ספורטאי השבוע של שוונג || זיו חיימוביץ'

הוא מתאמן בקבוצה של המאמנת זהבה שמואלי ובסוף השבוע הוא ירוץ ב"מרוץ אייל" לזכרו של בנה אייל - בואו להכיר מקרוב את זיו חיימוביץ'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להרשמה למרוץ אייל – לחצו כאן

לכל ספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן

זיו חיימוביץ', 32, גרוש ואבא לשני נסיכים (נווה בן ה-6 וחצי וארי בן השנתיים), מתגורר ברחובות. יזם תרבות וספורט ("קהילת רצים", "אבא מוריד ת'כרס" ועוד) , בעלים ומאמן ראשי במועדון הריצה "פשוט לרוץ"

ישתתף במרוץ אייל הקרוב | צילום: באדיבות זיו חיימוביץ'

מה המרוץ הקרוב בו תשתתף?

"מרוץ אייל ברמה"ש לזכרו של אייל שמואלי ז"ל, בנה של זהבה המאמנת האהובה שלי".

היכן אתה מתאמן?

"מתאמן ברצי רמת השרון בניצוחה של זהבה שמואלי".

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"הכל התחיל אי שם בגיל 16 כשהגעתי למשקל שיא של למעלה מ-100 ק"ג והחלטתי שאני חייב לעשות שינוי שייקח את החיים שלי לכיוון אחר. עשיתי דיאטה בה ירדתי כ-35 ק"ג ומאז התחלתי לרוץ. בתחילה רצתי ריצות ממוקדות גיבושים וצבא ואחרי מספר שנים נכנסתי לעולם הריצות הארוכות. לפני 7 שנים הצטרפתי למועדון רצי רמת השרון במטרה לקחת את היכולות שלי כמה צעדים קדימה ומאז הכל היסטוריה. במועדון התחלתי להתאמן רציני, הבנתי לעומק איך תכנית אימונים ויחידת אימון צריכה להראות ומאז גם שיטות האימון שלי כמאמן קיבלו שדרוג רציני".

"משתדל להקפיד גם על אימוני התנגדות בחדר כושר" | צילום: באדיבות זיו חיימוביץ'

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את/ה מקדיש/ ה לספורט?

"אני מתאמן מדי יום כאשר אני מקפיד על יום מנוחה אחת לשבוע/שבועיים. בתקופות השיא אני מגיע לכ-120-130 ק"מ. משתדל להקפיד גם על אימוני התנגדות בחדר כושר.

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?

"מדי שנה (מלבד הקורונה) אני פוקד את מרבית המרוצים הבולטים ושאינם בולטים בארץ. אם זה כמאמן ואם זה כספורטאי. אני משתדל לשים מספר תחרויות על לוח השנה שהן 'שלי'. שאני מגיע אליהם כספורטאי ורק אחר כך כמאמן. זה כמובן נעשה בשקיפות אל מול המתאמנים שלי שלרוב נוכחים ומפרגנים בלב שלם. התחרות הבולטת מכולם היא דווקא מרתון וינה ב-2017 שם 'התרסקתי' ונאלצתי לפרוש לאחר 22 ק"מ . בתחרות הזו למדתי שיעור עצום בצניעות וענווה".

שיא אישי מיוחד.

"בשנתיים האחרונות יצרתי קפיצה די גדולה ביכולות שלי. כנראה מתוך תהליך התפתחות והתפכחות בחיי האישיים שהוביל לכך שגם יכולות הריצה שלי עברו שדרוג. לצערי בשנתיים האלה פחות יצא לי להתחרות ולראות תוצאות רשמיות מיוחדות, אך ההישג המשמעותי ביותר בעיני הוא הצטרפות ל'להקת האריות', שם אני כל אימון משדרג את היכולות שלי, רץ ורודף אחרי מיטב הרצים בארץ ולומד כל אימון מחדש מה החשיבות של עבודה קשה, התמדה וצניעות".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"'אני אלוף העולם בליפול ולקום כמו גדול'.
כל ספורטאי, לא משנה מה רמתו, חווה קשיים ועליות ומורדות באופן תדיר. ספורטאי טוב לא נמדד בתוצאות שלו בלבד, אלא ביכולת שלו לשמר ולשפר אותן לאורך זמן . וזה נעשה רק על ידי כך שאתה מבין שהחיים הם תנועה מחזורית. פעם אתה למטה ופעם אתה למעלה. לדעת לקבל את זה. לשחרר מתי שצריך ולדחוף חזק מתי שאפשר".

"ניהול הזמן מתחיל מתוך כך שאני מדרג מה חשוב ומה דחוף כשהמשפחה והילדים שלי תמיד בראש סדרי העדיפויות" | צילום: בר אביבי

האם את/ה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"אני חסיד של איזונים. מאמין שמותר הכל ובמידה. אין כמעט אוכל שאני מתנזר ממנו וכמובן מקפיד שזה יהיה לא בהגזמה ובמידות הנכונות לי".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה ?

"ניהול זמן. אני אדם עסוק מאוד. רוב היום שלי גדוש ומלא ובלי ניהול זמן נכון כנראה שלא הייתי יכול לבצע חצי ממה שאני עושה. ניהול זמן מתחיל מתוך כך שאני מדרג מה חשוב ומה דחוף כשהמשפחה והילדים שלי תמיד בראש סדרי העדיפויות".

על מה היית מוותר בספורט שלך?

"על לקום ב-4 בבוקר כשעוד חשוך וכל העולם ישן. אם רק היה אפשר להתחיל אימונים ב-11 בבוקר אחרי יקיצה טבעית…".

ספר סיפור בלתי נשכח?

"מרתון ברלין 2018. עונת אימונים גרועה במיוחד בתקופת הקיץ (אני לא בנוי לעומסים כאלה בתקופות החום.. צבע העור שלי יעיד על כך…). אבל הסיום מתחת לשער ברנדנבורג עטוף בדגל ישראל ובכיס המכנסיים מכתב מסבתא שלי בת ה-96 ניצולת אושוויץ, היה שווה הכל. שילוב טהור בין תחושת ניצחון לבין געגוע למשפחה שלעולם לא הכרתי ולעולם לא אכיר".

מי ה מודל לחיקוי שלך?

"אבא שלי, אדם שהגיע מארץ זרה בגיל מבוגר וטיפס את כל דרגות הקושי עד ראש הפירמידה, כאשר עמד בראש השירותים הווטרינריים בישראל כנגד כל הסיכויים. זהבה שמואלי, המאמנת שלי, האימא הרוחנית שלי בעולמות הספורט והבריאות. אישה שמלמדת אותי כל פעם מחדש איך מתגברים על קושי עם חיוך. איך מסתכלים קדימה על אף הפחדים ומתקדמים לעבר החלומות שלי".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?

"אל תציבו לעצמכם גבולות. אל תגידו 'אני מסוגל לעשות עד קצב מסוים במרחק מסוים'. תנו לעצמכם דרור לפנטז ולחלום. התאמנו קשה… תחלמו עד הירח.. מקסימום תנחתו בכוכבים".

המלצה על ספר שנתן לך השראה?

"קיצור תולדות ישראל" של מיכאל בר-זהר. ההיסטוריה שלנו כעם במדינה שלנו ב-300 עמודים. עם שאינו יודע עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עמי הגיב:

    עמי, רץ 5 קמ בלבד, בן 72.
    קטן עלי,
    אבל מה? שחץ עד הסוף!!!
    אז שנהייה בריאים. כולנו.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג