השלשה שלנו לישראמן: "חשוב לנו להתחרות לא רק בקטע הספורטיבי, אלא גם לתרום חברתית וקהילתית"

הם מתאמנים לקראת חצי ישראמן והם אפילו מכוונים להגיע לפודיום, אבל חשוב להם גם לקחת חלק בעשייה משמעותית בתחרות כל כך מאתגרת כמו הישראמן שמוציאה ממך את המקסימום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כאן תוכלו לתרום לשלשת ישראמן של אריק קוטק, אילן טבת ורפאל גרטי עבור עמותת "צעדים קטנים"

הרשמה לשלשות בישראמן


כשאריק קוטק הגיע ליומו הראשון בעבודתו החדשה כמנהל קו מוצרים בחברת ההיי טק RAD, הוא לא שיער לעצמו שבתוך זמן לא רב אחד מהחלומות שלו יהפוך למציאות. קוטק, ספורטאי מקצועי מגיל צעיר בענפי השחייה והכדורעף והיום שחיין מאסטרס תחרותי, פנה לאילן טבת, סמנכ"ל השיווק בחברה ורוכב ותיק ומיומן, והציע שיום אחד השניים יתחרו יחד בישראמן. מה שקוטק לא ידע זה שטבת, שבעברו כבר התחרה פעמיים בתחרות, לקח את ההצעה ברצינות, והתחיל להניע את כל גלגלי המערכת מאחורי הקלעים.

"אילן מצא לנו את רפאל גרטי, רץ מעולה שעובד כסיסטם ארכיטקט בחברה, וערבנו גם את מקום העבודה שלנו בתהליך", מספר קוטק. "החברה לקחה עלינו חסות כדי לקדם את האג'נדה המאוד חשובה לה של עבודה, קהילה וספורט".

אבל אתה, אילן ורפאל רציתם לקחת את הכל עוד צעד אחד קדימה?
"הדבר המתבקש עבורנו היה לבדוק איך להתחרות בתחרות לא רק בקטע הספורטיבי, אלא לבחון את האפשרות להשתלב במסלול החברתי ובחרנו לתמוך בעמותת 'צעדים קטנים' הפועלת עבור ילדים חולי ניוון שרירים, דושן ובקר".

"אנחנו רוצים להגיע לפודיום". מימין לשמאל: רפאל גרטי, אילן טבת ואריק קוטק | צילום: באדיבות אריק קוטק

המסלול החברתי בישראמן מציע כבר מספר שנים את האפשרות להירשם דרך פתיחת קמפיין גיוס תרומות והעלאת מודעות לעמותה ולפועלה, כשהתורמים מקבלים מספר מתחרה עם עיצוב ייחודי של המסלול החברתי לצד הערכה ותודה מכל הלב מהילדים. הנרשמים במסלול החברתי לוקחים חלק בעשייה משמעותית, משתפים את כל הקהילה במטרה החברתית והכסף עובר לתרומה.

 מפגש של ערכים חשובים 

"כל תרומה יכולה לעזור", מבהיר קוטק. "יש המון דברים שיכולים לעשות טוב לילדים האלה. מדובר בעמותה שכל מהותה היא שיפור חייהם של ילדים ויש בה משהו סמלי, אפילו בשם שלה. החשיבה על הילדים עם המוגבלות המוטורית במסגרת תחרות כל כך מאתגרת כמו הישראמן שמוציאה ממך את המקסימום, יוצרת כאן מפגש של ערכים חשובים ואנחנו רצינו להיות חלק מהתהליך".

בעוד קצת פחות מחודשיים תוזנק השלשה הזו למקצה החצי בישראמן ובינתיים האימונים נמצאים בשיאם. קוטק מעיד על עצמו שתמיד היה "שחיין בריכה", ושהישראמן הנוכחי, שיהיה הראשון שלו, הוא יציאה מאזור הנוחות עבורו. גם עבור רפאל, דרך אגב, מדובר בישראמן הראשון.

"תמיד רציתי להתחרות בישראמן, אבל לא באמת התאמנתי במים פתוחים בצורה רצינית", מודה קוטק. "אני צריך לעשות השלמה לספורט הזה, שהוא שונה במקצת מהבריכה. רפי ואילן לעומת זאת באים מהעולמות האלה של הריצה והרכיבה, ועוברים אין ספור קילומטרים בשבוע. כל אחד מאיתנו יצטרך להרים את עצמו באימונים האישיים שלו, אבל כמובן שניפגש גם לחדד את שיתוף הפעולה שלנו כשלשה".

קוטק החל את הקריירה הספורטיבית שלו בגיל 7 כשחיין, אחר כך עבר לשחק כנער בנבחרת ישראל בכדורעף ובגיל 35 הוא אף החל לרוץ. לבריכה נכנס שוב לפני כשבע שנים, בגיל 39, עם מהירות וסגנון שנשמרו עד היום. לוח הזמנים שלו לשנה הבאה כבר עמוס בתחרויות בבריכה, כשהישראמן תגיע חודש אחרי אליפות ישראל למאסטרס. עד אז הוא ייאלץ להעלות נפחים, לשחות, להתרגל לחליפת שחייה ולקצבים קצת אחרים כדי להגיע למטרה שהציבו השלושה לעצמם. "אנחנו רוצים להגיע לפודיום", מודה קוטיק בלי היסוס.

ואיך סביבת העבודה שלכם תומכת? יש שיח סביב התחרות?
"יש שיח חזק מאוד במסדרון על זה. אנחנו נמצאים בעבודה באגפים שונים אז הנושא חוצה מקצה לקצה. אין יום שעובר בלי שמישהו יתפוס אותי וידבר איתי על השלשה שתצא לישראמן. יש כבר אנשים ששמעתי שרוצים לבוא ולעודד ולשתות את הבירה איתנו, אבל לא יודע אם יבואו להתחרות. גם החברה לקחה חסות על האירוע באופן מלא, ועוזרת לנו בכל מה שאנחנו צריכים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג