אין יותר איש ברזל מזה: סיפורו של טיל שראם שישתתף בישראמן

טיל שראם הגרמני שיתחרה בישראמן הוא אחד מאנשי הברזל הבכירים בגרמניה. לפני שנתיים איבד את בנו הנרי שנחנק בגן הילדים, אבל החליט להמשיך בשגרה כדי "לא לצאת מדעתו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טיל שראם טריאתלט גרמני איש ברזל
טיל שראם טריאתלט גרמני איש ברזל

אחד המתחרים הבולטים מחו"ל שיתחרה השנה בישראמן הוא טיל שראם הגרמני, שמגיע לתחרות הזאת בפעם הראשונה. שראם כבר היה אמור להשתתף בשנה שעברה, אך נאלץ לבטל את הגעתו בגלל פציעה.

אחד מאנשי הברזל הבכירים שהגיעו לכאן. טיל שראם | צילום: marco verch

גרמניה היא אחת ה"יצרניות" הטובות ביותר של אנשי ברזל מהצמרת העולמית הגבוהה ביותר. שלושה גרמנים זכרו בארבע אליפויות העולם האחרונות, ולכן שראם לא יכול להשתייך לצמרת הגרמנית הגבוהה, אבל הוא ללא ספק אחד מאנשי הברזל הבכירים בגרמניה.

השתתף בתחרות איש ברזל "אוסטסימן"

בשלוש השנים האחרונות הוא ניצח בתחרות איש ברזל גרמנית שנקראת "אוסטסימן", ולטריאתלט הזה יש בסך הכל רזומה מרשים מאוד שהופך אותו למועמד לניצחון באילת. הוא התחיל בכלל כרוכב הרים, עבר להתמקד בדואתלון והיה אלוף העולם למרחקים ארוכים. הוא היה אלוף גרמניה באקוותלון (שחייה וריצה) והחל מ-2008 החל להתמקד בטריאתלונים למרחקים ארוכים כאשר המנטור שלו היה אלוף העולם מ-2005 פאריס אל סולטן הגרמני.

ב-2010 שראם הפך לטריאתלט מקצוען והחל לחיות מזה ולהשתפר עם השנים. הוא התחתן, נולדו לו שני ילדים וב-2016 קרה הנורא מכל. בנו הבכור הנרי נחנק מחתיכת גזר בגן הילדים. לאחר יממה ואינספור ניסיונות החייאה נקבע מותו, וכמובן שמאותו רגע חייו של שראם כבר לא חזרו להיות אותו הדבר, אפילו לא דומה לזה.

"אנחנו עושים כל כך הרבה דברים כהורים, אנחנו כל כך נזהרים, אבל יש דברים שאתה לא יכול לצפות להם", סיפר שראם בראיון בגרמניה והוסיף: "אני זוכר שבנהיגה בדרך לבית החולים עוד היינו אופטימיים, אבל אז אתה חוזר הביתה ללא הילד שלך ומרגיש שאתה נוסע לתוך חור שחור. לאחר המוות שלו לא יכולתי לישון יותר משעתיים ביממה במשך מספר שבועות. הכאב לא חולף, הוא פשוט משתנה ואתה כבר לא יודע מה יותר גרוע – השוק ההתחלתי או ההכרה עם העובדה שהנרי לא יחזור יותר".

על ההחלטה להמשיך ולעסוק בטריאתלון מקצועני לאחר הטרגדיה סיפר שראם: "אני אדם שונה היום, לפני המוות של הנרי הייתי די מפוזר, הייתי זורק את אופני התחרות שלי במחסן. היום אני הרבה יותר מסודר עד הבורג האחרון. אני כל הזמן חייב לעשות משהו, אני חייב שתהיה שגרה שתעסיק אותי כדי שלא אצא מדעתי. אני כל הזמן מבלה עם הנרי. כשאני שוחה, רוכב או רץ – הוא כל הזמן איתי. לפעמים אני גם קופץ מעל חומת בית הקברות בלילה כדי להיות ליד הקבר שלו. אני משקיע הרבה בסידור הקבר שלו, הנרי הוא עדיין הבן שלי. החלטתי להמשיך ולהיות טריאתלט מקצוען. הגענו למסקנה שלא כדאי לשנות את החיים שלנו, אי אפשר להיות בבריחה".

טיל שראם הוא טריאתלט רב גוני, שחיין מצוין, רוכב חזק מאוד כיאה למי שהתחיל ברכיבת שטח, ומרתוניסט של 2:36 שעות. עם תוצאות סביב 8:30 שעות בתחרויות איש ברזל רגילות הוא ללא ספק מועמד בכיר לניצחון בישראמן 2018. השאלה הגדולה היא איך הוא יסתדר עם המסלול של הרי אילת. מה שכן, מה שהוא עבר הופך אותו לאיש הברזל הגדול ביותר.

לחצו להרשמה למשחה הים האדום



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג