הפצוע קשה מהפיגוע בת"א: הטריאתלט איש הברזל אור אשכר

שוונג ומשפחת ספורט הסבולת כולה מתפללת לשלומו של אור אשכר. הטריאתלט בן ה-33 נפצע בפיגוע הקשה בדיזנגוף ונאבק על חייו. התחרה באוקטובר האחרון באליפות העולם בקונה, מאמנו ענר שרמן סיפר עליו: "הכי נחוש שיש, אם יש מישהו שיכול לשרוד דבר כזה, זה אור"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אור אשכר בתחרות חצי איש הברזל בישראמן | צילום: צלמי שוונג

הטריאתלט ואיש הברזל אור אשכר, בן 33 מתל אביב, הוא הפצוע קשה מהפיגוע בתל אביב אמש (חמישי). אשכר הוגדר תחילה כפצוע אנוש והיה לנפגע במצב הקשה ביותר מהפיגוע, אולם במהלך הלילה מצבו התייצב והוא מוגדר כעת בפצוע קשה והוא עדיין נאבק על חייו. שוונג ומשפחת ספורט הסבולת הישראלי כולה מתפללת לשלומו.

אור מוכר לרבים בקהילת טריאתלון המרחקים הארוכים בישראל. רק באוקטובר האחרון הוא השתתף באליפות העולם באיש ברזל בהוואי לאחר שהשיג את הסלוט הנחשק, יש לו גם זמן שיא של 9:52:27 שעות במרחק איש ברזל מאיירונמן טאלין, 2:43:38 שעות ממרתון ולנסיה, ועוד שלל תחרויות מכל העולם. ב-2020, הגיע במקום הרביעי בקטגוריית הגיל שלו בחצי איש הברזל בישראמן.

מאמנו ענר שרמן סיפר לשוונג: "אם יש בן אדם שיכול להיות כל כך חזק וכל כך נחוש לשרוד בחיים האלה, זה אור אשכר. אנחנו מכירים מגיל מאוד צעיר, היינו שוחים יחד בירושלים, אחרי הצבא חזרנו לקשר והוא ביקש שאאמן אותו למרתון, הוא היה שוחה טוב, אבל רוכב ורץ לא ברמה גבוהה. מהר הבנתי שהוא כישרון ענק בכמה שהוא נחוש, בכמה שהוא משקיע וכמה שהוא רוצה את זה. מרתון ראשון אחרי שהתחילה הקורונה עשינו עצמאית בפארק הירקון, הוא ירד משלוש שעות, שיפר בערך 20 דקות מהשיא שלו, ואז הוא החליט שהוא רוצה לעשות איש ברזל, אבל בתוצאה טובה,  כשאז הוא עמד על 11:30 שעות".

אור אשכר בישראמן | צילום: צלמי שוונג

"הוא עשה כמה חצאי ישראמן, התחלתי לאמן אותו ובשיא הקורונה כשהרבה תחרויות התבטלו הוא היה מתאמן שעות על הטריינר ורץ סביב הבית בהקפות של 500 מטר, כי זה מה שהיה מותר. הוא עשה הכל כדי להצליח ובאמת בטאלין הגיע שני מהישראלים אחרי עמית שקד, ירד מהעשר שעות, והשיג את הסלוט לאליפות העולם בדרום אפריקה. זה היה מאוד מרגש, כי זה קרה בשנה שאבא שלו נפטר ולפני התחרות הוא אמר לי שזה מאוד חשוב לו להגיע לקונה ולהגשים את החלום שלו, במיוחד בשביל אבא שלו. הוא אמר לי שהוא הולך על זה בכל הכח, ואני אמרתי לו שאם הוא מחליט, זה יקרה, כי זה בן אדם שקובע מטרה ומגשים אותה".

"הוא באמת הצליח להשיג את הסלוט, היינו מתאמנים בחבורה מאוד מצומצמת ואיכותית עם חבר'ה מאוד חזקים, גיא פרל, ירדן ברק, תום דגני. הם טסו יחד לקונה והוא עשה שם 10:02 שעות, שזו תוצאה מטורפת. הייתה להם שם חווייה אדירה ואור שם הגשים את החלום, הוא גם כתב על זה אחרי זה – על המשמעות בשבילו, אמא שלו ואחיו באו, וגם חברו מיקי, שנפצע גם הוא בפיגוע, היה איתו וליווה אותו בקונה".

"חשוב לי לציין כמה הבן אדם הוא לב גדול, אין בן אדם שלא אוהב אותו, שקט צנוע ורק טוב. לא נמצא מישהו שאומר עליו מילה רעה, זה הבן אדם הכי נחוש שאני מכיר ואם יש מישהו שיכול לשרוד דבר כזה, ואני רק מאחל לו שייצא מזה בריא וללא נזק, זה אור. הוא חשוב לעולם, חשוב לספורט וחשוב לי".

קראו את הפוסט של אור לאחר שהתחרה באליפות העולם בקונה:



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • בתשי הגיב:

    החלמה מהירה לאור אשכר שנפצע קשה בידי טרוריסט בן עוולה.

    1. בן אדם הגיב:

      נטלי

  • רועי מאופקים הגיב:

    נתפלל לרפואתו השלמה.
    אם מישהו מכיר נשמח לדעת את שם האמא עבור תפילות על הבן בעזרת ה'

  • תחביר והרכב משפט הגיב:

    ואוו איזה כותרת מוזרה הגהה זה לא האויב במגזין

  • אורלי אלון הגיב:

    אור כשמך אתה חייב לזרוח שוב.מחזיקה לך ידיים שתצא מן הפציעה הקשה שלך,תתאושש ותחזור להתמודד שוב בטריאתלונים מסביב לעולם.שמך הוא חלק משמי ואני מבטיחה לומר כל יום תפילה לשמך.חיזוק יומי לשלומך.ביני לבינך ארבעים שנה .אני מרגישה כאילו אתה עוד ילד שלי שצריך לדאוג לו.שתבריא ,שתצליח במטרות שאתה שם לך .לך בכוחך והצלח.כי אין עוד אחד כמוך.

  • יוסי לוי הגיב:

    אור היקר, בני אור ואני מתפללים להחלמתך המלאה. באהבה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג