחי המעורב. אחרי הכל, באומן היה מאמנו האישי של מייקל פלפס מגיל 11 ועד המדליה האחרונה בריו, ובהדרכתו שבר פלפס את שיאי העולם במשחי המעורב פעמים רבות מספור.

צ  פ ו | ליאון מרשאנד מפרק את שיא העולם ב-200 יארד מעורב. דרסל נדהם ביציע

רון פולונסקי מאוניברסיטת סטנפורד (ומכבי חיפה) ניפק הופעה מיוחדת במינה ושיא ישראלי נהדר ב-200 יארד מעורב עם 1:39.96 דק'. פולונסקי סיים תשיעי (ראשון בגמר ב'; אך בתוצאה שהיתה מזכה אותו במקום השישי בגמר א') והפך לישראלי הראשון בהיסטוריה שיורד מ-100 שניות במשחה זה. באותו גמר ב', סיים גל כהן-גרומי מאוניברסיטת מישיגן (ועירוני הוד השרון) במקום ה-11, גם הוא עם תוצאה מעולה, של 1:41.09 דק'. גרומי עוד לא אמר את המילה האחרונה במשחה זה.

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

ניצחון אדיר למת'יו סייטס ב-500 יארד; ושיא ישראלי מעולה לבר סולובייצ'יק

מת'יו סייטס הדרום אפריקאי ששוחה באוניברסיטת ג'ורג'יה היה רק רביעי – כשנותרו 6 בריכות לפני סיום ה-500 יארד חופשי. אבל משם, סייטס פתח מצערת, עקף את שיאן העולם (קירן סמית' מפלורידה; מדליסט הארד ב-400 מ' חופשי מאולימפיאדת טוקיו) וניצח ב-500 יארד חופשי לפני בן קבוצתו ג'ייק מגייהי. סייטס ניצח ב-4:06.61 – רק שלוש עשיריות שנייה משיא העולם (סמית' נאלץ להסתפק במקום הרביעי). סייטס מתמחה לא רק במשחי החתירה הבינוניים, אלא גם במעורב אישי. הוא ומרשאנד, שניהם רק בשנה ראשונה במכללה, הם כרגע הכוכבים הבינלאומיים הגדולים בליגת ה-NCAA. שניהם יתמודדו על מדליות בגמרים עולמיים ואולימפיים בשנים הקרובות.

בר סולובייצ'יק מאוניברסיטת מינסוטה (וקריית ביאליק) קבע שיא ישראלי בתוצאה נהדרת של 4:12.79 דק' במוקדמות, אך נחלש מעט בערב וסיים במקום ה-13 הכללי.

צ פ ו | מת'יו סייטס פותח מצערת 150 יארד לסיום, ומשתלט על ה-500 יארד חופשי

 

דניאל נמיר וגל כהן-גרומי עם ספליטים מהירים בשליחים

בשליחים 4 כפול 50 חופשי, דניאל נמיר נתן ספליט 50 יארד מסיים ברביעייה של אריזונה עם 19.00 שנ'. מישיגן גל כהן גרומי קבע 19.03 שנ' ברביעייה של אונ' מישיגן.

במשחה צפוף וסוער, בו שש הרביעיות הראשונות סיימו בתוך אותה 0.75 שנ', ניצחה אוניברסיטת פלורידה עם תוצאה שהתקרבה עד כדי 0.03 שנ' לשיא העולם. קירן סמית', שסיים קודם בערב רביעי ב-500 יארד, כיפר על האכזבה כשסגר נהדר לניצחון, וגרם גם לקיילב דרסל (בוגר המכללה) להשתגע ביציע. בשביל קליפורניה שסיימה שנייה, ביורן סליגר פתח ב-18.27 שנ' – תוצאה שהיתה מספיקה לזהב אילו היה שוחה אותה במשחה האישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג