Sygic Drive – המטריקס של תוכנות הניווט

חברת לוג’יק גרופ, יבואנית Sygic Drive, מביאה עימה כמה חידושים בתחום הניווט בישראל. חידוש דרמטי ואלמנט המבדל אותה בצורה ניכרת מיתר מתחרותיה הוא האפשרות להתקין את התוכנה על כמה מערכות הפעלה. כמובן שלפיצ’ר זה של שקיפות הפלטפורמות ישנו אלמנט שיווקי ניכר מפני שהוא מאפשר לעת עתה לחברה ליהנות מבלעדיות מוחלטת בשוק הסימביאן ההולך וגדל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חברת לוג’יק גרופ, יבואנית Sygic Drive, מביאה עימה כמה חידושים בתחום הניווט בישראל. חידוש דרמטי ואלמנט המבדל אותה בצורה ניכרת מיתר מתחרותיה הוא האפשרות להתקין את התוכנה על כמה מערכות הפעלה. כמובן שלפיצ’ר זה של שקיפות הפלטפורמות ישנו אלמנט שיווקי ניכר מפני שהוא מאפשר לעת עתה לחברה ליהנות מבלעדיות מוחלטת בשוק הסימביאן ההולך וגדל

מאת:יאיר פלד

ניתוח בסיסי של תוכנות ניווט הכביש בארץ (On-Board) יספק את הממצאים הבאים:
 
• התוכנה היחידה המשווקת למכשירים מבוססי מערכת הפעלהWM היא iGO.
• רובן המכריע של התוכנות (כולל iGO) משווקות למכשירי ניווט ייעודיים בלבד – מכשיר + תוכנה (המבוססים על פלטפורמת WIN CE)
• מערכת ההפעלה המבוססת על סימביאן הוזנחה כמעט לחלוטין.

לתוך שוק זה נכנסה חברת לוג’יק גרופ, יבואנית Sygic Drive, כאשר החידוש הדרמטי והאלמנט המבדל אותה בצורה ניכרת מיתר מתחרותיה הוא האפשרות להתקין את התוכנה על כמה מערכות הפעלה. אם החידוש העיקרי של iGO בעת יציאתה היה האפשרות לנייד את התוכנה באמצעות כרטיס זיכרון בין מכשירים מבוססי WM, הגיעה Sygic ועשתה עוד צעד קדימה – לא עוד כרטיס אחד המאפשר ניוד בין מכשירים מבוססי WM בלבד, אלא כרטיס אחד המאפשר התקנה על גבי שתי הפלטפורמות הניידות. כמובן שלפיצ’ר זה של שקיפות הפלטפורמות ישנו אלמנט שיווקי ניכר מפני שהוא מאפשר לעת עתה לחברה ליהנות מבלעדיות מוחלטת בשוק הסימביאן ההולך וגדל (S60) ודריסת רגל בשוק ה-WM אשר כאמור נשלט עד כה בצורה בלעדית על ידי תוכנת iGO. בנוסף, ניתן להתקין את התוכנה גם על מערכות WIN CE, LINUX ומערכות ניווט אינטגראליות לרכב, כאשר באתר החברה אף כתוב שבעתיד תתאפשר התקנה של התוכנה גם על iPhone.

התקנת התוכנה

כיאה לתוכנת ניווט אשר מתהדרת ביכולתה להתאים את עצמה כזיקית לשתי הפלטפורמות הניידות המובילות, חלק ניכר מהבדיקות שלי התמקד בהתקנתה למכשירים שונים מבוססי WM וסימביאן. לאורך תקופת הסקירה התקנתי את התוכנה על i-mate JASJAM (WM6) פוג’יטסו 520 (WM5) ומגוון מכשירי נוקיה: E66, N95 ו-E71. כל ההתקנות עברו בצורה מלאה והתוכנה עבדה בצורה מושלמת על כל המכשירים. 


סיגיק על N95

ממשק התוכנה בשתי הפלטפורמות הוא זהה לחלוטין כאשר השוני בתפעולה נגזר מהעובדה של-WM ישנו מסך מגע ולסימביאן לא. גם מי שמורגל כמוני לעבודה עם מסך מגע בתוכנות הניווט, ילמד מהר מאוד כיצד להשתמש בתוכנה בגרסת הסימביאן – עיקר השימוש נעשה בעזרת שני כפתורי החומרה העליונים (במכשיר) המשמשים למעבר בין המסכים התפריטים השונים, והלחיץ המרכזי אשר משמש כמעין מקש ENTER. הקלדת הטקסט בגרסת הסימביאן מתבצעת באמצעות מקלדת החומרה (E71) או באמצעות מקשי החיוג של הטלפון (אותיות ומספרים).

שימוש בסיסי בתוכנה

ממשק התוכנה והתפריטים השונים מזכירים מאוד את אלה של טומטום, ומי שמכיר ואוהב את התוכנה ההולנדית (כמוני למשל) ירגיש בה מאוד בבית. המסך הראשון אליו נגיע עם הפעלת התוכנה הוא המסך המראה את מפת הניווט. תצוגת המפה היא מאוד פונקציונאלית (כפי שאני בצורה אישית מעדיף יותר) – המידע על נתוני הניווט והפניות השונות מרוכז בחלקו התחתון של המסך, כאשר החלק העליון חף מכל אייקונים למעט שני לחצני הזום.
הקלדת יעד הנסיעה מתבצעת על ידי לחיצה על כפתור נווט ל הנמצא במסך הראשון של התפריט הראשי. ניתן לנווט לכתובת ספציפית (יישוב), נקודות עניין שונות, רשימת כתובות אישית (מועדפים), יעדים אליהם נסענו בעבר (היסטוריה) או להשתמש בלחיץ ניווט מהיר המיועד להגדרה עם כתובת הבית. בנוסף ניתן לנווט אל נקודות עניין בעיר (אופציה אשר חבר שלי שניווט עם התוכנה מצא אותה שימושית ביותר וטרח לספר לי כמה היא הייתה לו לעזר כאשר חיפש תחנת רכבת בבאר שבע) ואל מרכז העיר.

לאחר הזנת יעד הניווט מתקבל מסך המציג את המסלול על גבי מפה ונתוני הדרך הכוללים את המרחק ליעד, הזמן המשוער לנסיעה ושעת הגעה משוערת. לחיצה על סיום תחזיר אותנו למפת הניווט שם נראה את מקומנו על גבי המפה (החץ הכחול) ובו נקבל את ההנחיות הקוליות והגרפיות לגבי כל חלק וחלק בנסיעה.

על מנת למחוק את המסלול ולהזין כתובת אחרת, נגיע למסך הראשון של תפריט הניווט, נבחר באפשרות הצג מסלול ואז נלחץ על בטל מסלול.


נתוני הדרך

 


מסך הניווט

משתמשים מנוסים בתוכנות הניווט ימצאו בסיגיק את כל מה שהם רגילים ומצפים למצוא בתוכנות ניווט מתקדמות – החל בהגדרות תכנון הנסיעה וסוגי הרכב השונים, דרך אפשרויות של הגדרת הקולות, צבעי המפה ואפשרויות ניהול מגוונות של נקודות העניין, וכלה בשלל נתונים וסימולציות אשר ניתן לבצע על המסלול הנבחר.

נסיעה עם התוכנה

הנהיגה עם התוכנה היא מאוד נוחה, בטוחה ואינה מחייבת הסטת מבט אל המכשיר על מנת להתמצא במרחב. גם אם יוצא להביט במסך תוך כדי הנסיעה (כמובן שמבחינה בטיחותית אסור לתפעל את התוכנה תוך כדי נהיגה) המפה מאוד ברורה ונתוני הניווט מופיעים בחלקו התחתון של המסך בצורה מאוד נעימה ולא עמוסה לעין.

פיצ’ר בטיחותי חשוב הקיים בתוכנה הוא היכולת לקבוע התראות קוליות לנקודות עניין (ולא רק למכמונות המהירות בדומה למה שקיים בתוכנות אחרות). ניתן לדוגמה להגדיר לקבל התראה על תחנות דלק הנמצאות במסלול הנסיעה (וגם להגדיר את המרחק בו תתחיל ההתראה) וכך כל פעם כאשר נשמע צליל החיווי, ניתן לדעת שמתקרבים לתחנת דלק ואין צורך להסיט את המבט מהכביש אל המסך תוך כדי הנסיעה. כיאה לתוכנת ניווט מתקדמת, ניתן להגדיר מספר התראות לכמה נקודות עניין שונות ולכל אחת מהן לשייך צליל חיווי שונה, דבר העוזר לנהג לקבל אינפורמציה מקסימאלית על הדרך ובו זמנית להשאיר את העיניים על הכביש.

סיכום

לאחר התנסות עם התוכנה אני יכול להעיד שסיגיק היא אחת מהתוכנות הטובות ביותר בהן השתמשתי. תפעול התוכנה והממשק הגרפי הינם מלוטשים ביותר ופונים בו בזמן גם אל המשתמשים החדשים וגם אל המשתמשים הוותיקים. היכולת לנייד אותה בין מכשירי סימביאן ו-WM היא מבחינתי הפיצ’ר החשוב ביותר של התוכנה, ביחד עם האפשרות לקבוע התראות לנקודות עניין. מפות ישראל המצורפות לתוכנה הם מהרבעון השני של שנת 2008 ובמהלך הנסיעות שעשיתי מצאתי אותה עדכנית מאוד. בנוסף, ניתן להוסיף בתשלום מפות לאירופה, ארה"ב וקנדה.

תמונות באדיבות סיגיק

 

 





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג