חתירה להצלחה: המדריך לחותר המתחיל

רוצים לגוון קצת את האימונים שלכם? נמאס לכם לרוץ, לרכוב או לשחות? קבלו הצעה מקורית: בואו לחתור. פעילות חסכונית בזמן, יעילה, לא מסוכנת לגוף, אפשר לבד ואפשר בצוות. מדריך למתחילים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חתירה גו ירקון

החתירה נחשבת לספורט אידאלי משום שהיא מפתחת בו זמנית את ארבעת מרכיבי הכושר הגופני: סיבולת, כוח, מהירות וגמישות. החותר מפעיל את כל קבוצות השרירים הגדולים בגוף: רגליים, שרירי גב, בטן וזרועות, ובמקביל מפתח סיבולת לב ריאה. בחתירה אין לחץ על המפרקים ואין טלטלות לאיברים פנימיים. החותר יושב על כסא הנע על מסילה, מיישר את הרגליים, נשען לאחור, ולסיום מושך בכוח הזרועות את המשוטים כך שבניגוד לדעה הרווחת החותר אינו משתמש בעיקר בידיו אלא דווקא בשרירי הרגליים (ארבע ראשי), בשרירי הבטן והגב וכמובן גם בשרירי הזרועות. התנועה המחזורית והמאוזנת אשר מתבצעת על מים שקטים משפרת את הכושר ומרגיעה.

מהי תנועת החתירה?
בהכנסת המשוטים, החותר רוכן לפנים ופורש את ידיו. לאחר מכן הוא מקדם את הסירה לאחור בכוח הרגליים המתיישרות בעוצמה, הגוף הנשען לאחור והזרועות אשר מתקפלות ומתיישרות בזריזות להוצאת המשוטים.

שלב 1. תחילת תנועת החתירה:
הנקודה בה מתחילה הגריפה של המשוט במים: הרגליים כפופות, הגוף רכון קדימה, זרועות ישרות. המשוטים: ניצבים למים.

כך חותרים נכון. בתמונות: דיאנה אגרטון, אלופת ישראל

כך חותרים נכון. בתמונות: דיאנה אגרטון, אלופת ישראל | צילום: טום אלווד

שלב 2. הגריפה: הרגליים מתיישרות בכוח והזרועות עדיין ישרות.

חתירה גו ירקון

שלב 3. המשך גריפה: הגוף נשען לאחור והזרועות מושכות את המשוטים בכוח אל הגוף.

חתירה גו ירקון

 

שלב 4. הרפיה: המשוטים מחוץ למים חוזרים באיטיות יחסית אל נקודת המוצא לקראת הגריפה הבאה.

חתירה גו ירקון

יתרונות החתירה:
TOTAL BODY WORKOUT: החתירה היא אחד מענפי הספורט היחידים בהם באימון אחד משיגים אימון כולל ומחזקים את כל הגוף בו זמנית ולכן היא אפקטיבית יותר מפעילויות ספורט אירוביות אחרות אשר מתמקדות בחלק גוף מרכזי אחד כמו ריצה או רכיבה.

אירובי ואנאירובי: התנועה המחזורית במאמץ מתמשך מפתחת סיבולת לב ריאה וככל שמתמידים באימונים לאורך זמן ושולטים בטכניקת החתירה ניתן להאריך את האימון ולהגביר את עצימותו. גריפת המשוטים במהירות מול התנגדות המים מפתחת כוח, מחזקת את מסת השריר ומחטבת אותו.

גמישות וקלות תנועה: תנועת החתירה מחייבת מנעד תנועה רחב יותר משאר ענפי הספורט כך שבכל אימון הגוף עובר בתנועה מחזורית מכיווץ שלם למתיחה מלאה למעלה מאלף פעמים. המתאמן בחתירה מצליח תוך תקופת זמן קצרה יחסית להגדיל את טווח התנועה, לפתח גמישות ולשפר את השליטה בגופו.

"שורפים מהר": חתירה היא אמצעי יעיל ל'שריפת קלוריות'. נתוני מחקרים פיזיולוגיים שנעשו לאחרונה מצביעים על כך שבחתירה נשרפות קלוריות מהר יותר מבענפים אירובים אחרים. האימון הכולל והמאמץ המתמשך גורמים לכך שבחתירה 'קל יותר' לשרוף קלוריות.

עיסוק ספורטיבי לטווח ארוך: ניתן לעסוק בחתירה כספורט תחרותי או כספורט פנאי בכל גיל. החתירה מתקיימת במועדוני חתירה בצוותים ובסירות יחיד כך שכל אחד יכול לחתור בהתאם לגילו הפיזיולוגי או הכרונולוגי ולהשתלב בקבוצת הגיל איתה הוא מעוניין להתאמן: נוער, בוגרים ומבוגרים (לאחרונה הכיר ארגון החתירה הבינלאומי FISA בקטגורית גיל המיועדת למתחרים בני 80 ומעלה).

IMPACT FREE: תנועת החתירה היא מחזורית, אחידה ומתנהלת בישיבה בסירה על מים שקטים, ללא זעזועים של חלקי הגוף וללא לחץ על המפרקים.

TIME EFFICIENT: השקעת זמן יעילה. חתירה היא חסכונית בזמן, אין צורך באימון ארוך זמן כדי ליהנות מכל היתרונות שלעיל. החתירה היא אימון כולל, מהנה ומספק המשלב ספורט אישי או קבוצתי. חתירה משותפת בסירה זוגית, רביעייה או שמינייה היא מופת לעבודת צוות ודורשת תיאום מושלם בין חברי הקבוצה. ככל שהסינכרון בין החותרים מדויק יותר, הסירה תתקדם מהר יותר. החוויה המשותפת מעצימה את החוויה והסיפוק מהעיסוק הספורטיבי.

איך מתחילים? 
טכניקת החתירה נלמדת בקורס אישי במשך כעשרה שיעורים בסירה זוגית יחד עם המדריך ובשלב מאוחר יותר של הקורס החניך לומד לחתור בסירת יחיד רחבה המותאמת למתחילים. לאחר הקורס ניתן לחתור לבד אך מומלץ להשתלב בסירת צוות. בהדרגה מפתחים את האיזון, הביטחון והמשמעת העצמית הנדרשים מחותר המתאמן בקביעות בסירת יחיד.
ניתן להתנסות בחתירה באחד מארבעת מועדוני החתירה בארץ הממוקמים בתל אביב, בחיפה ובכנרת. בתל אביב קיימים שני מועדונים על שתי גדות נחל הירקון: בגדה הצפונית, מרכז דניאל לחתירה, ובגדה הדרומית מועדון השייטים תל אביב אשר הוקם לפני כשמונים שנים ולאחרונה פתח את שעריו במבצע לקליטת חברים חדשים.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג