ספורטאי השבוע של שוונג || אלון רם

הוא התאהב בריצה כבר בתיכון ומיד הבין שזה הספורט אליו הוא מתחבר, מאז הוא לא מפסיק להפתיע את עצמו ולשבור עוד ועוד שיאים אישיים ולקחת את הריצה בכל הרצינות - בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - אלון רם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אלון רם, 24, רווק, אור יהודה, סטודנט לפסיכולוגיה ומאמן ריצה

"הצבתי לעצמי לרדת שם מ-36 דקות במקצה ל-10 ק"מ" | צילום: צלמי שוונג

איך נכנסת לראשונה לספורט? 
"לפני הצבא שיחקתי כדורעף במשך 6 שנים, כולל שנה אחת באקדמיה בוינגייט ואחר כך בקבוצת הבוגרים העירונית. זהו ענף קבוצתי ועם הזמן הבנתי שקשה לי להיות תלוי באחרים ושהם תלויים בי. לא היו לי הרבה אימונים שבועיים, ורציתי להוציא אנרגיות ובאמצע התיכון התחלתי לשלב ריצות על בסיס שבועי, שעם הזמן תפסו יותר ויותר נפח בתכנית האימונים שלי. לקראת הגיוס הבנתי כי בכדורעף לא אמשיך ועברתי להתמקד בריצה, כחודש לפני הגיוס כבר השתתפתי במרוץ 10 ק"מ הראשון שלי שהיה באור יהודה. הגעתי ללא הכנה ספציפית ועם ריצות קלות בלבד וסיימתי בזמן של 41:38. דווקא אז, כשאני מעולף ומתנשף על הרצפה, עלתה בי התובנה המדהימה והחשובה -שזה הענף שבו אני רוצה להתמקד בהמשך חיי".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"הריצה מאפשרת לי בצורה מובהקת להציב מטרות כל יום מטרות שנמדדות במספרים ולהשיג אותם. הענף הזה מאפשר לי להוכיח לעצמי שעם עבודה קשה ובלתי מתפשרת, המכשול האמיתי שקיים, הוא אני וכשאני רוצה משהו, אני אעבור דרך כל קיר אפשרי ואשיג אותו".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"כמובן שריצה. בשנת 2017 השתתפתי בשני משחי מים פתוחים והבנתי שאני לא רע גם בזה. אולי בעתיד הרחוק, כשארגיש שובע ומיצוי יכולת בריצה, אעבור להתנסות גם בטריאתלון".

"הריצה מאפשרת לי בצורה מובהקת להציב מטרות כל יום" | צילום: צלמי שוונג

היכן אתה מתאמן?
"אני מתאמן בקבוצת 'רצי רמת השרון' תחת זהבה שמואלי, ספורטאית אולימפית בעברה. חברי הטוב איתי שפיגל נמצא איתי כתף אל כתף כל אימון ויש לו חלק גדול בקפיצה הבלתי נתפסת שעשיתי ועדיין עושה בעונה הזו".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"שבוע סטנדרטי אצלי מגיע ל-130-150 ק"מ, באזור ה-10-15 שעות שבועיות"

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?
"אני משתתף בתחרויות רבות כאשר כמעט כל חודש אני עומד על קו זינוק אחד לפחות. בין הבולטים שבהן: מרוץ הרצליה, חצי מרתון תל אביב, אליפות ישראל ל-15 ק"מ בראשון לציון, ועוד מרוצים מקומיים רבים ל-5 ו-10 ק"מ".

שיא אישי מיוחד. 
"כשהתחלתי את העונה הנוכחית, כיוונתי לשפר שיא בחצי מרתון מ-1:27 ל-1:25, ואפילו הודעתי על כך לקרוביי ברשתות החברתיות. ככל שהתקרבנו ליום התחרות הבנתי שאני שווה יותר מזה. בשבוע התחרות החלטתי כי בתרחיש האופטימי, אצליח לגרד את ה-1:22:30. כל הלילה לא נרדמתי, בבוקר התחרות קמתי חדור מטרה ויחד עם חבר טוב מהקבוצה בריצה משותפת, סיימנו ב-1:21:23. יומיים אחרי זה עדיין ניסיתי לעכל, התרגשתי עד השמיים".

"שבוע סטנדרטי אצלי מגיע ל-130-150 ק"מ" | צילום: אלבום פרטי

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 
"מבחינתי הריצה זו דרך שבחרתי לסלול על אדמה ריקה. הדרך לא תמיד נוחה או קלה, ומאלצת אותי להתאמן פעמים רבות על קצה היכולת שלי ומעבר אליו. לפעמים אני מרגיש בעננים, ולפעמים אני פשוט גמור ולא מסוגל להתחיל אפילו את החימום. הדבר החשוב הוא להמשיך בדרך, כי מבחינתי הדרך הקשה זו הדרך הנכונה, גם אם לפעמים הסבל הוא אדיר".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני מאוד משתדל לשמור על תזונה מאוזנת, שלוש ארוחות עיקריות ביום וביניהן בעיקר פירות וירקות, כשאני שותה אך ורק מים. בשבתות או לפעמים אחרי שיאים אדירים, אני מפרגן לעצמי ועובר במאפיה בשביל איזה קרואסון לנשמה".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"הריצה זה ענף סיזיפי, במיוחד כשאתה שואף לתוצאות רציניות. אני סטודנט לפסיכולוגיה, חלק מהפעמים אני נאלץ לסיים אימון, להתקלח מהר, לנסוע ללימודים ופעם בשבוע לסיים אימון ברמת השרון ולנסוע ישר ללימודים. זה גורם לי להיות עייף ונדרשת ממני אנרגיה רבה כדי להתרכז, אבל אני עושה זאת באהבה ובלב שלם".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"ללא ספק על השעות המוקדמות של האימונים. כששיחקתי כדורעף האימונים היו כמעט תמיד בערב. למזלי אני טיפוס של בוקר, ומהר מאוד הסתגלתי לשעון הביולוגי החדש שהענף מצריך ממני".

"הריצה זה ענף סיזיפי, במיוחד כשאתה שואף לתוצאות רציניות" | צילום: צלמי שוונג

ספר סיפור בלתי נשכח?
"אליפות ישראל ל-15 ק"מ בראשון לציון השנה, כיוונתי לרדת מ-58 דקות למרות שהגעתי אחרי פציעה קלה באותו השבוע. פתחתי בקצב היעד ובאמצע קצת נחלשתי. בזכות עידוד של חברים מהקבוצה ונשיכת שפתיים הצלחתי להתעשת ולהגביר בזמן, סיימתי ב-57:58 בלתי נשכח".

מי המודל לחיקוי שלך?
"אליוד קיפצ'וגה, שיאן העולם במרתון. הוא קבע את שיא העולם והוא בן 34. שבוע לפני השיא, כשהתראיין בקניה לפני הטיסה למרתון בברלין, הוא אמר: 'אני מחשיב את עצמי כטוב מכולם, ולכן אני לא משווה את עצמי לאף אחד אחר'. ימים ספורים לאחר מכן בריצה אגרסיבית ללא מתחרים, הוא שבר את שיא העולם ביותר מדקה. הוא מהווה מודל עבורי".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"תאמינו בעצמכם, אל תקבעו לעצמכם שום גבול, אלא אך ורק תהיו תלויים בעבודה הקשה שלכם. פעם ירידה מגבול ה-40 דקות ב-10 ק"מ נראתה לי כמו חלום רחוק, היום אני כבר על 36 והיד עוד נטויה. אני מאמין בעצמי ויודע באמצעות עבודה קשה ונחישות, המטרות שלי יהפכו לממשיות".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?
"המטרה הנוכחית שלי היא מרוץ הלילה בפתח תקווה ב-6.6 למרחק 10 ק"מ , שם אנסה לשפר את השיא האישי שקבעתי בשבת האחרונה בהרצליה שעומד על 36:24"

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג