ספורטאי השבוע – אמיר סוידאן

הוא בא מבית ערבי נוצרי בו האבא והאחים עסקו בספורט, למד בתיכון יהודי עם ילדים שכולם רכבו על אופניים ומאז תרבות הבריאות השתרשה לו היטב בדם. הוא היה רוצה לעזור להעלות את המודעות לספורט במגזר שלו, מלבד כדורגל, כי בתחרויות הוא היחיד מבניהם שמשתתף ולמעשה אינו מכיר אחרים מהמגזר המציבים לעצמם כמוהו מטרות ספורטיביות. ספורטאי השבוע של שוונג - אמיר סוידאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוא בא מבית ערבי נוצרי בו האבא והאחים עסקו בספורט, למד בתיכון יהודי עם ילדים שכולם רכבו על אופניים ומאז תרבות הבריאות השתרשה לו היטב בדם. הוא היה רוצה לעזור להעלות את המודעות לספורט במגזר שלו, מלבד כדורגל, כי בתחרויות הוא היחיד מבניהם שמשתתף ולמעשה אינו מכיר אחרים מהמגזר המציבים לעצמם כמוהו מטרות ספורטיביות. ספורטאי השבוע של שוונג – אמיר סוידאן

מאת:מערכת שוונג



אמיר סוידאן

בן 31 , תושב תל אביב  ובדרך חזרה לעיר הולדתו חיפה, רווק



עבודה:
נציג תמיכה של ציוד רפואי

ענף ספורט מועדף:

לא יכול לבחורבין אופניים (כביש ושטח) וריצה

מה אירוע הספורט האהוב עליך?
גראנד טורים. להסתכל ולעקוב אחרי אופני כביש זה פשוט לא נגמר ואני מהמטורפים שצועקים מול הטלוויזיה.

כמה שעות מקדיש בשבוע לאימונים:
תלוי בעונה – לפעמים אני מתאמן יותר באופניים
ולפעמים יותר בריצה ואני גם שוחה. סה"כ אני מתאמן כ- 4 שעות ריצה, 2 שעות
שחייה, 4 שעות רכיבה, בממוצע 10.

מה מותג הספורט האהוב עליך?
GU נחשב מוצר טוב. זה הדבר היחיד שהולך איתי לכל מקום.

הישג אישי:

יש כמה:
1. וולוו צ'אלנג' מגידו 2007 האורך הבינוני (54 ק"מ) – התחרות האמיתית הראשונה כמבוגר ותחרות סיבולת ראשונה. הייתה הרגשה עצומה של הישג למרות שלא ידעתי מה זה ג'לים ואיזוטוני או שום דבר כזה.
2. ואולייה אולטימייט דזרט צ'אלנג 2009 – רצתי 20 ק"מ ורכבתי 46 ק"מ וזה היה זה די רצוף כי הזניקו אותנו ב-3 בבוקר לריצה וב-7 לרכיבה. סיימנו ריצה, הגענו למאהל, התקלחנו אכלנו מהר וישר יצאנו לרכיבה. זה היה במישור עמיעז ונחל סדום ופרצים והיה פשוט אדיר. זה היה שווה למרות שגם קיבלתי דו"ח בדרך הביתה.

                                                      
מדוע דווקא הריצה והרכיבה הם הספורט המועדף:







אלו סוגי ספורט שצריכים לעשות בחוץ. המרחבים זה מה שמשחרר אותי – אני ילד כרמל, מגיל 15 אני רוכב מהבית לאוניברסיטה, אני מת על הכרמל. בנקודה מסוימת התחלתי לרוץ בים ופעם עתלית הייתה בעיני נקודה רחוקה ואז התחילה להתקרב.
אני עושה ספורט מאז שאני זוכר את עצמי וכל האחים שלי רוכבים גם כן. האחים ואבא שלי תמיד עסקו בספורט ולמעשה אני היחיד מהאחרים שלא יודע לגלוש רוח. אפילו אבא גלש. תמיד היה ספורט בחיי ותמיד היה בחוץ ותמיד היה מה לעשות ואף פעם לא נשארנו בבית – אפילו לא בסופות כי לא היה איכפת מכלום


היכן מתאמן ועם מי:
קבוצת סונטו עם המאמנים הכי מדהימים – דוד רזניק ומורן גלדור באופניים וערן גרומי בשחייה. בריצה, המאמן הכי טוב שלי זה הגרמין 405 CX.




משתתף בתחרויות, אם כן אלו?
אני משתתף בתחרויות ריצה ארוכות כמו סובב עמק ופרו ספורט, הר לעמק ובסוף השבוע הזה בדזרט צ'אלנג' בסדום. אני גם משתתף בטריאתלונים ובכלל באירועי סיבולת. גם ברכיבת שטח האירועים בהם אני משתתף הם ארוכים כמו כל הוולו / ואולייה צ'אלנג', מרתון כרמל ו"טירוף חושים בגלבוע" שזה 8 שעות של הקפות במסלול סגור.


איך משלבים ספורט, קריירה ומשפחה?
אצלי זה מסובך כי אני טס המון במסגרת העבודה. נעלי ריצה וביגוד ריצה זה מה שאני לוקח תמיד בתיק לטיסות. השנה רצתי בשוויץ, בגרמניה, הולנד, שוויץ, צרפת וארה"ב. הטריק הוא לא להתעצל – לצאת לרוץ בכל שעה ובכל מצב. כמובן שזה פוגע לי באופניים והרבה פעמים חזרתי מטיסה לפנות בוקר, החזקתי את עצמי ער ואז יצאתי לאימון. בטעות הפסדתי את טריאתלון ת"א כי חזרתי מטיסה ותכננתי לישון שעה אבל לא התעוררתי.




מקפיד על תזונה נכונה:


חבל על הזמן…צריכה מינימאלית של אלכוהול (למרות שלאח שלי יש חנות יינות ואני כן אוהב קצת יין), צריכה מינימאלית של בשר, ואם אני אוכל בשר אז אני מעדיף עוף ולא אדום, מתוקים בפרופורציות.

מוטו:
1. הריצה משחררת את הראש והנפש אך מחזיקה את הגוף חזק:
Running frees your mind and soul but grabs a tight hold over your body.
2. Just do it  – "ג'סט דו איט" של Nike
3. Go prepared  – "לך מוכן" של Northface

מסר לאומה:
תרכבו יותר – לעבודה, מהעבודה ובכלל כמה שיותר על האופניים יותר טוב.

אני רוצה להקדיש את הראיון הזה לדוד שומן מקבוצת סונטו
. הוא נפגע בעת אימון רכיבת כביש ועדיין מאושפז והחיים שלו ושל משפחתו לא יהיו אותו הדבר. זה כמו עננה מרחפת – כל פעם כשאני מסתכל אל אופני הכביש אני חושב עליו.


          

אתר שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן
רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג