ספורטאי השבוע – מימון עזמי

מאז ומתמיד הריצה הייתה כתחביב שלו. בבי"ס, הראלי בחיפה בו למד, הצטיין כאתלט בעיקר בריצות השדה. אינו זוכר שהפסיד אף פעם תחרות. במהלך השירות הצבאי כמעט ולא יכול היה לרוץ.  כיום, במקביל לעיסוקיו הרבים והמגוונים, הוא חוזר לספורט ובגדול. ביום שישי, 25 לחודש נובמבר שנת 2011, הוא יזנק למרוץ המדרגות של כלל בריאות בעזריאלי במטרה להיות בין עשרת הראשונים במקצה העלית. ספורטאי השבוע של שוונג – מימון עזמי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאז ומתמיד הריצה הייתה כתחביב שלו. בבי"ס, הראלי בחיפה בו למד, הצטיין כאתלט בעיקר בריצות השדה. אינו זוכר שהפסיד אף פעם תחרות. במהלך השירות הצבאי כמעט ולא יכול היה לרוץ.  כיום, במקביל לעיסוקיו הרבים והמגוונים, הוא חוזר לספורט ובגדול. ביום שישי, 25 לחודש נובמבר שנת 2011, הוא יזנק למרוץ המדרגות של כלל בריאות בעזריאלי במטרה להיות בין עשרת הראשונים במקצה העלית. ספורטאי השבוע של שוונג – מימון עזמי

מאת:מערכת שוונג



מימון עזמי

בן 32 טרי משלשום, תושב עוספיה בכרמל אך כעת שוכר דירה במושב שורש ליד ירושלים. נשוי לראיה 5 וחצי שנים



עבודה:
שמאי מקרקעין של משרד האוצר, סטודנט למשפטים שנה אחרונה בשערי משפט, יו"ר (בהתנדבות) עמותת יהומני ("איכפת לי" בערבית) שעוסקת בבנית מסגרות חברתיות לבני נוער דרוזים, משרת כמ"פ במילואים אחרי 9 שנים בסדיר

ענף ספורט מועדף:

אתלטיקה עם דגש על ריצה אבל לאחרונה טריאתלון מתחיל לשגע לי את הראש. עד השנה רק רצתי ואז התחלתי השנה לרוץ מרתונים ומשם התקדמתי להשתתף בטריאתלונים

מה אירוע הספורט האהוב עליך?
מרוץ עזריאלי היה החביב ביותר עד שהתחלתי עם הטריאתלון.


כמה שעות מקדיש בשבוע לאימונים:
6 שעות ברוטו, מוקדם מאוד בבוקר או מאוחר בערב.

מה מותג הספורט האהוב עליך?
אין לי העדפה למותג מסוים. אני מאמין שלא המותג עושה את הספורטאי אבל זה בהחלט חשוב לא לזלזל בביגוד ייעודי ומקצועי בכל תחום ספורטיבי שהוא…זה מוסיף הרבה להשגיות.

הישג אישי:

השנה הצלחתי לסיים שלושה מרתונים גדולים שהם טבריה ת"א וירושלים ושני טריאתלונים וההישג
האישי הוא שהצלחתי לעמוד בזה. בנוסף לזה, הצלחתי לסיים ב- 40 דקות את מרוץ בה"ד 1 ל- 10 ק"מ, שזו התוצאה האישית הכי טובה שלי.  

                                                                  
מדוע דווקא הריצה היא הספורט המועדף:







זהו
זמן איכות עם עצמי שאין שני לו. זה הזמן שהראש והגוף מתנקים ואני מצליח
לסדר הכל. בגלל כל הכובעים שאני חובש, זה מאפשר לי לסדר את היום שלי בצורה
הכי טובה.


היכן מתאמן ועם מי:
מרת"א ת"א אימון אחד – שניים בשבוע, ואז בשישי שבת אני רוכב עם חבר.




משתתף בתחרויות, אם כן אלו?
אחרי שירותי הצבאי הצטרפתי למרת"א, תחת הנהגתו של דניאל קרן, והתחלתי להתחרות במרוצים. התחרות הראשונה שלי הייתה מירוץ נייקי 2010 ואחרי זה עשיתי את מרוץ עזריאלי, מרוץ אייל ואז עשיתי חצי מרתון בית שאן. לאחר מכן, חברים עודדו אותי לעשות את מרתון טבריה וזה היה למעשה המרתון הראשון שלי, אותו סיימתי ב-3:20 שעות. ואז, התחיל הסחף הגדול ועשיתי את מרתון ירושלים ות"א.
שנה שעברה, בחופשת סקי בספרד פגשתי משפחה בלגית שהאבא מאמן איש ברזל ושמרנו על קשר טוב. מאז הוא שולח לי תוכניות אימון לאיש ברזל וגם ונסעתי שבוע להתאמן אצלו בבלגיה. בעצם, הדחיפה הגדולה לטריאתלונים ואיש ברזל (אני מתכנן לעשות חצי ב-2012 וב-2013 לעשות מלא) הגיע ממנו. הטריאתלון הראשון היה קיסריה השנה ואחרי זה המשכתי לגן שמואל.
אני מחשיב את עצמי עדיין כספורטאי מתחיל, רק בהתחלת הדרך שלי בספורט המקצועי שכעת מטרתי היא קודם לסיים את המרוצים והשלב הבא זה לשפר תוצאות. שנה שעברה בעזריאלי, הגעתי מקום 13 עם תוצאה של 9:48 (אני חושב) וזה בסדר מבחינתי (התחלתי מעט אחרי הזינוק) והמטרה השנה, למרות שלא התאמנתי כמו בשנה שעברה, זה להיכנס לעשרייה הראשונה במקצה העלית ולרדת את 9 הדקות.



איך משלבים ספורט, קריירה ומשפחה?
אחרי הצבא רציתי להפוך תחביב למקצוע והצטרפתי למרת"א בהנחיית דניאל קרן. יש לי הגבלת זמן עקב נסיעות למרכז, אישה, חיי פנאי, משפחה וכפר וגם אני מקדיש כ-10 שעות שבועיות בהתנדבות כיו"ר עמותת יהומני, תפקיד ששואב הרבה מאוד זמן פנאי, ולמעשה הריצה זה זמן הפנאי היחיד שלי עם עצמי. כדי להצליח הכל צריך לקום מוקדם מאוד ב-5 או להתאמן מאוד מאוחר.
אני מצליח לשלב הכל בחיים שלי – לקום מוקדם, להתאמן, לנסוע לת"א לעבודה, ללמוד וגם למצוא זמן להיות עם האישה, להתנדב (ואף להיות מועמד לפרס הנשיא למתנדב), לארגן פעילויות ספורט בכפר וליווי נוער לפני גיוס, לשמור על קשר משפחתי הדוק וחיי כפר מלאים ועוד. אני מאמין שככל שהיום שלך עמוס ועשיר יותר, תדע לנצל את היום שלך יותר טוב.
אבל, וחשוב לי להדגיש את זה, שום דבר לא היה מתאפשר אם האישה לא הייתה תומכת. צריך לקבל ממנה אוקיי כדי לעשות הכל, וחשוב לי להשאיר זמן מוקצב עבורה כדי להיות איתה. ראיה מוסיפה שהיא המעריצה המספר אחת שלו בגלל המוטו שלו (ר.מ) וכל הרצון שלו המביא אותו להצליח ולעשות הכל. ראיה מספרת שהיא נשארת לישון בשבת והוא עדיין מספיק לקום לפניה, להתאמן, לחזור הביתה ולהיות איתה.



מקפיד על תזונה נכונה:
ככל שניתן, במיוחד לפני תחרויות. אני מאמין במשפט "אם אתה רוצה לחיות טוב אז תאכל טוב" ולכן לא מונע מעצמי לאכול ב-2 בלילה אבל הכלל הוא להוציא יותר ממה שאתה מכניס.

מוטו:
בן אדם צריך לעשות סדר עדיפויות נכון ועל זה להציב תכנון נכון כדי להספיק הכל.

מסר לאומה:
אני לא מאמין בביטוי "אין לי זמן". בעיני 24 שעות ביום זה המון זמן – כולנו מתעצבנים כשנתקעים ברמזור שבדיוק הפך לאדום. בדקה וחצי המתנה הזו, תמיד נדמה שחלפו חיי נצח אך יש לזכור שזה כולה דקה וחצי, אז תחשבו מה זה 24 שעות.
בנוסף, אני רוצה להדגיש, במיוחד עבור הספורטאים המתחילים, שלפעמים העלויות הכספיות מרתיעות להיכנס לענף הטריאתלון, כי כיום הכל עולה יקר, אפילו תזונה בריאה. אך בתור מי שמגדיר עצמו כספורטאי מתחיל, אני יודע שיש דרך להוזלת עלויות. אפשר למשל לקנות אופניים יד שניה מצוינות ואפשר להעזר בחברים ובעלי נסיון אחרים כי ספורטאים אוהבים לעזור ולייעץ, ויש כמובן גם הכוונה טובה בסרטונים ביוטיוב המראים שחייה נכונה.

ותוספת קצרה בנושא ספורט בקרב קבוצות מיעוט ובקהילה הדרוזית בפרט
בקרב קבוצות מיעוט אני נוכח לראות שאין הרבה אנשים שמתעסקים בספורט בצורה מקצוענית, למרות הפוטנציאל הגבוה הטמון שם. מצד אחד, כדרוזי צר לי על זה, אך כישראלי אני מאוד גאה על התפחתות הספורט המקצועני בארץ בתחום הריצות והטריאתלונים ואני מאוד מעריך את גלעד רותם שמבחינתי הוא ספורטאי מדהים, בקנה מידה עולמי.
אני רוצה לארגן את מרוץ הכרמל הראשון במטרה לעזור להרים ולשים את הספורט של המגזר על המפה, וכמו שיש התעוררות בכל הארץ בתחום, אז אני מקווה מאוד שהדבר יתפוס גם במגזר הדרוזי ועבור כך אני מוכן להשקיע כל מה שיש לי בזה – לטובת הכלל.



          

אתר שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן
רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג