תחרות האופניים המחתרתית לאורך 1,400 ק"מ בארץ הקודש

מחר יוצאת לדרך בפעם השנייה תחרות אופני ההרים הארוכה והקשה ביותר בישראל HLC, עדיין לא מכירים? אתם חייבים לקרוא על הטירוף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
HLC 2014 אופני הרים

ביום חמישי הקרוב, עומדת לצאת לדרך, בפעם השנייה, תחרות אופני ההרים הקשה ביותר בישראל, "רכיבת אופני הרים בארץ הקודש", The Holyland MTB Challenge או בקיצור HLC, היא תחרות אופני ההרים מחתרתית שתוזנק ב-9 לאפריל ממרומי מג'דל שאמס. אורכו של המסלול הוא 1,400 ק"מ (850 מייל) עם 20 אלף מטר טיפוס מצטבר – שזה לבד שווה ערך לעלייה לחרמון עשר פעמיים.

סרטון יוטיוב | ראיון עם זוהר קנטור לפני ה-HLC הראשון

המסלול מתחיל ממג'דל שאמס, למרגלות החרמון בצפון ומסתיימים באילת הדרומית. בדרך יעברו הרוכבים אזורים רבים בארץ, תוואי דרך מאתגר ומעניין כמו סינגלים, שבילים ולמאותגרים יהיה אפילו מקום לדחיפת אופניים רגלית.

אז מה כל כך מיוחד בתחרות כזו, אתם בטח שואלים את עצמכם. ב–HLC על הרוכבים להתמודד לבדם מול איתני הטבע, לשאת את כל הציוד על האופניים (מה שנקרא בשפה המקצועית Bike Packing) שכולל שק שינה, בגדים, ציוד תיקונים, אוכל ושתייה למהלך הדרך. אסור לרוכבים לקבל סיוע חיצוני כמו ליווי צמוד, אירוח בבית של חברים וכדומה. עליהם להסתדר לבד ולהתמודד עם כל המכשולים שיגיעו בדרך ממש כמו בטור דיוויד (tour divide) ודומיו.

מפה HLC 2015

1,400 ק"מ קשים ומפרכים מהצפון ועד הדרום

ומה ממתין להם על קו הסיום? שום דבר. אין שער סיום עם מעודדים, אין פרסים יקרי ערך וגם לא נותני חסות. כאן, כל רוכב הוא לעצמו וכל אחד מגיע כדי לסיים את האתגר העצום בלי גביע או מדליה בסיום.

האופניים עליהם ירכבו שוקלים בין 17.5-25 ק"ג בממוצע. בגלל משקלם הכבד של האופניים, היו צרכים המשתתפים לערוך אימונים ארוכים וקשים על מנת להתרגל לרכוב עם התיקים והמשקל הרב.

בשנה שעברה הגיע ראשון לאילת הרוכב חנוך רדליך בזמן של 6 ימים, 14 שעות ו-14 דקות.
לאירוע אין "מארגנים רישמיים" והוא נולד מתוך קהילת רוכבי האופניים למרחקים ארוכים (רוכבי האפיק) ומתוך חלום של רוכבים רבים להשתתף באירוע ייחודי מסוג זה, כאן, בארץ הקודש.

HLC 2014

למאותגרים יהיה אפילו מקום לדחיפת אופניים רגלית

היכן יעבור המסלול?
המסלול כולל ברובו שבילי 4X4 אבל משלב די הרבה סינגלי אופניים, חלקם בעליה, מה שיצריך דחיפת האופניים הכבדים בהליכה. הוא מתחיל במג'דל שאמס, עובר לאורך שביל הגולן, ומטפס להר מירון. משם דרך הכרמל למישור החוף )נתניה-הרצליה-תל אביב) ושוב מטפס על גבי דרך בורמה לירושלים, ומשם דרך עדולם לבית קמה, משם לערד דרך הר עמשא, ויורד לים המלח. משם עולה דרך מעלה עקרבים והמכתש הגדול לשדה בוקר, ויורד שוב לערבה, עולה להרי אילת, ומקנח בתמנע. סיום המסלול על חוף הים הצפוני של אילת.

על מנת להעצים את החוויה, תוואי המסלול יעבור גם דרך שווקים אורבניים, טיילות בערים שונות, בעיר העתיקה בירושלים. בכלל, המסלול מצדיק את שמו והוא יהיה חגיגה לכל הדתות בארץ הקודש.

HLC 2014 תחרות אופני הרים

על הרוכבים להתמודד לבדם מול איתני הטבע, לשאת את כל הציוד על האופניים

כיצד יודעים לאן לרכוב?
כדי לעמוד באתגר של ניווט במסלול ה- HLC המורכב והארוך שכולל מעברים רבים בין שבילים, כניסות ויציאות מסינגלים, מעבר בשטחים אורבניים עם סמטאות, נידרש ידע וניסיון של ניווט עם מכשירים. האופציה של ניווט עם סיפור דרך ללא GPS במסלול הזה אינה מעשית.
מכיוון שהניווט הוא חלק מאוד חשוב ומרכזי באתגר, על הרוכבים להערך היטב בתחום זה.

HLC 2014

בגלל משקלם הכבד של האופניים, היו צרכים המשתתפים לערוך אימונים ארוכים וקשים

כיצד מתארגנים למרוץ כזה?
הרוכבים היו צריכים להערך מבעוד מועד עם ציוד ייעודי לרכיבת שטח ארוכה. תחום הבייקפאקינג מבעבע בעולם כולו וישנם אתרים, פורום ובלוגים עם המון טיפים והמלצות מה לקנות וכיצד להערך למסע שכזה. חשוב להבהיר שלכל גרם מיותר ישנה משמעות ולכן הרוכבים בנו קהילה כחול לבן בפייסבוק ובה הם משתפים מניסיונם האישי וממליצים על ציוד כזה או אחר.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג