ספורטאי השבוע של שוונג || עובדיה ישראלי

בשלושה העשורים האחרונים השתתף עובדיה ישראלי בעשרות מרוצים בארץ ובחו"ל בשלל מקצים - בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עובדיה ישראלי על הפודיום בחצי מרתון פאפוס שבקפריסין | צילום: באדיבות עובדיה ישראלי

לכל ספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן

עובדיה ישראלי, בן 77, נשוי+3, גר בגבעון החדשה, בפנסיה מהמשטרה וכיום מתנדב

איך נכנסת לראשונה לספורט?
בגיל 45 כקצין במשטרה ביום ספורט ארצי בווינגיט החלטתי לצאת לריצת 5,000, לא הייתי בטוח איך אצא ממנה אך הצלחתי לסיים ואף להרגיש טוב, משם זה החל בהסדרת אימונים והצטרפות לנבחרת הריצה של המשטרה. ומשם לא חושב שהפסקתי לרוץ ואף לשחק טניס, ליהנות מאימון שחרור בשבת על אופניים ואף לשחות מדי פעם.

2. מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"ריצה לרוב מרוצים וטניס".

3. היכן אתה מתאמן?
"האימונים מתקיימים בעיקר בסביבת הבית בירושלים או במגרשי ספורט עצמאית או עם חברי הריצה. בשבת אני רוכב על אופניים עם חברים ומדיי פעם מוזמן לקבוצות ריצה לאימון ברצי מודיעין או בקבוצת הגמלאים".

‏‏רץ במשפחה. במרוץ אייל יחד עם הבן ניר והנכדים | צילום: באדיבות עובדיה ישראלי

4. ספר על תחרויות שהשתתפת בהם בעבר?
"השתתפתי בעבר בהרבה מאוד מרוצים בארץ החל מ-5 ק"מ עד חצי מרתון במשך 30 השנים האחרונות. התוצאות וההישגים לקטגוריה שלי המריצו אותי לעשות עוד הישגים. רצתי גם בחו"ל בקפריסין (פאפוס), הונגריה, ליסבון וקנדה שם השתתפתי באולימפיאדת כוחות הבטחון וזכיתי ב-2 מדליות זהב ב-10 ק"מ ובחצי מרתון".

5. שיא אישי מיוחד. 
"זה היה בחצי מרתון בית שאן שם קבעתי שיא אישי של 1.31 שע' וסיימתי במקום ראשון בקטגוריה שלי".

6. מה גורם המוטיבציה שהיה לך להתאמן?
"מדובר בריגוש וברצון שלי להגיע לתוצאה וכמובן בעמידה על הפודיום תוך קבלת חיזוקים מהרצים והחברים למסלול שלצידי. יש לי רצון לחזור הביתה בתחושת ניצחון וגאווה עם הגביעים והתוצאות ולשתף אותם עם בני משפחתי וששת נכדי".

7. האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"כן, אני אוכל ארוחות מסודרות ללא ארוחות ביניים ומנסה להמעיט בקינוחים כמו גלידות ושאר מתוקים".

8. מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"הכל במידה וללא פגיעה בחיי המשפחה תוך שיתוף הסביבה הקרובה שלי שגם הם יפעלו ויתחילו לעשות ספורט, כך אני משחק עם אשתי טניס, רץ עם בני במרוצים שונים ובשנים האחרונות רץ עם נכדיי את מרוץ אייל. כך המשפחה מכירה ומבינה את ההרגשה שאני חווה בכל יציאה למרוץ ומפרגנת. אם אני התחלתי בגיל 45 לרוץ ואני שומר על האיזונים של משפחה חברים ובילויים וכמובן על משקל תקין, אין לי ספק שכל אחד יכול לעשות זאת".

עובדיה ישראלי יחד עם רעייתו שרית | צילום: באדיבות עובדיה ישראלי

9. על מה היית מוותר בספורט שלך?

"אני לא יכול לומר מעצבן על משהו שאני עושה 30 שנה, אך יש פעמים מאתגרים של יציאה לאימון בתנאי מזג אוויר קשים או שלאחר הכנות רבות מרוץ מתבטל בגלל מזג אויר או אירוע אחר".

10. יש לך סיפור בלתי נשכח לשתף את הקוראים?
"במרוץ פאפוס בשנת 1999 לחצי מרתון לאחר סיום המרוץ ביצעתי התארגנות מהירה לתפיסת הטיסה חזור לישראל ופתאום אני מקבל קריאה: 'עובדיה איפה אתה מחפשים אותך מחכים לך בפודיום'. הייתי מופתע לחלוטין והובילו אותי לפודיום כאשר מרוב מהירות להתארגנות לטיסה אפילו לא ידעתי מה התוצאה שלי. בהתרגשות גדולה ועם חליפה ועניבה עליתי לפודיום וזכיתי, וחזרתי ארצה מאושר ונרגש ובידי גביע".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג