ספורטאי השבוע של שוונג || יאיר רמאן

הוא נכנס לעולם הריצה ומשם הדרך לטריאתלון, איש ברזל ואולטרמן היתה קצרה. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג יאיר רמאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

יאיר רמאן, 53, ניר בנים, עו"ד, בעלים של חברת יבוא לתוספי מזון לספורטאים HIGH5 ו-32Gi

התאהב באופניים במבט ראשון | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"לפני כשבע שנים חבר מהצבא הציע לרוץ 10 ק"מ לזכר חבר אחר שלנו שנהרג בתאונת דרכים, לקח לי שלוש שניות לענות שאני בעניין, רק ששכחתי שעברו בערך 25 שנה מאז שרצתי בפעם האחרונה. הכניסה היתה נחיתה קשה מאד וסיימתי את המרוץ הזה בזמן שהיום אני יכול לקצץ ממנו כ-30 דקות".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"ההתחלה כפי שכתבתי למעלה היתה עם ריצה, התחברתי לענף זה גם כי בנערותי רצתי לא רע בכלל וגם כי הלכה למעשה זה ענף די פשוט להיכנס אליו. צריך רק זוג נעלי ספורט ולא שום דבר אחר. מאוחר יותר מבינים שזה לא בדיוק ככה, מתחילים להצטייד באביזרים טקטיים נוספים. תוך פחות משנה מהיום שחזרתי לרוץ, רצתי את המרתון הראשון שלי בפריז וכחצי שנה לאחר מכן מרתון שני באמסטרדם. חזרתי מאמסטרדם עם פציעת ספורט בכף הרגל שהכריחה אותי לנוח מריצה במשך מספר שבועות. המאמן שלי דאז הציע שאשמור על הכושר באמצעות רכיבה על אופניים. זו היתה אהבה מרכיבה ראשונה, והדרך לטריאתלון היתה אמנם קצרה אבל עברה דרך הצורך ללמוד לשחות. בגיל 47 לא ידעתי לשחות, אז למדתי לשחות. הייתי שחיין גרוע מאד כשעשיתי את חצי איש הברזל הראשון שלי, הייתי שחיין קצת פחות גרוע באיש ברזל הראשון שלי. היום אחרי חמש תחרויות איש ברזל, תשעה חצי איש ברזל ואולטרמן אחד, אני שחיין בינוני למדי אבל יכול לסיים את המרחק בחיוך".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"מתוך שלושת הדיסציפלינות של הטריאתלון אני מעדיף את הריצה, אני מניח שזה בגלל שזה הענף שאני הכי חזק בו משלושת הענפים".

"בגיל 47 לא ידעתי לשחות, אז התחלתי ללמוד" | צילום: אלבום פרטי

היכן אתה מתאמן?
"אני מתאמן בעיקרון לבד או עם הבן שלי אבל פעמים רוכב עם חברים. המאמן שלי הוא גל תיכון".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"זה כמובן משתנה בהתאם למיקום שלנו על גרף העונה והמרחק הקלנדרי מתחרות המטרה, אבל זה נע בין 7-10 יחידות אימון בשבוע המתפרסות על 10-20 שעות שבועיות".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?
"אף אחד לא שוכח את הראשון שלו. חצי מרתון תל אביב, מרתון פריז, חצי איש ברזל בסנט-פולטן, איש ברזל בברצלונה, אולטרמן ישראל, חשוב לציין זה הקשה יותר, שהתקיים בנובמבר ולא במרץ".

"אני מאמין במעשים ולא בדיבורים" | צילום: אלבום פרטי

שיא אישי מיוחד.
"דווקא לא המרחקים המפוצצים של התחרויות בהן השתתפתי הם אלה שמרגשים אותי, אלא תוצאה של סאב 1:30 בחצי מרתון שהשגתי לאחרונה היא זו שנותנת את הדרייב להמשיך הלאה".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"אני חושב שהיום זה כבר הפך להיות דרך חיים מבחינתי, הספורט הוא חלק ממני ויום שלא מתחיל באימון הוא יום שונה, חסר בו משהו. אני חושב שרצון להשתפר ולהשיג הישגים טובים יותר בשלושת הענפים במקובץ הוא זה שנותן לי את הדחף לקום בבוקר ולהתאמן. בהקשר אחר, כמובן שיש מטרה שאני רוצה להשיג, ואני מאמין שעם עבודה קשה והכוונה נכונה של מאמן טוב אני גם יכול להגיע אליה. מה היא בדיוק? אשאיר את זה בינתיים אצלי. למעשה זו לא מטרה אחת, יש רשימה של מטרות שהן למעשה חלומות שאני רוצה להגשים. אני מאמין במעשים ולא בדיבורים ולכן דיבורים על המטרות והחלומות הם לא הדרך. אחרי שאשיג את המטרה, אפשר יהיה לדבר על הגשמת החלום".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"כמובן. אני חושב שכל ספורטאי, גם אם הוא ספורטאי חובב, ראוי שישמור על תזונה נכונה. בעצם זה נכון לכל אדם, אבל במיוחד לספורטאי חובב שמגדיר את עצמו חובבן מקצוען. אני מקפיד על תזונה מאוזנת ונמנע ממאכלים עתירי שומן".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"זו אולי הנקודה הרגישה ביותר בתחום הדורשני הזה. היות ואני מתאמן 10-20 שעות בשבוע מתוך 168 שיש, כולל שעות השינה, אני חייב לנהל את הלו"ז שלי בצורה מאד קפדנית. נדמה לי שהעובדה שאני עצמאי מאפשרת לי גמישות גבוהה עם האימונים, הצורך בגמישות גבוהה הוא זה שגם מכוון אותי לאימונים לבד ולא בקבוצה. צריך לדעת לאזן בין המשולש הזה של ספורט קריירה ומשפחה, אי אפשר לתת 100% בכל אחד מהקודקודים האלה כל הזמן וצריך לדעת לנווט באופן חכם בין שלושתם להקצות לכל אחד מהם את ה-100% שלו בזמנים הנדרשים. אין כאן נוסחה פשוטה למימוש, זה משהו שצריך לדעת לאזן אותו ברמה היומיומית. לשמחתי, כל המשפחה שלי אוהבת ספורט, אז זה יותר קל, לפעמים אנחנו גם משתתפים ביחד במירוצים, ולאחרונה גם זכיתי בחזרה בפרטנר האימונים המושלם שלי, ואני שוב יכול לשחות לרכוב ולרוץ עם עידן הבן שלי. זה אולי התענוג הגדול ביותר בכל העניין הזה שנקרא ספורט בשבילי".

"צריך לדעת לאזן בין המשולש הזה של ספורט קריירה ומשפחה" | צילום: אלבום פרטי

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"אני מעדיף לענות על מה מעצבן אותי בספורט שלנו, של כולם. יותר מדי אנשים עושים ספורט לא בשביל עצמם אלא בשביל להיראות בסצנה, זה גורם להם לפעמים לעשות דברים שלא עולים בקנה אחד עם ההיגיון. לאחרונה נשאלתי על ידי מישהו 'מה כדאי לאכול בזמן ריצה', לשאלתי 'מה המרחקים שאתה רץ?' הוא ענה: 'אני עדיין לא רץ אבל מתכנן מרתון בהמשך השנה'. אין בזה הגיון. החובבנות הזו מרגיזה אותי".

מי המודל לחיקוי שלך?
"אני לא מאמין בדמות לחיקוי. אין בעיניי דמויות מושלמות שצריך לחקות או להעריץ אותן יש אולי תכונות שצריך לחקות. כל אחד יכול לבחור את התכונות החשובות בעיניו, אני מעריך מאוד אמינות ונאמנות".

יש לך טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"אלה שני טיפים הכרוכים האחד בשני. הראשון, תאמינו בעבודה קשה, כי אין קיצורי דרך. השני, תחלמו רחוק ותאמינו בעצמכם, כי לפעמים חלומות מתגשמים".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?
"איירונמן טקסס ב-27 באפריל השנה".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג