ספורטאי השבוע || אבי בר זכאי

אבי בר זכאי מתאמן לקראת הישראמן הקרוב והוא חלק מנבחרת Tough Mudder, שם הוא משלב בין הספורט ובין תרומה לקהילה למען ילדים חולים בסרטן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן

אבי בר-זכאי, 63, נשוי + 3, גר בשוהם, סמנכ"ל טכנולוגיות מערכות מידע בחברת שלמה ביטוח

אבי בר-זכאי בישראמן אילת 2020 | צילום: סילבנה בר-זכאי

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"בצעירות עסקתי במגוון פעילויות ספורט עם חברים באופן אקראי: כדורסל, טניס, חדר כשר, רכיבת שטח. בגיל 48 הגעתי אל עולם הריצה – בדרכי לבילוי בקאנטרי של שוהם ראיתי בכניסה קבוצה של מתאמנים עם המאמן יוסף גזאצ'ו בעל אנרגיות מטורפות שקרא לי: 'בוא לדבר האמיתי'. היה קשה לסרב ולאחר חצי שנה של אימונים עם הקבוצה השתתפתי במרתון טבריה. זו היתה ההתחלה ובהמשך העיסוק בספורט הלך והעמיק גם לתחומים נוספים מעבר לריצה – אופניים, טריאתלון ועוד".

למה בחרת דווקא בספורט הזה.

"כדי להוריד עומס מהברכיים החלטנו מספר חברים ואני להוסיף לאימוני הריצה שחרור בשחייה ואופניים לשמירת הכושר. לאחר פרק זמן קצר השתתפנו בתחרויות טריאתלון שפתחו לי את התיאבון לסמן את היעד הבא להגשמת חלום להשתתף בתחרות המאתגרת והקשוחה של איש הברזל".

ספארטן | צילום: גילי חנוך

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"אני אוהב לגוון את האימונים בכל הענפים, כולל רכיבה באופני שטח ובעיקר ריצה ורכיבה בסינגלים בפארק שוהם ובן שמן".

היכן אתה מתאמן?

"על מנת לאזן בין עבודה, חיי משפחה ואימונים ישבנו מספר חברים ובנינו תכנית שתתאים ותאזן בין מעגלי החיים. אני מתאמן בעיקר בשתי מסגרות: עם חברים לדרך משוהם עימם אני מתאמן כמעט כל בוקר ועם חבורת Tough Mudder למען 'גדולים מהחיים' ע"ש שלמה טירן ומתאמן בעיקר בסופי השבוע".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את/ה מקדיש/ה לספורט?

"אני מתאמן כ-12 שעות שבועיות כולל חיזוקים וחדר כשר ומגוון בהתאם לתחרות היעד".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?

"השתתפתי בעשרות תחרויות ביניהן: ישראמן, מרתון טבריה, מרתון תל אביב וירושלים, טריאתלון ת"א, Tough Mudder בלונדון ו-Spartan (תחרות מכשולים) במורזין צרפת עם נבחרת Tough Mudder למען גדולים מהחיים, ו-5 תחרויות איש ברזל באוסטריה, רוט, פרנקפורט ופולין. כל אחת מהתחרויות היתה מאתגרות ומהנה, החל מהריצה בגשם בטבריה בקור של מעלה אחת, דרך רכיבה בישראמן ב-40 מעלות ועד ה-Spartan במורזין שביצענו השנה – 26 ק"מ, 30 מכשולים, כולל טיפוס של 1,750 מטר בהרי האלפים".

אבי בר-זכאי בישראמן אילת | צילום: סילבנה בר-זכאי

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"מפגש והתחייבות לחברים, אהבה לספורט, השקט של הבוקר וזמן מחשבה מזוכך. מעבר לכך, היותי חלק מנבחרת Tough Mudder היא שילוב מצוין עבורי בין הספורט שאני אוהב, כאשר השיא הוא במרוץ המכשולים הקשוח של Tough Mudder בבריטניה, לבין תרומה לקהילה למען ילדים חולים בסרטן. מעבר לאימונים עם הנבחרת והמרוץ בקיץ, אנו מגייסים לאורך השנה תרומות מארגונים שונים למען הקמת גני חלומות המותאמים לילדים החולים בסרטן ומתנדבים באירועים ופעילויות שונות למען הילדים ובני משפחותיהם. בנבחרת הזו משתתפת לצידי גם בת זוגי סילבנה, כך שהחוויות משותפות. בימים אלו יוצאת לדרך נבחרת 2022 ואימוני הריצה והקרוספיט יוצאים לדרך".

שיא אישי מיוחד.

"מעבר להישגים בספורט והעובדה שאני ממשיך להתחרות בתחרויות איש ברזל ברחבי העולם – העובדה שהשנה גייסנו סכום שיא של 2.7 מיליון שקל וחנכנו את גן החלומות בבאר שבע".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"מקפיד על כמה שפחות אוכל מתועש ועל גיוון".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"אני מתחיל כל יום את האימונים ב- 5:15 בבוקר ומתאים אותם בהתאם לעבודה ואירועים משפחתיים ועם חברים. כיוון שחלק גדול מן הפעילויות נעשה עם סילבנה זה רק מגבש את המשפחה".

ספארטן | צילום: גילי חנוך

ספר סיפור בלתי נשכח?

"באימונים לקראת תחרות צאלנג' רוט נפלתי מהאופניים ושברתי את עצם הבריח כחודשיים וחצי לפני התחרות. לאחר ניתוח לקיבוע העצם הייתי מנוטרל מכל פעילות, אבל הייתי נחוש להשתתף בתחרות והמשכתי להתאמן ברכיבה עם טריינר בסלון והתאמנתי בשחייה (יותר בשיקום היד). נעמדתי על קו הזינוק של התחרות בלי ציפיות וסיימתי עם שיפור של כשעה בזמנים".

מי המודל לחיקוי שלך?

"אלון כהן, קפטן נבחרת Tough Mudder למען גדולים מהחיים. אדם שמושך אחריו בכל שנה 40-50 מנכ"לים ומנהלים בכירים להתאמן לקראת אתגר ספורטיבי וחווייתי ולצד זה מדביק אותם בחיידק הקושר בין ספורט לבין מטרה שהיא תרומה לקהילה".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?

"התמדה, נחישות ושילוב בין מעגלי החיים הינם סוד ההצלחה לאורך זמן. חשוב לשים את הפעילות הספורטיבית במקום הנכון בשילוב בין זוגיות, משפחה, עבודה ופעילות התנדבות לקהילה".

 

צילום: סילבנה בר-זכאי

המלצה על ספר שנתן לך השראה?

"מלחמתו של לאנס ארמסטרונג".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?

"תחרות איש הברזל של ישראל הישראמן ו-Tough Mudder בסקוטלנד".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אורן מזרחי הגיב:

    היי אבי, כל הכבוד על העשייה שלך, ממש.Tough Mudder אפשר להצטרף לנבחרת שלכם ?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג