ספורטאי השבוע – קובי צבילה

הוא התחיל לרוץ בעקבות מחלת הסרטן והיום מאמן את קבוצת "הרצים החופשיים" התל אביבית. יו"ר ועד השכונה ובעל חיבה יתרה לפטרוזיליה וקרטיבים. ספורטאי השבוע של שוונג – קובי צבילה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוא התחיל לרוץ בעקבות מחלת הסרטן והיום מאמן את קבוצת "הרצים החופשיים" התל אביבית. יו"ר ועד השכונה ובעל חיבה יתרה לפטרוזיליה וקרטיבים. ספורטאי השבוע של שוונג – קובי צבילה

מאת:מערכת שוונג


קובי צבילה
בן 42, נשוי+3, רמת גן

ענף הספורט האהוב עלייך?
ריצה, ריצה, ריצה.

למה דווקא ספורט זה?
זה המקום בו אפשר להתנתק מכל סדרי עולם ולהתחבר אל עצמך מחדש בכל רגע נתון בחיים, גם כשרע לך וגם שטוב לך.

הסיפור שלך עם ספורט…
בגיל 24 חליתי במחלת סרטן מעי הגס. לאחר ניתוח קשה ושנה של טיפולים כימותרפיים החלטתי שאני עושה שינוי חד בחיי. התחלתי לרוץ בלי יותר מדי יומרות והתאהבתי מיד. רצה הגורל והמאמן ב"קבוצת רצי קאנטרי דקל" עזב כמה חודשים אחרי שהצטרפתי אליה וכיוון שלא היו אלטרנטיבות התבקשתי להחליף אותו, וכך הפכתי למאמן ריצה זמן קצר יחסית אחרי שהתחלתי לרוץ. אחרי שהתחתנתי ונולדו ילדיי הפסקתי לרוץ באופן מסודר, אבל לפני כ-3 שנים הבנתי שהילדים כבר די גדולים והגעתי למסקנה שזה הזמן לחזור לעניינים. במרוץ הלילה של נייקי בתל אביב 2010 פגשתי במקרה את חלק ממתאמניי לפני 20 שנה והחלטתי אז שאני אקים קבוצה שאנשים יכולים להצטרף אליה באופן חופשי ובחינם. כך נוצרה קבוצת "הרצים החופשיים", שמונה היום למעלה מ-25 רצים.


צבילה מימין, חוצה את קו הסיום השבוע, במרוץ אייל


היכן מתאמן ועם מי?
מאמן את קבוצת "הרצים החופשיים" בת"א. יום שלישי הוא יום האימון הקבוע שלנו ולכן הוא זכה לכינוי Happy Tuesday. מדי פעם אנחנו מזמינים גם אורחים מפורסמים שמגיעים לתת לנו השראה וטיפים מיוחדים. אני רץ גם בבקרים, כל פעם עם מי שמצטרף. וביום שבת בבוקר אי אפשר בלי האימון המסורתי עם החבר'ה המשוגעים של "רצי רמת השרון", שידועים יותר בכינוי "האריות של זהבה". בתחילה מתלבטים לאיזה כיוון רצים, אחר כך מבלים רבע שעה בירידות אחד על השני (אם מישהו הביא תוצאה לא טובה בתחרות עדיף מבחינתו לא להגיע לריצה), רצים ומסיימים בארקפה, עם עוד שעה של שיחה על החיים.

כמה שעות בשבוע אני מקדיש לספורט?
18.

משתתף באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
תחרויות מ-5 ק"מ ועד מרתון.

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
המרתון הראשון בחיי היה גם ה-sub3 המיתולוגי שלי – 2:59:24 שעות ברוטרדם, וזה למרות שהיה מזג אוויר מטורף.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד
מרתון ג'ילט תל אביב אירוע מלא באדרנלין, לי ולכל חברי הקבוצה שלי.


קבוצת "הרצים החופשיים", צבילה במרכז


מקפיד על תזונה נכונה? אם כן, איך?
בהחלט, ללא תזונה נכונה הגוף אינו יכול לתפקד נכון באימונים ואינו יכול להגיע לביצועים הנדרשים. אני לא נוגע במטוגן והחטיפים, מקפיד על אכילת חבילת פטרוזיליה אחת ביום לפחות במסגרת הארוחות שלי ולעולם לא מוותר על כדור אחד של מגנוקס ביום.

גילטי פלז'ר – במה אתה חוטא?
העוגות והעוגיות של אשתי (גם חברי הקבוצה "סובלים" מהם) והמון קרטיבים בקיץ.

איך משלבים ספורט וקריירה/משפחה?
קמים שעה אחת קודם. סדר יומי מתחיל ב-4 לפנות בוקר.לאחר שעה של קפה ומתיחות, כשאני מרגיש שהגוף ער וחזק, אני יוצא החוצה לריצה לא משנה מה מזג האוויר, מכיוון שאני יודע שברגע שפספסתי אין דרך חזרה. חוזר בשעה 7 למקלחת, מוציא את הילדים לבית הספר, מתחיל יום עבודה, אוסף שוב בשעה 13:00 את הילדים, דואג לארוחת צהריים ולשיעורי הבית, חוזר לעבודה ב16:00 וב-19:00 חוזר הביתה לאישה ולילדים. עם כל אהבתי לריצה המשפחה קודמת לכל, כך שאנחנו מקפידים על ארוחות שבת מסורתיות ועל המון שעות איכות במהלך השבוע.

על מה היית מוותר בספורט שלך?
על כמות הנעליים הגדולה שאני צריך להחליף מידי חודש.

כשהמצב על הפנים, כשהתכנית משתבשת – מה הקללה האהובה עלייך/שגורה בפיך?
אני לא מקלל, אבל אני אדם שזקוק מאוד ליציבות, כך ברגע שאני יוצא מהבאלנס – אני בצרות…

מודל לחיקוי/דמות נערצת
ישנם שניים שאני מאוד מעריץ ואוהב: נחשון שוחט מ"מועדון ארוחת הבוקר" ושלומי ליאון מ"רצי רמת השרון". שניהם מנהיגים ומובילים בדרכם, יודעים להגיע הכי רחוק שאפשר בדרך הכי פרופורציונאלית שיכולה להיות.

מה מותג הספורט האהוב עלייך – אם בכלל?
עקב המרחק הגדול אשר אני גומע מידי חודש, אני מחליף נעליים בתדירות מאוד גבוה, כך שהיה לי זמן לנסות את רוב המותגים. המותג שבו כרגע אני מרגיש בו הכי נוח הוא ניו באלנס, הן בנעליים והן בביגוד.

חוץ מספורט…
הכי כיף לטייל עם האישה והילדים בשבת, יו"ר וועד שכונת חרוזים – דואג לארגן לילדי השכונה אירועים ומסיבות.


(צילום: טלי שיאצו)

סיפור לנכדים
באחת הריצות בחורף האחרון היה חושך מוחלט בדיוק כשנכנסתי אל הפארק ופתאום מופיע מולי ורץ לכיווני דורבן גדול. נתתי צרחה ורצתי הכי מהר שרצתי בחיי אוסיין בולט לא היה מחזיק איתי את עשרת המטרים הראשונים!

המוטו שלי בחיים?
לתרום לקהילה ולתת את הנשמה.

מסר לאומה או דברים נוספים
בשביל להגשים את החלום, צריך לקום שעה אחת קודם.

20.11.2012


אתר  שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן

רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג