ספורטאי השבוע של שוונג || דוד פרחי

אלוף ישראל בטריאתלון לשעבר חגג 80 אביבים ולרגל המאורע הגיע למדור של שוונג, כדי לספר על שגרת האימונים החשובה גם בגיל השלישי. וגם, חברותיו לקבוצה משתפות ומחמיאות: "הפרטנר המושלם להתאמן איתו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דוד פרחי | צילום: פרטי

מדור "ספורטאי השבוע" חוזר, ובגדול. ואין ספורטאי מתאים יותר להחזיר עטרה ליושנה, מאשר דוד פרחי. דוד, מהנדס מוטס לשעבר בחברת "אל על" שהיה אלוף הארץ בטריאתלון לקבוצת גילו, חגג בשבת האחרונה את יום הולדתו ה-80. את סיפורו לרגל הגיעו לגבורות שמענו תחילה מחבריו לאימוני הטריאתלון המשותפים.

"למרות שדוד כבר חוגג 80, הוא משיג אותי בריצה ברכיבה ובשחייה, ואני הרבה יותר צעירה ממנו", כתבה חברתו לקבוצה ג'ורג'ה נוי: "זה מאוד מרשים להתאמן על בסיס יומי כבר כמה שנים עם אדם נחוש ועקבי כמוהו. הוא מאמין שיש לתרגל שבעה ימים בשבוע. אין קיצורי דרך ואין הנחות. והתוצאות בהתאם. יש הרבה ספורטאים בארץ בגילאי 20 עד 60. השאלה מה קורה מגיל 70. יש ירידה תלולה במספר הספורטאים בגיל השלישי, ולכן דוד פרחי הוא דוגמה למה שכולנו שואפים אליו – אורח חיים ספורטיבי בריא לגיל השיבה הטובה".

דוד פרחי עם חברותיו לקבוצת האימון | צילום: פרטי

הדס אוירי הוסיפה: "אי שם לפני יותר מעשור הכרתי את דוד, הכרנו בקבוצת זן, קבוצת טריאתלון, הוא רץ כמו שד עם יכולות ומוטיבציה של בחור צעיר . לאט לאט הבנתי שהוא תומך, מדרבן, עוזר והפכנו לחברים. דויד מסודר ולא מוותר על פעילות יומית, ואפילו בגשם שוטף הוא מוצא פתרון".

איריס רוזן החמיאה: "דוד הינו מנטור לחיים בכל רמ"ח איבריו. הוא הכניס לחיי ב-20 השנים האחרונות את ערך המחויבות היומיומית לספורט. דוד "walk the talk' בצניעות ובענווה!" וטלי מור סיכמה: "אני מתאמנת עם דוד מ-2012 ברציפות. דוד בשבילי הוא הפרטנר המושלם להתאמן איתו. מלא ידע וניסיון, בהיבטי הבריאות בכלל ובספורט בפרט, ברמה של מנטור שמאוד אכפת לו. מבחינתי דוד הוא מודל ראוי להערצה".

דוד פרחי וקבוצת האימון | צילום: פרטי

כדי ללמוד ממנו ועליו, שלחנו לדוד את שאלון "ספורטאי השבוע" שלנו:

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"כספורטאי חובב עשרות שנים חיפשתי עיסוק, וכשיצאתי לגמלאות, טריאתלון הייתה הבחירה שלי".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"תמיד רצתי למרחקים ארוכים ושילוב אופניים ושחייה נשמע לי מעניין".

מה ענף הספורט האהוב עלייך בתוך הטריאתלון?
"ריצה".

דוד פרחי | צילום: פרטי

היכן/עם מי אתה מתאמן?
"התאמנתי כ- 10 שנים במועדון "זן מאמנים לחיים" של אסף כהן, ועם העלייה בגיל הרגשתי מבוגר למועדון ומצאתי קבוצת חובבים שאיתה אני מתאמן היום".

כמה שעות שבועיות אתה מקדישה לספורט?:
"בין 10 ל- 12 שעות בשבוע".

ספרי על תחרויות שהשתתפת בהם?
"הייתי חובב כל חיי ולכן לא השתתפתי בתחרויות רבות. בשלב מסוים עברתי לטניס (35 שנה), במקביל עסקתי בספורט ימי: גלשני רוח, מפרשיות וגלישת גלים, בצמוד לריצה שאותה לא הפסקתי מעולם".

דוד פרחי | צילום: פרטי

שיא אישי מיוחד?
"קשה לי להגדיר שיא אישי כי הכול יחסי למתחרים שעומדים מולי, אם רצתי מרתון ב-2:51 שעות, ויאיר קרני שהיה אלוף הארץ בזמני רץ מרתון ב-2:22 אז השיא שלי פחות נחשב לדעתי".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"שמירה על איכות החיים והקטנת גרף ההזדקנות".

האם את/ה מקפיד/ה על תזונה נכונה?
"בהחלט, אני עוסק 65 שנה בכל התחומים הנחשבים כמקטינים את גרף ההזדקנות, וביניהם גם תזונה".

דוד פרחי עם חבריו לקבוצת האימון | צילום: פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"מינון נכון לכל גיל וסיטואציות משפחתיות".

על מה היית מוותר/ת בספורט שלך?
"אין על מה לוותר, זה כמו לוותר על החיים".

ספר סיפור בלתי נשכח
"שש פעמים הייתי קרוב למוות. באחת הפעמים, לפני 27 שנה, רצתי על הכביש לאשדוד ומשאית במהירות של 110 קמ"ש העיפה אותי באוויר 20 מטר. מאז הדרדרתי במהירות הריצה, מה שנקרא פגיעה פיזית ונפשית".

מי המודל לחיקוי שלך?
"כל מי שמגיע לגיל מבוגר ועושה מעבר ליכולת הכללית לגילו נחשב בעיני מודל לחיקוי".

דוד פרחי | צילום: פרטי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג