ספורטאי השבוע של שוונג || אמיל שחקלדיאן

הבריכה היא הבית השני שלו אבל מאז שפגש את עולם הטריאתלון השתתף גם בתחרות אופני כביש והתאהב. יש לו שאיפות גבוהות והוא עובד קשה כדי להגשים אותן. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - אמיל שחקלדיאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אמיל שחקלדיאן מחנה אימונים אילת- אופיר בן גור

אמיל שחקלדיאן, 23, מאמן בקבוצת טריאתלטים ומדריך שחייה בקאנטרי דקל תל אביב

אמיל שחקלדיאן מחנה אימונים אילת צילום: אופיר בן גור

"הבריכה זה הבית השני שלי" | צילום: אופיר בן גור

מקום מגורים: חולון

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"בגיל 6 ההורים שלי לקחו אותי ללימודי שחייה. למדתי מהר ומשם המשכתי בחוג שחייה פשוט עד גיל 11. באחד האימונים, מאמן הנבחרת ראה אותי שוחה והזמין אותי לאימון בנבחרת הצעירה. מפה התחיל המסע שלי בענף השחייה".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"את ענף השחייה עזבתי בגיל 18 ובגיל 21 כשחזרתי לתחום האימונים גילתי את עולם הטריאתלון. בתחרות הראשונה בטריאתלון ראיתי שיש לי יתרון גדול בזכות יכולת שחייה חזקה וזה משך אותי מאוד. בהמשך ראיתי שאני משתפר מאוד גם ברכיבה וזה נתן לי סימן שאני יכול להצליח בתחום הזה".

אמיל שחקלדיאן צילום: צלם אותי

"ראיתי שיש לי יתרון גדול בזכות יכולת שחייה חזקה וזה משך אותי מאוד" | צילום: צלם אותי

ענף הספורט האהוב עלייך.
"שחייה. הבריכה זה הבית השני שלי. לאחרונה התחלתי להתאהב גם ברכיבה".

היכן מתאמן?
"אני מתאמן במועדון 'טריאתלטים' תחת המאמנים אילן גולדמן וחלי רוזנשטיין".

כמה אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"מתאמן כ-2 אימונים ביום, 6 ימים בשבוע וגם יום אחד מנוחה. משך שעות אימון השבועי נע בין 14- 18 תלוי בתקופה".

אמיל שחקלדיאן רכיבה טרי אשדוד צילום - צחי פינקלשטיין

"ברגעים קשים או מעייפים מדמיין את עצמי עומד על פודיום" | צילום: צחי פינקלשטיין

תחרויות שהשתתפת?
"שנה שעברה המטרה היתה שיפור מהירות, אז התחרתי כמעט בכל תחרויות הסבב של ליגת הטריאתלון במרחק ספרינט. בנוסף מתחרה בתחרויות שחייה למאסטרס. לאחרונה גם השתתפתי בתחרות אופני כביש".

שיא אישי.
"בשלב זה הישג השיא שלי בענף הטריאתלון, זכייה במקום 1 כללי בטריאתלון אילת 2015 מקצה ספרינט. מאמין שאם אמשיך לעבוד חכם ובסבלנות יגיעו עד".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"הרצון להיות יותר טוב ממה שהייתי אתמול. ברגעים קשים או מעייפים מדמיין את עצמי עומד על פודיום לאחר המון עבודה קשה וזה נותן לי זריקת אנרגיה להמשך".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני מקפיד מאוד על שלוש ארוחות מסודרות ביום: בוקר,צהריים וערב. מגוון עם הרבה פירות וירקות. לצערי אני 'מכור' למתוקים אז מדי פעם מפנק את הבטן קצת, אבל הכל בשליטה".

אמיל שחקלדיאן טריאתלון אילת -צילום צחי פינקלשטיין

"כרגע אני בשלב לפיתוח עצמאי בתחום ההישגיות בספורט" | צילום: צחי פינקלשטיין

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"כרגע אני בשלב לפיתוח עצמאי בתחום ההישגיות בספורט, העבודה והלימודים. הסוד הוא למצוא לוח זמנים אחיד שימלא את היום. כמובן שצריך להימצא בסביבה תומכת ועוזרת כי זה מוריד המון לחץ נפשי".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"אולי על הרגעים הקשים שמתנהלים בראש מידי פעם, בין אם להמשיך חזק יותר או להרגיע. אבל בספורט זה לא רק מי מהיר יותר, אלא בעיקר מי חזק מנטלי יותר".

סיפור בלתי נשכח?
"הסיפור שיושב לי תמיד בראש זו הריצה בטריאתלון אילת. כשיצאתי לריצה מהאופניים הפער ממקום 2 היה 30-40 שניות בערך. נלחמתי בכל הכוח שהיה לי, בק׳׳מ האחרון הפער ירד ל-5-8 שניות. כנראה קיבלתי יכולת על ונלחמתי חזק עד לקו הסיום עם ניצחון מתוק בשתי שניות".

אמיל שחקלדיאן אליפות ישראל -צילום בוטקיה

"לאחרונה גם השתתפתי בתחרות אופני כביש" | צילום: בוטקיה

מודל לחיקוי.
"דמות שאני מאוד אוהב שלא קשורה לספורט זה השחקן וויל סמית, אדם צנוע שהצליח להגיע לאן שהוא בזכות עבודה קשה ושקטה. דמות נוספת שאני מעריץ ונותנת לי השראה זאת אמא שלי שעושה למען המשפחה דברים שאי אפשר לתאר".

טיפ לספורטאים אחרים?
"סבלנות, אמונה בתהליך ובמאמן. ככל שנמהר להשיג תוצאות ככה תבוא נפילה גדולה יותר ופרישה מהתחום. חלק חשוב זה להנות מהתהליך ולראות מה עבר ומה הולך להגיע.

מה המטרה הבאה?
"מטרה קרובה זה טריאתלון אילת מרחק אולימפי לעלות לפודיום כללי. מטרה כללית להמשך הדרך- להשתתף באליפות אירופה/עולם למאסטרס בטריאתלון/שחייה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג