ספורטאי השבוע – ארי תדהר

ההישג הכי גדול מבחינתו הוא להמשיך לעשות ספורט בהנאה למרות כל המשברים והקשיים בדרך. כשסיים בשבת האחרונה תחרות חצי איש ברזל (ישראמן 113 צפון) על הרגליים ועם חיוך, אחרי שבוע בלוויית וירוס לא חברותי, הוא הוכיח את זה. ספורטאי השבוע של שוונג - ארי תדהר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ההישג הכי גדול מבחינתו הוא להמשיך לעשות ספורט בהנאה למרות כל המשברים והקשיים בדרך. כשסיים בשבת האחרונה תחרות חצי איש ברזל (ישראמן 113 צפון) על הרגליים ועם חיוך, אחרי שבוע בלוויית וירוס לא חברותי, הוא הוכיח את זה. ספורטאי השבוע של שוונג – ארי תדהר

מאת:מערכת שוונג


ארי תדהר
43, נשוי+2, בקעת אונו

עבודה
חברת ההייטק "דאטא טכנולוגיות איתור" בירושלים.

ענף הספורט האהוב עלייך
טריאתלון.

למה דווקא ענף זה?
זהו שילוב נפלא של שלושה ענפי ספורט סיבולת שאני מאוד אוהב. זה יוצר איזון בריא מבחינתי, גם מבחינת הגוף והשרירים וגם מבחינה נפשית.


רוכב בתחרות ישראמן 113 צפון ביום שבת ומחייך למרות הצרות שעשתה הפנימית


הסיפור שלך עם ספורט…
מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי בספורט. אומנויות לחימה, טניס, גלישת גלים ורוח, רכיבה על סוסים, אופני הרים, אופנועי שטח וכביש ובטח שכחתי עוד כמה. חלקם כתחביב, אבל בצורה מאוד רצינית וחלקם רק בשביל הכיף. תמיד השתדלתי לשמור על כושר על ידי אימוני ריצה ופעילות בחדר כושר. לקראת סוף שנות התשעים, אחרי תקופה של רכיבה על אופני הרים, עלה במוחי ג'וק הטריאתלון ויום בהיר אחד פשוט עשיתי את ההחלטה וקפצתי למים הקרים. כמו רבים וטובים, נפלתי מהר מאוד בקסמו של הספורט הנפלא הזה.

היכן מתאמן ועם מי?
מתאמן עם קבוצת "TEAM DALIT" של דלית שיף. שילוב של קבוצת אנשים מופלאה ומאמנת מעולה שנותנת את ליבה לכל אחד ואחת ודואגת לנו בכל המובנים, מהפרט הקטן ביותר (מה יש לי בצלחת כרגע) ועד לגדול שבינהם (מתי כבר אעשה איירונמן).

כמה שעות בשבוע אתה מקדיש לספורט?
10-15 שעות.


משתתף באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?

משתתף במגוון מרוצים וטריאתלונים. אני מאוד אוהב את טריאתלון אילת ואת הישראמן באילת. כנראה שאילת עושה לי את זה. האווירה שם אחרת.

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
מבחינתי, ההישג הגדול ביותר שלי, הוא העובדה שאני ממשיך לעשות ספורט באינטנסיביות ובהנאה רבה, למרות המשברים והקשיים בדרך. אני רוצה להמשיך לעשות את מה שאני אוהב עד יום מותי ולהצליח לשלב בו את חיי המשפחה, בלי שהם יפגעו מהשגעונות שלי ואולי אפילו ירוויחו מכך.

קו סיום באופק
תחרות ישראמן צפון, שנערכה בשבת האחרונה, הייתה תחרות מטרה מבחינתי. בתחילת השבוע של התחרות הרגשתי נפלא ושאני הולך "להתפוצץ" בתחרות. לצערי, המשפט הידוע של ג'ון לנון – "החיים הם מה שקורה כשאתה עסוק בלתכנן תוכניות אחרות" הוכיח את תקפותו: חטפתי וירוס לא נעים בתחילת השבוע שהשבית אותי במהלכו. לא הייתי בטוח שאזנק, אבל ביום שישי כבר הרגשתי טוב והחלטתי, בהתחשב במה שעבר עלי בשבוע הזה ובתחזית לשרב, לעשות את התחרות בצורה שקולה. השחייה הייתה מצוינת, פרט לקצת מכות בהתחלה, אבל בשלב די מוקדם ברכיבה התפוצצה לי פנימית וקשיים טכניים גרמו לי לאבד זמן רב בהחלפתה. הריצה הייתה במצב הישרדות, כשאני עוצר בכל תחנה, שופך על עצמי מים ושותה המון. קצת התאכזבתי שהריצה קוצרה, אבל אני מבין את האילוצים ואת המצב המסוכן שנוצר בעקבות החום והאיחור בזינוק. מצד שני, באותם רגעים של ריצה בחום הודיתי למארגנים על כך שפטרו אותנו מסיבוב נוסף. בשורה התחתונה, סיימתי תחרות חצי איש ברזל קשה בצורה מכובדת, על שתי רגליים ומאושש לגמרי כבר ביום שאחרי. כל זאת למרות כל המכשולים בדרך. אני מרוצה.


מסיים את מקצה חצי איש הברזל בתחרות ישראמן האחרונה באילת, לצד בנו


תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד
אני לא ממש צופה באירועי ספורט, משתדל בעיקר לעשות,
אבל מדי פעם מוצא זמן לראות קצת קטעים ממרוצי אופניים, או טריאתלונים
למיניהם. לא יכול לשים את האצבע על אחד ספציפי שאהוב עלי יותר מאחרים.

מקפיד על תזונה נכונה? אם כן, כיצד?
בהחלט, כל חברי כבר יודעים וצוחקים עלי בנושא. לא אוכל מוצרי חלב, לא אוכל בשר וגם כמעט ולא אוכל ביצים. אוכל הרבה מאוד ירקות, פירות, קטניות ודגנים מלאים וגם קצת דגים. למעשה הם (ומעט ביצים) היחידים שמפרידים ביני לבין טבעונות.


גילטי פלז'ר – במה אתה חוטא?

לעתים נדירות (כמו למשל אחרי הישראמן צפון), מרשה לעצמי להתפנק עם איזה קינוח משמין. לפעמים אפילו אם הוא מכיל מוצרי חלב.


על מה היית מוותר בספורט שלך?

הרצון להיות צודק וחוסר ההשלמה שלי עם רמאות בספורט. רוצה להיות מסוגל להתרכז רק בתחרות שלי ולא באף אחד מסביבי. אבל אני מתקשה לוותר ואני חושב שהסובל העיקרי מכך הוא אני – כי לרמאים זה לא ממש מזיז.

כשהמצב על הפנים, כשהתכנית משתבשת – מה הקללה האהובה עלייך/שגורה בפיך?
יש ארסנל שלם, חוצה יבשות. כל שיבוש בתוכנית והקללה שלו.

איך משלבים בין ספורט למשפחה/קריירה?
שאלת המליון דולר. מבחינתי זה הרבה יותר קשה מכל תחרות וכמובן הרבה יותר חשוב. אני משתדל מאוד למצוא את האיזון הנכון ושברוב הזמן, המשפחה לא תפגע מהעיסוק האינטנסיבי שלי בספורט. בסופו של יום סדרי העדיפויות הם מאוד ברורים: משפחה, עבודה ובסוף הספורט.


במחנה אימונים עם דלית שיף, המאמנת שדואגת שיעשה כבר איירונמן



מודל לחיקוי/דמות נערצת

אחרי פרשת ארמסטרונג, אני מתרחק מהמושג "דמות נערצת", למרות שדווקא בארץ ובקרב חברי יש לא מעט אנשים נערצים. אני רואה כל כך הרבה סיפורי גבורה מסביבי, כל אחד והניצחון הקטן/גדול שלו.


מה מותג הספורט האהוב עלייך?

מה שיפה, נוח ובמבצע. למרות שמדי פעם אני מתפנק באיזה מוצר איכותי ויקר, אבל לא ממש משנה לי שם המותג.


חוץ מספורט…

היום כבר אין תחביבים אחרים.

סיפור לנכדים
אספר להם את סיפור חצי הישראמן הראשון שלי והשנה שלפניו, עליהם כתבתי באריכות.

המוטו שלי בחיים
הקלישאה המוכרת: חייה כל יום, כאילו הוא יומך האחרון.

מסר לאומה
קטונתי מלמסור מסרים לאומה, אבל באמ'שלכם, תסתכלו קצת מסביבכם, התחשבו באחרים ותהיו הוגנים עם אחרים ועם עצמכם.

7.5.2013




 ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח מייל [email protected] ולקבל שאלון למילוי.




 אם תרצו לראות את שלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג