מבחן שוונג || נעלי שטח של נורת' פייס מדגם Ultra vertical

לקחנו את נעל השטח החדשה של The north face למבחן אגרסיבי, על מנת לראות אם הסוליה של ויברם המשולבת בה מצדיקה את ההשקעה - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 75 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)

הוצאת נעל ריצה חדשה של נורת' פייס (The north face), היא בדרך כלל הזדמנות לראות עד לאן ניתן לפרוץ ולעדכן את נעלי השטח ברעיונות חדשים שיקלו וישפרו את הריצה אצל רצים. הנעל החדשה את השם "אולטרה ורטיקל" (Ultra vertical) ומדובר בנעל ריצת שטח שמושקת כנעל הפרימיום של החברה. כאשר מביטים בה, או מחזיקים אותה ביד ניתן לראות על פי העיצוב והגימור, כי מדובר בנעל שנבנתה כך שתתאים לשבילים טכניים תוך התמודדות עם מדרון תלול. מסקנה זו נובעת הן ממבנה הסוליה ומהמעטפת שלה. לאורך עשרות הקילומטרים שהנעל נבחנה, היא היתה נוחה מאוד בשטח והיציבות שלה היתה מרשימה והיא בעלת ביצועים שנבנו עבור עליות וירידות תלולות.

במעטפת העליונה יש רשת לאוורור הרגל

מבחני שוונג נוספים
נעלי ריצה של ברוקס מדגם גוסט 9
חולצת ריצה קלה מדגם Better than naked
נעלי קרוספיט של ריבוק מדגם נאנו 6

הסוליה

החלק המעניין ביותר בנעל נמצא כמובן בתחתית. המפגש של הנעל עם הכביש או העפר נעשה בתיווך סוליה עבה אך קלילה, שלה יש בליטות (זיזים) התופסים את הקרקע הסלעית או עטופת האבנים הקטנות. חשיבה מעניינת נוספת באה לידי ביטוי בכך שהסוליה מיוצרת על ידי חברת ויברם (Vibram) והיא בעובי 5 מ"מ על מנת לתת אחיזה איתנה בשילוב מגע נוח. ויברם שהרוויחה את שמה בזכות היכולת לתת לסוליה "נשמה", מתחברת לניסוי הזה עם הנעל בצורה מוצלחת מאוד ואפילו טבעית. אנחנו מכירים בעולם הנעליים לא מעט דגמים החוברים ליצרניות שהרוויחו את שמם בזכות התמקצעות ייחודית, כך למשל, אדידס אימצו את הסוליות של "קונטנינטל" בדגם האולטרה בוסט שלהן. אין ספק שהסוליה מאפשרת גם בלימת זעזועים ברמה גבוהה ועמידות טובה על משטחים חלקלקים בהם רצים נתקלים בשטח או על מסלול עפר.

האחיזה של הסוליה מאפשרת אימונים טכניים נאותים

לרצים בשטח חשוב להרגיש בטוחים, הנעל עבורם היא הקשר היחיד עם הקרקע ולכן ההשקעה בסוליה תמיד נמצאת בעדיפות ראשונה וגבוהה. האחיזה כאן היא ללא ספק טובה מאוד ומאפשרת אימונים טכניים נאותים על פני השטח. לאחר כ-20 ק"מ יש תחושה שהנעל מתייצבת על כף הרגל והחזר האנרגיה שלה מורגש הרבה יותר טוב מאשר בתחילה.

המעטפת העליונה

החלק העליון הוא סינתטי וחלק גדול ממנו עשוי רשת לאוורור הרגל. הרשת נמצאת בחלק העליון כאמור, מעל "קופסת האצבעות", בצידי כף הרגל, במתחם הלשונית ובחלק האחורי מעל העקב. בצורה כזו, מאפשרת הנעל לתוצאה טובה של אוורור, בוודאי כשמדובר בחום ובקיץ הישראלי. יחד עם זאת, אותה רשת מאפשרת בקלות רבה למים לחדור לנעל כאשר יש גשם או במעברי נחלים אותם צריך לעבור. נקודה זו היא תמיד בעייתית והבחירה של היצרנים היא בדרך כלל לא לאטום את הנעל, אלא לאפשר אוורור על חשבון כניסת מים. בחלק הקדמי של הנעל, נמצא מגן גומי דק המגן כביכול על הרשת הנמתחת מתחתיו. זוהי תוספת נחמדה שתפקידה להגן על הרשת העדינה לקרעים, מדרדרת, אבנים קטנות וכל דבר העלות לפגוע בקצה הנעל.

השרוכים נמתחים ובעצם כורכים את צידי הנעל אל כף הרגל

שרוכי ספגטי

שרוכי הספגטי העגולים עושים עבודה טובה בחיזוק הנעל לרגל והם מושחלים בתוך חוטים המחוברים לנעל ולא לחלק הבשרני של הנעל. הסיבה לכך היא ההידוק שניתן לקבל כאשר השרוכים מהסוג הזה נמתחים ובעצם כורכים את צידי הנעל אל כף הרגל. כאשר השרוכים מוחלים קרוב ללשונית, ההידוק גורם לחלק העליון של הנעל לחבק את כף הרגל. כאן המצב הוא שונה כאמור מעטפת הנעל נמתחת ועוטפת את כל הכף הרגל – יתרון נהדר וחשוב הגורם ליציבות כף הגל במגע עם הקרקע ולתנועה חלקה הרבה יותר.

יותר: נעל טכנית מצוינת למשעולים ועפר

פחות: הרשת שלצידי הנעל בעייתי בזמן גשם או מעברי מים בשטח

גפה עליונה: סינתטית

דרופ: 6 מ"מ

עקב: 25 מ"מ

סוליה: תוצרת ויברם

משקל: 303 גרם

מחיר: 650 שקל

ציון שוונג: 9.2


את הנעליים למבחן שוונג קיבלנו מחברת The north face – חשוב להדגיש כי אין ולא תהיה לכך כל השפעה על הסקירה ותוצאותיה






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג