ספורטאי השבוע – שחר מלמד

אישתו דחפה אותו להתחיל לרוץ ומאז הוא מאושר מתחושת המיצוי העצמי (אבל גם שונא את עצמו ב-5 בבוקר). הוא מתכונן לרוץ השנה את המרתון הראשון שלו, אבל ביום שישי הקרוב ישתתף במרוץ חשוב לא פחות – "מרוץ התחתונים" להעלאת מודעות לסרטן המעי הגס, בה חלה אביו. ספורטאי השבוע של שוונג – שחר מלמד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אישתו דחפה אותו להתחיל לרוץ ומאז הוא מאושר מתחושת המיצוי העצמי (אבל גם שונא את עצמו ב-5 בבוקר). הוא מתכונן לרוץ השנה את המרתון הראשון שלו, אבל ביום שישי הקרוב ישתתף במרוץ חשוב לא פחות – "מרוץ התחתונים" להעלאת מודעות לסרטן המעי הגס, בה חלה אביו. ספורטאי השבוע של שוונג – שחר מלמד

מאת:מערכת שוונג


שחר מלמד
בן 30, נשוי+1, קריית טבעון

עבודה
מהנדס תוכנה בחברת H.T.S במגדל העמק.

ענף הספורט האהוב עלייך?
ריצה.

למה דווקא ספורט זה?
יש משהו בריצה שמביא אותך להרגשה של מיצוי. בשנה שעברה נפצעתי וניסיתי לשמר את הכושר בענפים אחרים. באופניים הרגשתי שלוקח לי המון זמן להגיע לתחושה שאליה אני מגיע כשאני רץ, ושחייה שיעממה אותי (מילים יפות כדי לומר שאני לא שחיין טוב ושבאופניים נשארתי בערך באותה רמה מאז שהורדתי את גלגלי העזר).


מלמד במרוץ העגור 2011 (צילום: zalemoti)


הסיפור שלך עם ספורט…
בכיתה י"ב התחלתי לרוץ מדי פעם אבל לא יותר מ5 ק"מ. בשנה שעברה אשתי שכנעה אותי להיצטרף "למועדון הריצה גליל עליון", שם הכרתי את המאמן שי בית הלוי, שלימד אותי לעבוד לפי תכנית אימונים מסודרת, ופתאום שמתי לב שהקילומטרים שאני רץ עולים. בכל שבוע הרגשתי שאני שובר לעצמי איזה שיא.

היכן מתאמן ועם מי?
אני מתאמן בסביבת קרית טבעון, אליה עברתי לפני מספר חודשים, ביחד עם קבוצת מרת"א עמקים (עליה קיבלתי המלצות חמות). אל הקבוצה הגעתי אחרי החלמה מפציעה במהלך האימונים למרתון ת"א בשנה שעברה. ביחד עם פנו, המאמן, החלטנו שאנסה להשתתף במרתון ת"א השנה. זה אמור להיות המרתון הראשון שלי.

כמה שעות בשבוע אני מקדיש לספורט?
בסביבות 5-6 שעות שבועיות (במגמת עלייה).

משתתף באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
ההשתתפות שלי באירועי ספורט מסתכמת בחלוקת מים בהקפת התבור בגיל 18 ובמרוץ העגור בעמק החולה בשנה שעברה, כך שזה חייב להיות אחד משניהם...

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
במרוץ העגור רצתי 10 ק"מ וסיימתי אותו ב45 דקות. לפניו לא ידעתי שאני מסוגל לרדת מ55 דקות ל-10 ק"מ.

קו סיום באופק
ביום שישי הקרוב אני עומד להשתתף ב-"מרוץ התחתונים" בת"א. המרוץ נוסד על מנת להעלות את המודעות לסרטן המעי הגס ולעודד אנשים לעשות את בדיקתה קולונוסקופיה אשר יכולה למנוע את המחלה. לצערי אבי אובחן לפני מספר חודשים כחולה, במצב מתקדם, בסרטן המעי הגס ומאז הוא נאבק במחלה. המעט שאני יכול לעשות זה לעזור למנוע את המחלה בקרב משפחות אחרות.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד
מונדיאל, אולימפיאדה וכל אירוע ספורט גדול אחר.

מקפיד על תזונה נכונה? אם כן, איך?
תלוי בתקופה, עכשיו במהלך האימונים אני משתדל לאכול בצורה מאוזנת כדי לא להכביד על הברך.

גילטי פלז'ר – במה אתה חוטא?
בירה. אני מתייחס אל זה כמו פרס על התמדה.

איך משלבים ספורט וקריירה/משפחה?
אני מניח שזה המקום להודות לאשתי היקרה. חזרתי לרוץ כשהבן שלי היה בן חודש ולא הייתי יכול לעשות את זה בלי התמיכה וההבנה של אישתי. אין מה לעשות, העיסוק בספורט לוקח זמן ומאוד קשה לעשות את בלי התמיכה מהבית. בהקשר של הקריירה, בשביל זה אלוהים ברא את השעה שלפני הזריחה.

על מה היית מוותר בספורט שלך?
ה-10 שניות של השעון המעורר שבהן אני מנסה להבין מה השעה (5 בבוקר) , למה אני ער (לרוץ), ברצינות!? (מה לעשות – אתה החלטת…).

כשהמצב על הפנים, כשהתכנית משתבשת – מה הקללה האהובה עלייך/שגורה בפיך?
דרעק, כוסאומו.

מודל לחיקוי/דמות נערצת
אין.

מה מותג הספורט האהוב עלייך – אם בכלל?
אין.


באימון שטח בדרך נוף כרמל

חוץ מספורט…
בישול,סרטים, קריאה.

סיפור לנכדים
בשנה שעברה עם תחילת החורף והק"מ המתגברים, התחלתי לחוות כאבים בפטמות. מהמבוכה שמרתי אותם לעצמי, אך כאשר הם הפכו לבלתי נסבלים שיתפתי את אשתי בנושא, שמצידה הגיבה בפרץ צחוק (מה שדחק אותי בחזרה לארון). באחת הריצות הארוכות של הקבוצה ראיתי שניים מהרצים הוותיקים יותר מתעסקים בפטמות שלהם. קפצתי עליהם בשאלה למעשיהם. הבנתי שאני לא לבד והתרופה נמצאת במריחת ווזלין.

המוטו שלי בחיים

קשה מאוד לסיים ריצה אם לא מתחילים אותה.

25.12.2012


אתר  שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן

רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג