ספורטאי השבוע – יונתן סגל

הוא בן 18, עוסק בטריאתלון ולומד וחי בוינגייט. יש לו רעב בעיניים להגיע רחוק בתחום, למרות הקשיים הרבים העומדים מולו לקראת הגשמה החלום. הוא משתתף בטריאתלון תל אביב בשבת הקרובה ומקווה שהיא תהווה הכנה טובה לקראת תחרויות חשובות באירופה. ספורטאי השבוע של שוונג - יונתן סגל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוא בן 18, עוסק בטריאתלון ולומד וחי בוינגייט. יש לו רעב בעיניים להגיע רחוק בתחום, למרות הקשיים הרבים העומדים מולו לקראת הגשמה החלום. הוא משתתף בטריאתלון תל אביב בשבת הקרובה ומקווה שהיא תהווה הכנה טובה לקראת תחרויות חשובות באירופה. ספורטאי השבוע של שוונג – יונתן סגל

מאת:מערכת שוונג


יונתן סגל
בן 18, חבר של ליאן, במקור מלהבים אך מזה 4 שנים מתגורר באקדמיה למצוינות בספורט שבמכון וינגייט.

עבודה:

מסיים תיכון

ענף ספורט מועדף?

טריאתלון

למה דווקא טריאתלון?
כשהייתי קטן הייתי היפראקטיבי (אני עדיין כזה) וכדי להוציא אנרגיה השתתפתי במספר רב של תחומי ספורט, מג'ודו ועד להתעמלות קרקע עד שהגעתי לטריאתלון והתאהבתי. אני מלהבים, שם היו בעבר הרבה אנשים שעסקו בטריאתלון ובהמשך הזמן זה הלך והצטמצם עד לרמה של כמה יחידים כמוני שלקחו את זה הלאה ברצינות.
בתחרות טריאתלון אתה צריך לשלוט ברמה גבוהה בשחיה ברכיבה ובריצה, ובנוסף לדעת לבצע את ההחלפות בצורה היעילה ביותר, כך שהאתגר הוא אדיר, וכך גם התחרות שומרת על דינמיות גבוהה ממש עד הסוף.
בנוסף, ניתן לשפר את התוצאה הכללית בתחרות ע"י שיפור של מגוון רב של אלמנטים, דבר היוצר גיוון באימונים ובמיצוי מירב היכולת.
המטרות הקרובות שלי הן התחרויות החשובות באירופה כמו גביע אירופה בהונגריה ב-14-15 ליולי. כמו כן, מטרתי הקרובה ביותר היא להגיע אחד מבין הראשונים בטריאתלון ת"א בשבת הקרובה.


מה אירוע הספורט האהוב עליך?
סבב גביע העולם בטריאתלון שהתקיים באילת

כמה שעות מקדיש בשבוע לאימונים?

25-30



היכן מתאמן ועם מי?

אני מתאמן בוינגייט תחת המאמן אורי זילברמן ועם חברי נבחרת הנוער של ישראל בטריאתלון. וינגייט זה מקום ששואף למצוינות וזו פנימיה שצריך להגיע אחה עם מטרות ורעב בעיניים להצלחה.



הישג אישי:
כרגע עדיין משפר הישגים.

מה מותג הספורט האהוב עליך?
אני נתמך ע"י חברת מיזונו כך שאני רץ עם ביגוד ונעליים שלהם, ומרוצה מאוד על כך.

משתתף באירועי ספורט – אם כן מה האהוב עלייך?
סבב גביע אירופה בטריאתלון שהתקיים באילת באפריל השנה, אפשר לי להתחרות במגרש הביתי עם הרבה ספורטאים מהעולם וסיפק בעבורי
אומדן לגבי הרמה הכללית באירופה.

מקפיד על תזונה נכונה – אם כן איך?
אני מקפיד לאכול מאכלים אשר יאפשרו לי להביא את עצמי למיצוי מירב היכולת באימונים ובתחרויות. בתקופות אימונים אני מקפיד לצרוך פחמימות וחלבונים איכותיים. (כל מה שמגישים בחדר אוכל של וינגייט).
בערב שלפני תחרויות אני מקפיד לאכול ארוחה כמיטב המסורת הלאומית של איטליה ושל ספורטאי הסיבולת בעולם – פסטה. ובבוקר התחרות דייסת קוואקר.
בנוסף, אני משתדל להתייעץ עם עינב, התזונאית של וינגייט לגבי התפריט היומי. בנוסף אני מקפיד לקחת תוספי תזונה וויטמינים כדי להשלים את החוסרים התזונתיים שקשה לקבל מהאוכל.

איך משלבים ספורט וקריירה / משפחה?
אני מתגורר באקדמיה שבמכון וינגייט על כן הטריאתלון הוא העיסוק העיקרי שלי. למזלי, החברה שלי, ליאן ויתקין, גרה איתי בוינגייט ולכן אני רואה אותה רוב שעות היום. את המשפחה אני מבקר בסופי השבוע בהם אני יוצא הביתה.

מוטו לחיים:
"הכאב הוא רגעי אך הניצחון הוא לנצח" – לפי דבריו של לאנס ארמסטרונג – כשקשה לי באימונים ובתחרויות, המשפט הזה נותן לי כח להמשיך ובסוף גם להגיע ולממש את המטרות שלי.

מסר לאומה או דברים נוספים
במהלך שנת 2010 עברתי ניתוח בכתף לטיפול בקרע ברצועה ולאחר כמעט שנה של החלמה מן הניתוח, התחלתי לחזור לפעילות סדירה ולהתקדם במיצוי היכולת שלי. למרות הקשיים שבחזרה לפעילות עצימה ולתחרות אחרי פרק זמן יחסית ארוך, אני מרוצה מהדרך שעברתי ומההישגים עד כה ומאמין שאצליח להתברג עם השלישיה הראשונה בקטגוריית העילית – נוער בישראל ואפילו להשיג תוצאות טובות במספר תחרויות סבב גביע אירופה בהן אני עתיד להשתתף במהלך השנה. כמו כן, פני מועדות לאולימפיאדה אך אני מודע לקשיים מסביב, לאחרונה בעיקר בהקשרי הצבא, אשר מתקשה לסייע לי שאוכל להתחרות במהלך העונה הנוכחית, אך אני מוכן לכל אתגר שיעמוד מולי.
מאז שאני מתעסק בספורט ברמה מקצועית, תמיד לימדו אותי לייחס חשיבות לדרך יותר מאשר לתוצאה, וברגע שהדרך נכונה, גם התוצאה תהיה מספקת. כך שזהו גם המסר שלי לכל הספורטאים.

תמונה של ספורטאי השבוע של שוונג (מימין לשמאל): רן שגיב, יונתן סגל, אמתי יונה, מתן מורדכי

12.06.2012




אתר  שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.


לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן

רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג