ספורטאי השבוע – גיל לבנוני

הוא התחיל לרוץ דווקא במסגרת תפקידו כדובר ההתאחדות לכדורגל, בעקבות שיעמום במחנה אימונים באנגליה; הוא אוהב את השקט של הריצה בחמש בבוקר ורק שונא את הקור בחורף; שומר מאוד על תזונה אבל מדי פעם ומתפנק עם שווארמה אצל אמיל בחיפה. ספורטאי השבוע של שוונג - גיל לבנוני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוא התחיל לרוץ דווקא במסגרת תפקידו כדובר ההתאחדות לכדורגל, בעקבות שיעמום במחנה אימונים באנגליה; הוא אוהב את השקט של הריצה בחמש בבוקר ורק שונא את הקור בחורף; שומר מאוד על תזונה אבל מדי פעם ומתפנק עם שווארמה אצל אמיל בחיפה. ספורטאי השבוע של שוונג – גיל לבנוני

מאת:מערכת שוונג


גיל לבנוני

בן 40, נשוי+3, מועצה מקומית חוף הכרמל

עבודה 
בעל חברה עצמאית למיתוג, בידול ויעוץ אסטרטגי.

ענף הספורט האהוב עלייך?
ריצה, כדורגל, פוטבול אמריקאי.

למה דווקא ספורט זה?
הריצה נותנת לי שקט, מסדרת את המחשבות, זה גם הספורט שמצריך הכי פחות לוגיסטיקה. נעליים ויאללה לרוץ.


לבנוני בחצי מרתון תל אביב ביום שישי האחרון (צילום: צלם אותי)

הסיפור שלך עם ספורט…
מאז שאני ילד אהבתי ספורט, בעיקר כדורגל וכדורסל. כילד בכיתה ד' שיחקתי במכבי חיפה תחת מאמן מקסים, דייוויד בלאט. עם השנים נכנסתי לספורט בתפקידי דוברות ויעוץ תקשורתי: במכבי חיפה, בנבחרת ישראל בכדורגל, וכיום כיועץ לספורטאים בכירים ולמספר ענפים.

את הריצה התחלתי כשעבדתי כדובר נבחרת ישראל בכדורגל. הייתי במחנה אימון באנגליה, ואחרי יומיים השתעממתי והתחלתי להקיף את המגרש בריצה. מי שהכניס אותי לעניין היה רונן הרשקו, חבר טוב ואדם שעושה מרתונים לארוחות בוקר. הוא ידע להנחות אותי בדרכו השקטה, הצנועה והיחודית.

היכן מתאמן ועם מי?
ריצות מוקדם בבוקר לבד. יעוץ מקצועי אני מקבל מרן שילון. רץ בעיקר בחוץ – בקיץ בשדות ליד הבית, בחורף ריצות כביש. השעות האלה של חמש בבוקר, כשיש שקט מוחלט, קצת לפני הזריחה, הן שעות מיוחדות מאוד.

כמה שעות בשבוע אתה מקדיש לספורט?
5-6.

משתתפת באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
כן, השתתפתי במרוץ אייל, עין גדי, חצי מרתון רמת השרון וחצי מרתון תל אביב. הכי אהבתי את מרוץ הר לעמק.

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
לא רץ בשביל זה, אז זה לא מעניין אותי. המטרה היא ליהנות, לרוץ, להרגיש טוב. הכי כיף היה בקטע האחרון בהר לעמק לפני כמה שנים. זה היה על הזריחה, היתה ריצה נהדרת.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד
המונדיאל בכדורגל. זה החודש הכי טוב שיש. כל ארבע שנים זה פשוט כיף.


צילום: צלמי שוונג

קו סיום באופק
אולי יום אחד ארוץ מרתון. נראה. בינתיים קו הסיום האחרון היה ביום שישי האחרון, בחצי מרתון תל אביב. היתה לי ריצה טובה, שיפרתי בשתי דקות משנה שעברה ובארבע דקות מחצי מרתון רמת השרון שהיה לפני מספר שבועות. הרגשתי שנתתי בדיוק כל מה שהיה לי, לא פחות מדי ולא יותר מדי, מאוזן ונכון.

בקשר לחום: קרה אסון נורא, נורא. יחד עם זה חייבים להבין שחצי מרתון אינו מירוץ עממי! זה מירוץ קשה, סיבולת. שמעתי לא מעט אנשים שסיפרו שהם עשו קפיצה מ-10 ק"מ לחצי מרתון. זה פשוט אסור! היה יבש במירוץ, יותר יבש מאשר חם, אבל אני יכול להעיד שהיתה בת"א הרבה שתייה, ומחלקי המים צעקו לכולם בכל תחנה "תשתו, תשתו, לשתות"! ההבדל? במרוץ עין גדי שניים היו במצב קשה מאוד, אבל לא שמעו על זה כי למזלם של כולם, הנפגעים נשארו בחיים.

מי שרץ חייב וצריך לקחת אחריות על עצמו: להבין מה יכולתו, לא למתוח אותה, ובודאי להתאים את עצמו לתנאים. לקרוא ולדעת כיצד לרוץ וכיצד להכין את עצמו לריצות בתנאים שכאלה. אני למשל, קראתי והתייעצתי עם אנשים המבינים בתחום. פניתי לרן שילון כדי לשאול ולהתייעץ והוא ענה בשמחה. שתיתי במשך שבוע הרבה מאוד מים, בשלושת הימים לפני הוספתי מלחים ואיזוטונים, וידעתי בכל תחנה גם לשפוך על עצמי מים כדי לצנן את הגוף. זו היתה ריצה לא פשוטה, היה יבש מאוד, וגם חם, והתוצאות נוראיות, אבל אני חושב שכל אדם צריך גם לדעת מה הוא יכול ובעיקר מה הוא לא יכול, ולהתכונן בצורה מאוזנת. איש מאיתנו לא ישבור את שיא העולם, זו לא המטרה בריצה.


מקפיד על תזונה נכונה? אם כן, איך?
כן, מאוד. נעזרתי גם בתזונאי ליאור מאני וגם בנטורופתית מיטל דדוש שעשו לי סדר בתפריט ובגוף. ארוחות מסודרות, הורדתי מוצרי חלב והפחתתי מאוד את מוצרי בשר והקמח הלבן. יש לי תפריט מסודר שאני מקפיד עליו, ופעם בשבועיים אני מרשה לעצמי לאכול מה שבא לי.

גילטי פלז'ר – במה אתה חוטא?
וויסקי והשווארמה של אמיל בחיפה.

איך משלבים ספורט וקריירה/משפחה?
קמים שעתיים קודם. מי שרוצה לעשות ספורט צריך להשקיע זמן. אני פשוט קם לפעמים בארבע וחצי בבוקר. זה לא קל, בעיקר בחורף, אבל ככה היום מתחיל אחרת לגמרי.

על מה היית מוותר בספורט שלך?
הקור בחורף.

כשהמצב על הפנים, כשהתכנית משתבשת – מה הקללה האהובה עלייך/שגורה בפיך?
תחת.

צילום: צלם אותי

מודל לחיקוי/דמות נערצת 
הספורטאי הגדול אי פעם, מוחמד עלי, והספורטאי האחרון שקמתי באמצע הלילה כדי לראות אותו משחק, מייקל ג'ורדן.

מה מותג הספורט האהוב עלייך?
אדידס.

חוץ מספורט…
להיות עם הילדים.

סיפור לנכדים
באחת מריצות הבוקר הממש מוקדמות עברתי במושב, והערתי כלב זאב ענקי. חיכיתי לנביחות ולנוהל הרגיל שבו אני כאילו מרים משהו מהרצפה כדי לזרוק עליו, אבל הוא רק הרים את הראש, הביט בי עלי, אמר לעצמו "אה, אני בטח חולם" וחזר לישון.

המוטו שלי בחיים
יש כמה, אבל אני בוחר בשניים:
מייקל ג'ורדן: I can accept failure, everyone fails at something, but I can't accept not trying.
אביב גפן: נרטבתי בטיפות של החיים.

מסר לאומה
מסר לאומה? גדול עלי קצת. שכל אחד יחיה את החיים שלו בשמחה, זה נראה לי מצוין.

19.3.2013


 ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח מייל [email protected] ולקבל שאלון למילוי.



 אם תרצו לראות את שלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג