ספורטאי השבוע – ויקטור קיטייב

נבחרת הנוער של ישראל באופניים חזרה מאליפות העולם עם הישג חסר תקדים. רצינו להתאים את מדור ספורטאי השבוע להצלחה אך מצאנו כי הרוכבים, גיא גבאי, רועי גולדשטיין  ובן אינהורן כבר היו אורחים של אתר שוונג. אז לכבוד יום הולדתו החל אתמול, 26 בספטמבר, בחרנו את מאמן הנבחרת אשר הוא בעצמו רוכב אופניים, מהטובים שידע ענף האופניים הישראלי ועדיין חי ובועט בדוושות, ספורטאי השבוע של שוונג - ויקטור קיטייב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


נבחרת הנוער של ישראל באופניים חזרה מאליפות העולם עם הישג חסר תקדים. רצינו להתאים את מדור ספורטאי השבוע להצלחה אך מצאנו כי הרוכבים, גיא גבאי, רועי גולדשטיין  ובן אינהורן כבר היו אורחים של אתר שוונג. אז לכבוד יום הולדתו החל אתמול, 26 בספטמבר, בחרנו את מאמן הנבחרת אשר הוא בעצמו רוכב אופניים, מהטובים שידע ענף האופניים הישראלי ועדיין חי ובועט בדוושות, ספורטאי השבוע של שוונג – ויקטור קיטייב

מאת:מערכת שוונג



ויקטור קיטייב

בן 34, תושב חדש (חצי שנה) בראש העין, רווק.



עבודה:
בעבר עסק באימון שחייה, כיום מאמן אופני שטח וכביש וכן מאמן נבחרת ישראל באופני כביש

ענף ספורט מועדף:

אופניים, בעיקר כביש

כמה שעות מקדיש בשבוע לאימונים:

בגלל העבודה שלי כמאמן, אני רק מצליח להתאמן כשאני מצטרף לקבוצת הבוגרים שלי. סה"כ אני מתאמן 9 – 8 שעות בשבוע.

מה המוטו שלך בחיים:
הכל או כלום.

                                                                                                 (צילום: אייל דולין)                                                               
הישג אישי:

הישג אישי הוא הנצחון שלי בטור בית שמש בשנת 2008. זה היה במקרה ביום ההולדת שלי והתעוררתי ואמרתי לעצמי "ויקטור – מה אתה רוצה ליום ההולדת?". אך הישגי האישיים האחרים הם שילוב עם הישגי נבחרת אופני הכביש. כרגע אני מחליף את תמיר אשל בתפקיד זמני כמאמן הנבחרת (עד סוף העונה). עבורי זו הזדמנות להתנסות וללמוד את המקצוע ברמה הגבוהה ביותר ברכיבת כביש. יצאתי עם הנבחרת ל- 2 טורים באיטליה בתחילת ספטמבר במטרה להביא הישגים ומשם לקחת אותם לאליפות העולם. התחרויות באיטליה היו הכנות לאליפות ושם גילינו שיש לנו דבוקה יפה של רוכבים ישראלים. יצאנו עם 6 רוכבים לתחרויות טורים (רמה גבוהה מאוד של תחרויות), והרוכבים הגיעו להישגים מרשימים. מצד אחד ההישגים היו צפויים, אך מצד שני, הביצוע דרש סוג של שינוי בראש ובגישה למרוצים. במרוצים מסוג אלו, קל להתרסק ולכן יש צורך להיות ממוקד מאוד למען המטרה החשובה – אליפות העולם. כשחזרנו, הוחלט לשלוח 3 רוכבים לאליפות העולם – רועי גולדשטיין, בן איינהורן וגיא גבאי (שהחליף את עידו זילברשטיין עקב פציעה), בניסיון להביא אותם לסיים בטופ 20. הבחירה לקחת את הרוכבים הללו לאליפות הייתה על סמך הביצועים בחו"ל ולא בהכרח על סמך ביצועים בתחרויות בארץ, וזאת מכיוון שבחו"ל יש אלמנטים שונים מהתחרויות בארץ – מהירות אחרת, פלטון גדול יותר (200 רוכבים לעומת 40 בארץ) ודינמיקה שונה. את ההישגים של הנבחרת אני כמובן לא מייחס רק לעצמי אלא גם למאמנים הנוספים – תומר בארי, אילן אולמן, נמרוד דובינסקי ועוז דודאי. גם תמיר אשל הוביל את הנבחרת להישגים יפים בטור בפולין (איינהורן באחד הקטעים הגיע 3 ולקחת חולצת ניקוד).
ולקראת השנה הבאה – יש לנו 4 רוכבים (זילברשטיין, גולדשטיין, גבאי
ואיינהורן) שבשנה הבאה עוברים לקטגורית U23 ויש להשקיע בהם ולתת להם בסיס טוב באירופה עם המון תחרויות בחו"ל. בחו"ל הרוכבים עושים מידי שנה בין 40 ל – 45 זינוקים, בתחרויות ברמה גבוהה, ולעומת זאת בארץ, יש רק כ-12 ולכן הרמה כאן לא מספיקה כדי לגדל את הרוכבים הללו. אם נשלח אותם להתחרות הרבה בחו"ל, נזכה לדירוג גבוה וכך נתברג טוב יותר באליפות העולם ואז תהיה לנו נבחרת יותר גדולה. המטרה שלנו זה להגדיל את הנבחרת ולקבל ניקוד בעתיד, ורק כך נוכל להביא עוד כסף לענף בארץ.


(צילום: אייל דולין)   


מדוע דווקא אופניים הוא הספורט המועדף:
האופניים זה סוג של חופש. לדוגמא, כאשר מגיעים לחופשה בארץ זרה, לדעתי יותר כיף לעשות סיבוב באופניים מאשר ברגל כדי להכיר את המקום. ההכרות נעשית יותר מהר וקל יותר להתמצא. באימון אופניים, התמונה מתחלפת מהר יותר כי זה לא כמו אצטדיון כדורגל. עם האופניים יש יותר מרווח ומסלולים מעניינים. אני לא תמיד נהנה מרכיבה, זה תלוי מה המטרה – יש רכיבה לכיף, רכיבה לעבודה ורכיבה לשניהם. 

משתתף בתחרויות?
כן, בכל תחרויות האיגוד. לפני שבוע הייתי במרוץ בחיפה ובתחילת השנה זכיתי מקום 2 בקטע השלישי של טור אילת, הקטע הקשה ביותר והמכריע – הקבוצה ניצחה את הטור כולו בזכות יניב אלירז אשר הוביל את הביצוע.

היכן מתאמן ועם מי:
עליתי לארץ מאוקריאנה ב – 94 ושם לא רכבתי. בשנת 2004 הגעתי למועדון TACC על ידי יורי לוינזון, שם התאמנתי כספורטאי, תוך כדי נסיון לרדוף אחרי חברי הקבוצה. כולם שם הרשימו אותי מאוד בהשיגהם. במסגרת TACC, הלכתי לקורס מדריכי רכיבה ואחר כך השתלבתי כמדריך בקבוצה. בשלב מסוים, הצטרפתי לקבוצה שיצאה לאירופה כמידי שנה, ואז הבנתי מהי רמתינו לעומת רמת הרוכבים האירופאים. לאחר מכן, יצאתי לטורים בטורקיה, אחד כמלווה ושניים נוספים בתור רוכב. אחד מהם סיימתי במקום 60 (הישג מבחינתי) ובשני אף התברגתי במקום 11 (סיימתי בבריחה). לאחר מכן עשיתי קורס מאמנים במסגרת הקבוצה. ההישגים שלי בתור ספורטאי באו בשלב זה באופן טבעי, בעיקר לאחר הטורים בטורקיה. אני מטבעי רוכב מתקיף וכיום כשאני מביא תוצאות, זה בזכות העומק, הנסיון והביטחון אשר מביאים אותי לבד לקו הסיום.
בשלב מסוים, פתחתי קבוצה בשם DYNAMO RACING, אותה גם ניהלתי. לאחר שנה נאלצנו להצטרף לקבוצת טים פוקוס עקב התכנית הכלכלית שלא החזיקה מעמד. כעת אני המאמן של הקבוצה, אשר מתאמנת במרכז.


מקפיד על תזונה נכונה:
לא כיום.

איך משלבים קריירה וספורט?
הקריירה כמאמן היא קשה ויש הרבה וויתורים, ועליות וירידות הקשורות לתקופות. כדי להרוויח מאופניים צריך להיות גאון או איש עסקים מעולה. אין ספק שצריך בתחום הזה מסירות. מבחינת האימונים האישיים שלי, אין ספק שהעבודה כמאמן בא על חשבון האימונים האישיים שלי. המעבר לאימון היוותה עבורי סוף לקריירה הספורטיבית שלי. המעבר מלהיות ספורטאי למאמן הינו חשוב אך לא מחייב הישגים אישיים גבוהים בביצוע ספורטיבי. כמובן, אם היית ספורטאי יוצא דופן, זה יעזור בחלק מהדברים (כדי לדעת על "בשרך" עם מה ספורטאי הישגי מתמודד בשעות שיא), אבל אם אתה מנהיג והחלטי  – מבין את המקצוע – אין סיבה לא להצליח.




מסר לאומה:
אם אתה מאמין במשהו
ואתה עיקבי, הוא יתגשם, ללא קשר לדרך ההגשמה. העולם שייך לאנשים שחולמים –
יש להם רעיון ואם מצליחים להדליק אחרים מסביב, יש סיכוי להתקדם.


          

אתר שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן
רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג