ספורטאית השבוע של שוונג || אירית אפרתי

בשישי האחרון היא קטפה 4 מדליות זהב באליפות ישראל למאסטרס בשחייה אך עינייה נשואות אל אליפות העולם במסטרס. בעברה היתה שחיינית מקצוענית ששברה שיאים במקצי חזה וכיום, שנים רבות אחרי היא חוזרת להתחרות. בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - אירית אפרתי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אירית אפרתי, 46, מטפלת עצמאית בגוף ונפש ומרפאה בעיסוק פדיאטרית

אירית אפרת

"בעברי כשחיינית, שברתי שיאי ישראל במשחי החזה והייתי אלופת ישראל במשחים אלה" | צילום: אורי סלע

מקום מגורים: עין הבשור

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"בגיל שבע הצטרפתי לחוג שחייה במכבי תל אביב. פעמיים בשבוע אימונים. עם השנים החוג הפך לתחביב ומספר האימונים בשבוע עלה בהדרגה. בתקופת התיכון והצבא הייתי כבר בנבחרת ישראל ובצמרת השחייה הישראלית. השתתפתי בתחרויות שחייה בינלאומיות כולל אליפות העולם בינואר 2001. לאחר פרישתי מהשחייה עקב פציעות חוזרות התרחקתי מספורט למשך שנים רבות. לפני שנה וחצי החלטתי עם חברה לנסות ולהשתתף הטריאתלון הנשים בהרצליה. השאר כבר היסטוריה. השתתפתי מאז בטריאתלונים, משחי ים ותחרויות שחייה".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"הבחירה בטריאתלון היתה מתוך רצון לנסות תחום חדש ומאתגר. כך הגעתי לקבוצה האתגרית עוטף עזה, לקראת טריאתלון הנשים 2014. התחלתי להתאמן והתאהבתי באתגר ובחוויה".

אירית אפרת

"ללכת בעקבות הלב. לשלב עבודת גוף ונפש על מנת להעצים את התחושה וההישגים" | צילום: אלבום פרטי

ענף הספורט האהוב עלייך.
"השחייה מגיעה לי בטבעיות מסתבר עקב עברי כשחיינית. לכן בקפיצה הראשונה למים באימוני הטריאתלון הרגשתי קלילות וחיבור חזרה למים".

היכן מתאמנת?
"מתאמנת עם הקבוצה האתגרית עוטף עזה בהדרכתו של יוסף למדן".

כמה שעות שבועיות את מקדישה לספורט?
"אני מקדישה בין 3-7 שעות בשבוע".

תחרויות שהשתתפת לאחרונה?
"השתתפתי במשחי המים הפתוחים, מספר טריאתלונים ואליפות ישראל למאסטרס בשחייה".

שיא אישי.
"בעברי כשחיינית, שברתי שיאי ישראל במשחי החזה והייתי אלופת ישראל במשחים אלה שנים ארוכות. השתתפתי בתחרויות בינלאומיות וכן באליפות העולם בפרת' 2001. עם חזרתי לספורט בשנה וחצי האחרונות, אני גאה ומאושרת להצליח לשלב את הספורט בחיי השגרה שלי מבלי לפגוע בחיי המשפחה. בשנה שעברה באליפות המאסטרס שברתי את שיאי ישראל לקטגוריית הגיל בכל משחי החזה".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"האדם שמעורר בי מוטיביציה להמשיך להתאמן הוא בן זוגי אורי אשר תומך בכל הדרך החדשה שנכנסתי אליה. לאחרונה הצבתי לעצמי את אליפות אירופה בשחייה כיעד. בנוסף, אני מאמינה שחיבור למשהו שגורם לגוף ולנפש להיות בתחושת רווחה מביא ריפוי לגוף וזו מטרה משמעותית אשר מובילה אותי בחיבור לספורט – טיפול עצמי".

האם את מקפידה על תזונה נכונה?
"אני משתדלת להקפיד על תזונה נכונה. בישול בריא וביתי ללא מזון מעובד. מודה שחוטאת כשנתקלת בשוקולד טוב".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"מבחינתי הסוד הוא לא לפגוע במשפחה כאשר משלבים ספורט בחיים. משתדלת לתזמן אימונים שלא על שעות משפחה ולכן גם לא הולכת לכל אימוני הקבוצה ורבים מהאימונים שלי הם עצמאיים. המשפחה מעורבת במטרות, משתדלים גם להגיע לתחרויות ואם לא אז מיודעים במיידי".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"הייתי בשמחה מוותרת על קימה מוקדמת מאוד בבוקר. זה החלק שקשה לי איתו מאוד. אולי עקב שנים רבות של קימה כל כך מוקדמת לאימוני בוקר בצעירותי".

טיפ לספורטאים אחרים?
"ללכת בעקבות הלב. לשלב עבודת גוף ונפש על מנת להעצים את התחושה וההישגים".

מה המטרה הבאה?
"אליפות אירופה לשחייה למאסטרס".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג