אלברטו סלזאר הפסיד בערעור, יורחק לצמיתות

מי שאימן בעבר את מו פראח וסיפאן חסן, ומרצה עונש הרחקה ל-4 שנים בגלל עבירות חומרים אסורים, לא יוכל לאמן לעולם בארצות הברית בגלל "התנהגות מינית בלתי הולמת"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלברטו סלזאר מאמן ריצה אמריקאי

אלברטו סלזאר, מי שהיה אחד ממאני הריצה למרחקים ארוכים הבולטים בעולם ושימש כמאמן הראשי של פרויקט נייקי באורגון, הפסיד בערעור שהגיש נגד "הרשות האמריקאית לספורט בטוח" והורחק מאימון לכל החיים באשמה של התנהגות מינית בלתי הולמת. המשמעות היא שסלזאר לא יוכל יותר לאמן אתלטים אולימפיים או פראלימפיים בארצות הברית למשך כל חייו.

עכשיו זה סופי. אלברטו סלזאר | צילום: Cal Hopkins

אחד מדוברי נייקי כתב בתגובה: "אלברטו כבר לא מאמן תחת חוזה וסגרנו את פרויקט נייקי באורגון לפני שנתיים. באוגוסט האחרון שינינו את השם של הבניין על שם סלזאר בעקבות ההחלטה של הרשות האמריקאית לספורט בטוח להשעות את סלזאר מאימון לצמיתות".

ביולי האחרון, החליטו ברשות האמריקאית לספורט בטוח לסמן את סלזאר כמי שמואשם בהתנהגות מינית בלתי הולמת והתנהגות רגשית פסולה, אלא שאז כתבו לצד שמו שהסטטוס הזה עדיין לא סופי ונתון לערעור. החל מ-22 בדצמבר הסטטוס השתנה וסלזאר רשום כמושעה לצמיתות בגין התנהגות מינית בלתי הולמת. האזכור של הערעור הוסר וכך גם האזכור של התנהגות רגשית פסולה.

אחד מדוברי הרשות האמריקאית לספורט בטוח אמר אז כי הגוף לא מעוניין להתייחס לעניין כדי לא להוציא לאור את הדיווחים השונים וההליך המשמעתי. ספורטאי שהיה מעורב בתהליך הערעור אישר ל"ראנרס וורלד" כי התהליך הסתיים בכך שסלזאר הורחק לכל החיים.

סלזאר בן ה-63 כבר מרצה עונש הרחקה ל-4 שנים מאימון בגין הפרה של הקוד נגד חומרים אסורים בספורט. הוא ערער על פסק הדין הזה לבית הדין הבינלאומי לבוררות בספורט (CAS) שאישר בספטמבר את ההשעיה שלו שתימשך עד ספטמבר 2023. אבל כעת, האיסור על סלזאר לאמן כל חייו מטעם הרשות האמריקאית לספורט בטוח יחסל את סיכוייו לאמן בארצות הברית, גם אחרי שתסתיים ההשעיה שלו בגין עבירות החומרים האסורים.

כזכור, בנובמבר 2019 התראיינה הרצה האמריקאית מארי קיין לסרטון של "ניו יורק טיימס" וסיפרה שעברה התעללות רגשית ופיזית על ידי סלזאר וכי צוות המאמנים של הפרויקט שהורכב מגברים בלבד דרש ממנה לרדת במשקל. היא סיפרה שאנשי הצוות נהגו לשקול אותה ליד חבריה לקבוצה ובעקבות המקרים האלה הביצועים שלה נפגעו ובעיקר הנפש, מה שגרם אצלה למחשבות אובדניות.

בשנת 2020 לפחות שלושה ספורטאים וספורטאיות נוספים הגישו תלונות לרשות האמריקאית לספורט בטוח. עד שהסתבך בפרשת החומרים האסורים ב-2019, סלזאר אימן כמה מהרצים המובילים בעולם כמו מו פראח, סיפאן חסן, גיילן ראפ וג'ורדן הסאיי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג