איך מרוץ אייל מצליח לשמור על האטרקטיביות שלו?

נכון שזהבה שמואלי שמארגנת את המרוץ לזכרו של בנה היא אושיה בעולם הריצה, אבל כדי לשמר מרוץ במשך 18 שנים צריך יותר, ויש יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק למרוץ אייל

מרוץ אייל יתקיים ברמת השרון ביום שבת ה-16 בנובמבר בפעם ה-18, ובעידן של כל כך הרבה מרוצים זה בכלל לא מובן מאליו שמרוץ שהוא לא מרתון או חצי מרתון, ומתקיים בשבת, מצליח לשרוד בזמן שאירועים אחרים כל כך מתקשים לעשות את זה.

קשה לוותר עליו. הזינוק למרוץ אייל | צילום: רונן טופלברג

עוד כתבות בנושא 
מה הופך את מרוץ אייל לאחד מאירועי הריצה הטובים בארץ? 
כיצד להתכונן למסלול ה-15 ק"מ של מרוץ אייל? 
"מרוץ אייל מתאים במיוחד למי שמתכונן למרתון וחצי מרתון"

זהבה שמואלי, אחת מרצות המרתון הישראליות הטובות בכל הזמנים וכיום המאמנת של "רצי רמת השרון" מארגנת מדי שנה את מרוץ אייל לזכרו של בנה שנפטר בגיל 28 וגם הוא היה חובב ריצה. אין ספק שזהבה שמואלי היא אושיה בעולם הריצה והרבה מאוד מאמנים וספורטאים מכבדים אותה ואת מפעל ההנצחה שבנתה. מצד שני, עדיין לא מובן מאליו לראות אלפי אנשים חוזרים בכל שנה לאותו המסלול.

"בסופו של דבר אני מכירה את השטח, מגיעה למרוצים, אני בתקשורת עם כל האנשים ויש שיתופי פעולה לאורך כל השנה", אומרת שמואלי ומוסיפה: "צריך לזכור שזה מרוץ שנותן מענה לכל המשפחה. אנשים מגיעים לחוויה משפחתית, יש תמורה מקצועית ותמורה חברתית. המשפחות יודעות שהן מגיעות ליום כיף כי יש הפנינג, הופעות, קרקס וכיבוד. אז נכון שיש מאבק מול מרוצים אחרים, אבל האנשים שאוהבים את מרוץ אייל והמקצועיות שלו, לא מוותרים על החוויה ומעדיפים להמשיך להגיע. זה מרוץ שעדיין שומר על ההילה שלו כמשהו לא ענק מדי ולא קטן".

מה שמושך מדי שנה 7,000 עד 8,000 רצים (בכל המקצים) לרמת השרון הוא למעשה השילוב בין אווירה לבין מסלולים אטרקטיביים ובין הישן לחדש. מבחינת האווירה, מרוץ אייל ללא ספק עושה את זה ברמה הגבוהה ביותר אם זו אווירת ההפנינג במתחם שבתוך אצטדיון האתלטיקה בו מתכנסים ומסיימים, או האנרגיות של האנשים שמעודדים בצדי הכביש או אפילו הרצים המהירים ביותר שחוצים את שאר הסיום וחוזרים לעודד את האחרים. המסלולים – כשמדובר במסלול ל-15 קילומטרים אין ספק שמדובר באחד המסלולים המיוחדים במרוצי ישראל, מסלול שיש בו הכל. עליות וירידות (ואפילו ירידות ארוכות), כביש ושטח, נוף אורבני ופרדסים, הכל משולב יחד ב-15 קילומטרים קסומים. הישן – העובדה שהרצים הוותיקים ביותר שפוקדים את המרוצים בארץ עוד מהתקופה שהם היו בודדים, גם הם בוחרים ברגליים וממשיכים להגיע למרוץ אייל. החדש – כל מה שלא היה פעם, כמו קבוצות הטריאתלון שמגיעות בהמוניהן וחבריהן מזנקים אחרי רכיבת שבת רק כדי להיות חלק, או תחרות מלך ומלכת ההר שבה מודדים לכל משתתף את הזמן בעלייה האחרונה של המרוץ שאורכה קילומטר.

שומרת על קשר עם כולם במשך כל השנה. זהבה שמואלי ורצים | צילום: רונן טופלברג

אז כפי שציינו יש הכל, ונותר רק לקוות למזג אוויר טוב. בשנה שעברה, המארגנים ניסו לשנות תכניות ברגע האחרון. הגשמים שירדו ביום שישי גרמו לשלוליות בקטע השטח של המסלול, מהנדס הבטיחות לא אישר לרוץ במקטעים אלו פחות מ-24 שעות לפני הזינוק ובגלל שלא היה מסלול חלופי, מסלול ה-15 קוצר ל-10. השנה, זהבה שמואלי כבר ערוכה לדברים מהסוג הזה: "השנה דאגנו מבעוד מועד למסלול חלופי על הכביש, במידה ויקרה משהו דומה למה שקרה בשנה שעברה. במקרה כזה, לא נצטרך לקצר את המסלול".

אחד הדברים היפים במרוץ אייל, שמזכירים את מה שקורה על המסלול במרתון טבריה או בחצי מרתון עמק המעיינות, הוא שלכל אחד מהמשתתפים יש אפשרות לראות מולו את הרצים הטובים והמהירים בארץ. נתחיל בזה שהרצים הטובים ביותר בוחרים במרוץ אייל מדי שנה, בין אם אלה המרתוניסטים או אתלטי המסלול, וגם כמה מהטריאתלטים הבכירים תמיד יופיעו שם. מאחר ומסלול ה-15 קילומטרים חוזר בסופו של דבר לאותה נקודה ביציאה מהשטח, תוכלו לראות את הרצים הטובים בארץ חולפים על פניכם, והאמת שזה גם משהו שיכול להסיח את הדעת אם קשה קצת באותה נקודת זמן.

חגיגה במרכז רמת השרון | צילום: רונן טופלברג

מאחר ומסלול ה-15 קילומטרים במרוץ אייל הוא טריקי, בגלל העליות והירידות והשינוי בתוואי, מומלץ מאוד להכיר אותו לפני כן. בדיוק בגלל זה, המארגנים מציעים לכם ריצות הכנה החל מיום שישי הקרוב (11 באוקטובר) ובכל יום שישי בשעה 6:00 בבוקר. הריצות ייצאו מאצטדיון האתלטיקה ברחוב הזית ברמת השרון, מתחם הכינוס והסיום של מרוץ אייל, ויעברו על כל המסלול. כמובן שמי שלא ערוך ברגע זה לכל 15 הקילומטרים מוזמן לעשות חלק מהמסלול, ולהתייעץ עם האנשים במקום היכן לקצר.

כמדי שנה, גם הפעם ערכות המשתתף (הידיעות כמפנקות במיוחד) של מרוץ אייל יחולקו בימים חמישי ושישי שלפני המרוץ, אז מומלץ מאוד להיערך מראש ולאסוף, כדי להגיע בראש שקט לבוקר המרוץ בשבת ה-16 בנובמבר.

להרשמה למרוץ אייל 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג