ספורטאי השבוע – עמית בהט

הוא נדבק בחיידק הטריאתלון אחרי שהיה שותף לארגון טריאתלון "ישרוטל ספורט קלאב אילת" לפני 12 שנים, ומאז הוא סובל מהקימה בבקרים קרים ומיסורי המצפון שאחרי אכילת בורקס ושוקולד. הוא מנהל את מלון ישרוטל רויאל ביץ’ וביום שישי הקרוב יזנק בפעם השישית לאליפות ישראל בטריאתלון. ספורטאי השבוע של שוונג - עמית בהט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוא נדבק בחיידק הטריאתלון אחרי שהיה שותף לארגון טריאתלון "ישרוטל ספורט קלאב אילת" לפני 12 שנים, ומאז הוא סובל מהקימה בבקרים קרים ומיסורי המצפון שאחרי אכילת בורקס ושוקולד. הוא מנהל את מלון ישרוטל רויאל ביץ' וביום שישי הקרוב יזנק בפעם השישית לאליפות ישראל בטריאתלון. ספורטאי השבוע של שוונג – עמית בהט

מאת:מערכת שוונג


עמית בהט
בן 43, נשוי+3, אילת

עבודה
מנכ"ל מלון ישרוטל רויאל ביץ'.

ענף הספורט האהוב עלייך?
ריצות ארוכות ואופניים.

למה דווקא ספורט זה?
אלה ענפים מיוחדים שמאפשרים לראות מקומות חדשים, הם לא משעממים וניתן לעשות אותם בכל מזג אויר.

הסיפור שלך עם ספורט…
הייתי בעבר סמנכ"ל מלון ישרוטל ספורט קלאב, מלון שמארח ושותף באירגון תחרות טריאתלון באילת כל שנה. בשנתי הראשונה במלון, בערך בשנת 2000, ארגנתי את התחרות והחלטתי שבשנה הבאה גם אני אשתתף, וכךהיה. מאז נדבקתי בחיידק וכבר מעל 12 שנים שאני פעיל ספורטיבית – בתחרויות טריאתלון, מרתון וחצי איש ברזל – זה חלק מרכזי בחיי. מעבר לרמת הפעילות האישית, כשנהייתי כעבור מספרשנים מנכ"ל מלון ספורט, דחפתי ביחד עם חברי חגי פגירסקי, שהיה אז  יו"ר איגוד הטראתלון,  את הענף חזק קדימה באילת ועדהיום זה אצלי בדם לתרום לענף הטריאתלון.

היכן מתאמן ועם מי?
מתאמן באזור אילת עם קבוצת ישרוטל ספורט קלאב אילת וחברים.

צילום: יניב כהן

כמה שעות בשבוע אני מקדיש לספורט?
8-9 שעות בשבוע.

משתתף באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
משתתף במהלך השנה בכ-4 טריאתלונים בארץ. אני אוהב את החוויה של התחרות ולפגושאנשים מכל הארץ. כמו כן ב-3 השנים האחרונות אני משתתף בישראמן סמסונג בתחרות חצי איש הברזל – זו תחרותמדהימה שגדלה משנה לשנה וזה כיף גדול.

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
שיא אישי במרתון טבריה – 3:24 שעות. וברמה החווייתית בשנת 2007 השתתפתי במרתון ניו יורק וזו היתה חוויה ענקית.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד
טריאתלון ישרוטל אילת – אירוע השיא באילת הוא תמיד חוויה כיפית ומרגשת, ובשנים האחרונות נכנס גם ישראמן סמסונג שהפך להיות עוד אירוע שיא בשנה וחוויה ענקית.

מקפיד על תזונה נכונה? אם כן, איך?
אני לא אוכל לחם לבן, מרבה לאכול אורז לבן ומנסה להפריד בין פחמימות ובשר. בעיקרון אני מנסה, מתכנן ותמיד חושב על תזונה נכונה, גם אם אני לא תמיד מצליח לעמוד בזה.

גילטי פלז'ר – במה אתה חוטא?
כמלונאי תמיד נקרים בדרכי דברים טעימים. אני מנסה לא לגעת אבל ישנם מקרים חריגים שבהם אין בררה ואני חייב. לרוב אני נופל בשוקולד ובבורקסים.


צילום: יאיר בן עמי

איך משלבים ספורט וקריירה/משפחה?
הכל בראש ובמוכנות לוותר עלשעות שינה. אני קם בשעה 5:15 בבוקר, יוצא ב-5:30 מהבית, חוזר ב-7 הביתה,עושה השכמה למשפחה ובמקביל מכין אוכל לילדים לבית ספר, ב-8 אני כבר בעבודה. ביוםשבת אני עושה אימון ארוך של 3 שעות, אבל כשאני חוזר אני לא הולך לישון, למרות העייפות, אלא מפנה זמן למשפחה לשבת של כיף. לספורט חלק מרכזי בהצלחת הקריירה שלי הוא הפך אותי לחד יותר, מחושב יותר, מתוכנן יותר, הספורט עשהועושה אותי מנהל טוב יותר, אני מנצל את האימונים כדי לחשוב על העבודה – לעריכת תכניות ולמחשבה יצירתית, אין לי ספק שהספורט והעבודה זהשילוב מנצח.

על מה היית מוותר בספורט שלך?
הדבר היחידי שהייתי מוותר עליו זה הקור בבוקר. יש ימים קרים שממש כואב לצאת מהמיטה ומהבית.

כשהמצב על הפנים, כשהתכנית משתבשת – מה הקללה האהובה עלייך/שגורה בפיך?
זו לא קללה אלא מחשבה שמשתחררת באותו אופן עצבני – "אוף, למה קמתי?".

מודל לחיקוי/דמות נערצת
לאנס אמרנסטרונג. קניתי בזמנו את הספר שהוא כתב וסיפור החיים שלו נתן לי כוח. אני לא כל כך מתיחס למה שקרה לו בימים אלה.

מה מותג הספורט האהוב עלייך – אם בכלל?
נייק וברוקס.

חוץ מספורט...
משפחה – זה התחביב ואהבה הגדולה שלי. את הזמן שבין הספורט לקריירה אני משתדל להקדיש למשפחה, ומנסה שיהיה לנו הכי טוב שניתן.

סיפור לנכדים
ביום הולדתי ה-40 אשתי האהובה אפרת אירגנה לי מסיבת הפתעה בבית קפה בשעה עשר בבוקר. אלא שבמקום שאני אגיע למסיבה, היא הגיעה אלי לבית החולים. אותו בוקר יצאתי לאימון עליות בהרי אילת ובירידה ב-65 קמ"ש היה לי פנצ'ר והתרסקתי. איבדתי הכרה ובמזל חברי הטוב, אבי חיים, הגיע לנקודה שלי כעבור 3 דקות ושחרר לי את רצועת הקסדה שחנקה אותי בינתיים. פינו אותי לבית חולים ושם אושפזתי.זה לימד אותי להיות הרבה יותר מחושב בספורט ולא לקחת סיכונים מיותרים.

 

צילום: יאיר שגיא


ה
מוטו שלי בחיים?
הכל בראש והכל אפשרי – רק צריך להציב יעדים ומטרות ומגיעים לזה – בספורט, בחיים ובעבודה. וכמו שלימד אותי חברי הטוב חגי פגירסקי – "להיות רפוי הכי חשוב".

מסר לאומה או דברים נוספים
לא לפחד מהאתגרים הקשים של הספורט התובעני, זו חוויה שניתן להפוך את זה לכיף גדול ושתתן גם תרומה גדולה לחיים לשלנו, היא תוביל אותנו להצלחה בכל תחום.

4.12.2012


אתר  שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן

רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג