איך תורמת קבוצת ריצה לארגון העסקי?

זו תופעה שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות לאחר שחברות הבינו שקידום קבוצת ריצה בארגון מרעננת ומביאה להשגת יעדים משותפים לעובד ולחברה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בכל יום בשבוע, כמעט בכל שעה ביום, בכל פינת רחוב ובכל עיקול בשבילי הפארק תוכלו למצוא מישהו רץ. וכמו שרבו הרצים כפטריות אחרי הגשם, כך גם התחרויות, המאמנים והקבוצות. אחד הקשיים שעומדים בפני הרץ הממוצע הוא הזמן ביום "לדחוף" את האימון, אף פעם זה לא מסתנכרן בלו"ז ותמיד את אחד מאימוני הקבוצה אליה נרשמת, תאלץ להשלים לבד, אז זהו שכבר לא.

עונה על צרכים רבים של הארגון | צילום: אלבום פרטי

אין כמעט חברה או ארגון שלא עלו על הרעיון של שילוב קבוצת ריצה כחלק אינטגרלי מפעילות הרווחה בחברה. קבוצת ריצה של הארגון, עונה על צרכים רבים של החברים בקבוצה אך גם של הארגון עצמו. ייעול לוחות הזמנים המסונכרן עם צורכי החברה, גיבוש חברתי בלתי רגיל של עובדים מכל קצוות הארגון הלומדים לעבוד יחד לאור מטרה משותפת, תחושת העצמה של העובד אשר מגיע להישגים אישיים בסיוע החברה ובמקביל מפתח את קשרו הבין אישי מול עמיתיו לעבודה. במקביל נהנה העובד מכך שהאימונים השבועיים שלו כבר נמצאים במקום נוח בלוז, לרוב בצמוד לשעות העבודה וכך הוא מספיק להתאמן ולחזור הביתה בשעות סבירות לחיי המשפחה.

את תהליך גיוס הקבוצה בחברה כדאי להתחיל באירוע קידום בריאות לעובדים המשלב הרצאה על תרומותיה של הפעילות הגופנית ועל אופן התנהלות הקבוצה ויעדיה. אירוע שכזה הוא פלטפורמה נעימה המאפשרת לעובדים לשאול שאלות ולהבין יותר לעומק על התהליך אליו הם נכנסים. בשלב הבא מוזמנים העובדים לאימון ניסיון בו מחולקים לרמות וליעדי משנה. מומלץ תמיד לקבוע יעד של מרוץ מסוים, לדוגמה: מקצה 5 ק"מ באירועי מרתון ת"א או במרוץ צהלה, אליו נרשמים העובדים במימון החברה, ויחד מתקדמים מאימון לאימון עד לצליחת האתגר. החיבור ליעד ברור וקונקרטי וה"התחייבות" שבפעולת הרישום היא אחת הדרכים החשובות לשמירה על המוטיבציה באימונים, חשוב לבחור יעדים ברי השגה, אך לא קלים מדי בכדי לשמר את תחושת האתגר ולהימנע מתחושת כישלון.

פתאום העובדים מכירים אנשים מכל מחלקה בחברה | צילום: אלבום פרטי

מתאמנים רבים בקבוצות ריצה בארגונים שיתפו אותי בתחושותיהם מהאימון "ממש לא זיהית את המנהל בבגדי ריצה", או "לא האמנתי שהוא כזה ספורטאי", "פתאום אני מכיר אנשים מכל מחלקה בחברה", "לפתע כולם שווים, רצים יחד כתף אל כתף". אימון של קבוצת חברה הוא לא רק אימון ריצה, אלא הזדמנות של המאמן לייצר חיבורים בין אישיים בין העובדים באמצעות תרגילים משותפים, המאגדים עקרונות של פעילות חוץ (Out Door Training) לגיבוש העובדים כצוות.

על התמורות הבריאותיות של הריצה, קצרה היריעה מלהרחיב כאן ובוודאי בשוונג שמעדכנת על כך ללא הפסק, אך פרט לאלו, מחקרים רבים מציגים את ההשפעה מרחיקת הלכת של הפעילות הגופנית על הרעננות והיעילות שלנו בעבודה. ארגונים שהבינו זאת וקידמו קבוצות ריצה בארגון נהנות ממסגרת חדשה ומרעננת להשגת יעדים משותפים לעובד ולחברה.



אמיר אלפיה | מאמן ריצה ומנהל מקצועי בקבוצת בוסט להישגים בספורט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג