ספורטאי השבוע של שוונג לקראת מרתון ת"א || רונן כהן

רונן כהן ישתתף ביום שישי הקרוב במקצה חצי המרתון במסגרת אירועי מרתון תל אביב. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


שם: רונן כהן
גיל: 46
מצב משפחתי: נשוי + 4
אזור מגורים: כפר סבא
תפקיד: סמנכ"ל משאבי אנוש רשת מלונות אפריקה ישראל (מקבוצת אפ"י) 

"בריצה יש תחושה של שחרור" | צילום: באדיבות רונן כהן

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"מגיל מאוד צעיר ספורט היה חלק מחיי, כדורסל בעיקר ואימוני כוח בחדר כושר, עם השנים התאהבתי בריצה ומזה כ-15 שנים אני רץ באופן קבוע".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"כל מי שרץ לדעתי חש את אותה התחושה של שחרור, מעין תרפיה לנפש, בעיקר בריצות ארוכות ותחושת הסיפוק אחרי ריצה ארוכה היא תחושה שקשה לתאר, אבל הסיפוק הוא אדיר ולא לשכוח שפעילות גופנית מכל סוג שהוא
תורמת לבריאות שלנו בטח ובטח ככל שאנו מתבגרים".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"ריצה, אימוני כוח, כדורסל".

היכן אתה מתאמן?
"אימוני כוח אני מתאמן ב'גרין בודי' בקדימה, את אימוני הריצה אני עושה בפארק כפר סבא במהלך השבוע ובסופי שבוע מתחיל ריצה ברידינג עד יפו וחזרה. אני רץ קבוע עם שותף בשם דודי רוטנר שהוא גם המעסה הרפואי שלי שעם השנים הפך לחבר טוב".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"אני מקדיש כשלוש שעות לאימוני כוח, ועוד 4 שעות לריצה".

ספר על מרוצים שהשתתפת בהם?
"אינני נוהג להשתתף בתחרויות, אבל בשנים האחרונות אני רץ במרתון תל אביב, בימים אלו קבוצה שלמה של חברי צוות ומנהלים ירוצו מטעם רשת מלונות קראון פלזה ואני יחד אתם".

שיא אישי מיוחד.
"ההישג המיוחד מבחינתי הוא ההתמדה בעולם הספורט וההשתתפות בשנה שעברה לראשונה בחצי מרתון, בתקווה שבעתיד הלא רחוק ארוץ גם מרתון".

"בעתיד הלא רחוק ארוץ גם מרתון" | צילום: באדיבות רונן כהן

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"במקרה שלי זה קל, אני מאמין גדול של קימה מוקדמת, ההספקים שלי מטורפים, ההנאה מזה שכולם ישנים ואני בחוץ רץ ממלאה אותי ובשבע וחצי בבוקר אני כבר אחרי אימון, מדיטציה קלה ומקלחת, בדרכי לעבודה. לאחרונה גם יצא לי לקרוא את הספר מועדון ה-5 בבוקר שמדבר בין היתר על נושא הקימה המוקדמת וההשפעות שלה על היומיום שלנו,
מומלץ ביותר".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"תמיד הקפדתי לאכול באופן סביר קרי לא יותר מדי מטוגן, שומנים וסוכרים, בשנה האחרונה עשיתי שינוי קיצוני
והסרתי מזונות רבים מהתפריט שלי כגון: קמח לבן, סוכרים, מוצרי חלב פרה, וקפאין. כמו כל דבר יש לעשות זאת בהדרגה ואני מאמין  שבהמשך אהיה או צמחוני או טבעוני".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"ראשית קימה מוקדמת עוזרת מאוד לשלב בין הכל כשאתה יוצא בחמש בבוקר לרוץ וחוזר בשש, יש זמן רב להקדיש
לדברים הנוספים, העבודה של כולם היא תובענית אך אני דוגל באיזון מקסימלי ולכן משתדל לא לעבוד מהבית ולהיות מפוקס במשפחה. בדיוק באותה מידה אני מאוד יעיל בזמן עבודתי ומקפיד על ניהול זמן נכון ללא הפרעות. כשיודעים לעשות זאת טוב יש זמן להכל".

על מה היית מוותר בספורט שלך.
"חורף, פשוט לא אוהב את החורף והמגבלות שהוא מביא אתו".

ספר סיפור בלתי נשכח?
"לאחרונה ביצעתי בדיקה רפואית בה נאמר שיש לי חשד למחלה מסוימת שדרשה המשך בדיקה, כיוון שהרגשתי טוב הדבר היה נראה לי תמוה. תהליך הבדיקות היה ארוך ובין לבין הגברתי את האימונים ואת הדרישות שלי מעצמי, החשש שמא אכן יש משהו דחף אותי להוכיח שאין כלום ושברתי את כל שיאי הריצה שלי בזה אחר זה. שיאים שבמשך זמן רב היה לי קשה מאוד לשבור היום אני גם יודע לומר שהחשש היה חשש שווא והכל כשורה, וככל הנראה ניתן להשיג הכל תלוי עד כמה המטרה חשובה בעיניך".

מי המודל לחיקוי שלך?
"יש הרבה תלוי באיזה תחום, במישור המוטיבציוני נחשפתי לאנטוני רובינס לפני כ-13 שנים ומאז למדתי ממנו הרבה. במישור המשפחתי אז אמא שלי היתה מודל מדהים לחיקוי של אדם נחוש חסר פשרות ו'פושרית' רצינית שהטביעה בילידיה את אותן תכונות. במישור המקצועי פגשתי מנהלים טובים ורבים בחיי, אך אינני שוכח את המנהל הראשון שזיהה את הפוטנציאל שבי, קידם אותי ולימד אותי את המשמעות של ניהול שמו יעקב בונדרמן ועד היום אנו חברים מאוד טובים ובקשר הדוק".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"אני חושב שכל ספורטאי יודע מה טוב ונכון עבורו, התמדה היא שם המפתח לצמיחה והתפתחות גופנית, מנטלית, ואין דבר שמשתווה לאימון מוקדם בבוקר ולא פחות חשוב מוזיקה טובה במהלך הריצה נותנת לי הרבה מוטיבציה".

המלצה על ספר שנתן לך השראה?
"אני חסיד של ספרי מוטיבציה ועידן חדש, אחד הספרים שאני מאוד אוהב וממליץ עליו הינו של ווין דייר 'משאלות מתגשמות' ואני מאמין גדול שעם רצון עז כל משאלה מתגשמת".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?
"השתתפות במרתון מלא זה בהחלט המטרה הבאה שלי, ולאחריו תתווספנה המטרות הבאות".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג