ספורטאי השבוע – יניב לוי

הוא בן 34, תושב כורזים שבצפון הרחוק המתאמן במועדון "בשביל האופניים בגליל", אצל עידו סירקין. הוא התחיל רק לפני שנה לרכב ולהתחרות באופני כביש וכבר צבר גביעים ומדליות רבות, ובדרך גם ליפול לא מעט ולשבור כמה עצמות. לכבוד סיום עונת רכיבת הכביש, ספורטאי השבוע של שוונג הוא - יניב לוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הוא בן 34, תושב כורזים שבצפון הרחוק המתאמן במועדון "בשביל האופניים בגליל", אצל עידו סירקין. הוא התחיל רק לפני שנה לרכב ולהתחרות באופני כביש וכבר צבר גביעים ומדליות רבות, ובדרך גם ליפול לא מעט ולשבור כמה עצמות. לכבוד סיום עונת רכיבת הכביש, ספורטאי השבוע של שוונג הוא – יניב לוי

מאת:מערכת שוונג



יניב לוי – "קאסטרו מן"

בן 34, תושב כורזים, נשוי + 2 בנות


עבודה:
זכיין קסטרו בקריית שמונה בראש פינה ומכאן הכינוי

ענף ספורט מועדף:
ריצה, אופניים, שחייה ובעיקר רכיבת אופני כביש

כמה שעות מקדיש בשבוע לאימונים:

אני מתאמן כ-16-17 שעות רכיבה בשבוע, לפני תחרויות כ- 14. רוב האימונים בשעות מאוד מוקדמות, לפני שהמשפחה מתעוררת (אני יוצא ב5 וחצי בבוקר).

מה אירוע הספורט האהוב עליך?
טור דה פראנס והג'ירו

מה מותג הספורט האהוב עליך?
אם הייתי יכול, הייתי מעצב ביב עם לוגו של קאסטרו

                                                                                    
צילום: Dorit G
מסר לאומה:

להתקיף בחדווה – שהכל יזרום גם כשאתה התקפי ותחרותי. יש לשמור
לא לאבד את הנשמה גם כשמתקיפים. לא לפתתוח פער בין הנשמה למשימה

הישג אישי:


חבר הכניס אותי לי לתחום לפני שנה בידיוק. המרוץ הראשון היה רק לפני שנה באוגוסט (מרוץ התפוח). כיום אני מרגיש שאני נמצא במקום טוב יחסית לזמן הקצר בוא אני נמצא בענף. כבר הספקתי להתחרות במרוצים שונים ואני כיום בעשירייה הפותחת במאסטרס פרו. ההישג האישי לדעתי הוא בהחלט הזמן הקצר שלקח להגיע למקום בו אני נמצא. התהליך בשנה האחרונה שהוביל להתקדמותי היה מאוד אינטנסיבי, מהיר ולא קל שלווה בכמעט כל דבר אפשרי, הצלחות וגם פציעות רבות. אחרי מרוץ התפוח הראשון (הגעתי מקום I בשני סטייג'ים), התחריתי בכיכר המדינה ובהקפה ה-30 והאחרונה, בספרינט פיניש, נפלתי חזק וזה הכניס אותי לי הלם טוטאלי. זו הייתה נפילה קשה והייתי פצוע חודש וחצי עם כוויות קשות בגוף. הספקתי גם לשבור את עצם הבריח באימון השטח הראשון שלי. כמו כן, בדימונה, עפתי לתעלה בעומק 4 מ' למטה והיה קשה למצוא אותי. עידו מצא אותי בסוף והכריח אותי להמשיך את המרוץ. חזרתי למרוץ ואפילו מצאתי את עצמי באמצע הפלטון. ההתרסקות האחרונה שלי הייתה בירידה בעיקול, דבר שהחדיר בי פחדים חדשים ועידו ישר החל לעבוד איתי על ירידות וטכניקה. במהלך כל השנה קרו לי הרבה דברים, ורק אם מתרגמים את זה למישהו שרוכב  כבר 5 שנים, זה הגיוני. אבל כל זה הוא חלק מה"אני הרוכב" שלי. תמיד יש פחד מסוים ובגלל שאני אבא, אני לא לוקח סיכונים מיותרים. למשל, אני מאמין שמרוצים לא מוכרעים בירידות ולכן אני מנסה לזהות ולחכות למקום הנכון והבטוח לתקוף ולנצח.

מדוע דווקא אופניים הוא הספורט המועדף:
אני מאמין שהספורט מאוד מייצג את מי שאני. לדעתי ספורט רכיבת הכביש מייצג אופי של אנשים האוהבים להיות מסודרים ומתוקתקים במראה החיצוני. זהו ספורט יפה שמגיע מבפנים. מי שבתוך הענף ב- 100% זה מישהו שיורד לפרטים וחשוב לו גם החיצוניות. בעבודתי אני מתעסק בלבוש, שהינו דבר המייצג גם כן את האופי שלנו באופן יום יומי כי אתה מגדיר את עצמך לבוש, וכך אני גם מתייחס לרכיבת הכביש. זהו ענף יפה שמייצג את תוכן האדם.

היכן מתאמן  ועם מי:
אני מתאמן במועדון "בשביל האופניים בגליל", אצל עידו סירקין. זהו מאמן שאני מוכן להילחם עבורו. יש משהו בעידו שאין באף אדם אחר – בשקט שלו טמון כוח הנותן למתאמן אצלו ביטחון אדיר. זהו אדם הנראה נעים ורגוע אך משהו ברוגע והשקט גורם לך לעשות את הדברים הכי חזק והכי מהר שאתה יכול. עידו הוא כמו אריה שיוצא לטרוף טרף וזה מה שהוא מעביר אלינו. 

מקפיד על תזונה נכונה:
אני בהחלט שומר. בקבוצה יש דיאטנית שבונה תפריט, יש שקילה, ובדיקה של אחוזי שומן. התהליך שלי התחיל רק בשנה האחרונה, לאחר שהתחלתי להתחרות.

איך משלבים קריירה וספורט?
צריך אישה טובה. בזכות אשתי, אני מצליח לעשות את הדברים שאני אוהב. אני רואה זאת כפריבילגיה לקום מוקדם בבוקר רוב השבוע ולהתאמן וזה מתאפשר בזכותה. אני מאוד מעריך את החלוקה הזו וכל המשפחה נרתמת לזה מבחינת השבתות, למשל, בהם אני באימונים ותחרויות. מבחינת העבודה, הספורט עוזר ומוסיף כי זה לוקח אותי למקום של מצוינות ומחזק אותי לא לוותר על דבר. האופניים והחיים איתם באימוני הסיבולת נותנים לי משמעות לחיים. האם אני גם שפוך מעייפות לפעמים? אז כשהופכים לספורטאי, הגוף מתרגל. אני הולך לישון מוקדם כל יום ואחרי אימון, יש פרץ אנרגיה שמחזיק אותי בעבודה עד 17:00 כי יש דרייב מהאימונים ואתה מכור להשפעה. לא תמיד נהנים מההליך כי, ברכיבה ספציפית, בתהליך ההתרגלות, הכל תמיד כואב בהתחלה ותמיד יש חלק בגוף שנרדם. עד שכל הגוף מתכוונן לזה, זה לוקח הרבה זמן. היופי הוא שברגע שמניחים את האופניים לאחר האימון בצד, רק אז מתחילים ליהנות. בהתחלה סובלים אבל אחרי זה יש היי מטורף ואפשר לאכול את היום. 




משתתף בתחרויות, אם כן מה האהוב עלייך?
תחרויות בצפון כמו חץ הצפון ומרוץ התפוח – מרוצים מאתגרים וזה הנוף שלי והבית. 

מה המוטו שלך בחיים:
אם קל לך סימן שאתה בירידה. מוטו בקאסטרו – "לעשות הכל וקצת יותר", והקצת יותר זה: "מה אני אקום עכשיו??", אז כן, כי אחר כך זה עובר.


          

אתר שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן
רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן


ספורטאי השבוע של שוונג זוכה בערכת מוצרים איכותיים מתנת "אקילן ספורט"

סדרה מקצועית ואיכותית המתמחה בטיפול וטיפוח כפות הרגליים של ספורטאים.

הסדרה מותאמת לטיפול, שמירה והקלה על הרגליים בזמן מאמץ ובתנאים קשים.






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג