ספורטאית השבוע || שרון טל

היא רק בת 15.5, אבל יש לה שאיפות גבוהות מאוד להיות הנציגה של ישראל בקרב חמש במשחקים האולימפיים 2028 בלוס אנג'לס. היא לא מוותרת לשום אתגר שניצב מולה למרות עומס האימונים היא נהנת מהדרך ומהתוצאות. בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - שרון טל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

שרון טל, 15.5, כפר ויתקין תלמידת כיתה י', מתמחה ומתחרה בענף קרב חמש מודרני

שרון רצה 10 ק"מ כבר בגיל 11 | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"תמיד הייתי ילדה ספורטיבית. בגיל צעיר התאמנתי בקפוארה וכדורסל. את הריצה התחלתי לפני שש שנים, בגיל 9, עם המאמנת נועה ברקמן. החיבור לנועה היה מידי ובעקבותיה נדלקתי על קרב חמש והתחלתי להתאמן בו לפני ארבע שנים".

למה בחרת להתאמן דווקא בספורט זה?
"בחרתי להתאמן בקרב חמש כי אני חושבת שזה ענף ספורט מדהים, קרב חמש הינו ענף ספורט אולימפי המשלב חמישה ענפים: שחיה, סייף, רכיבה על סוסים, ירי וריצה. נמשכתי לכל ענפי הספורט והוקסמתי מהעובדה שהענף הזה מאלץ אותך להשתמש בכל היכולות שלך, לדעת איך לשלב את המונוטוניות בשחייה ובריצה, אך גם ליזום ולפעול במהירות ללא תכנון מראש בקרב הסייף. להביא את השלווה והריכוז שבירי לעומת המנטליות שבשחייה או בסייף. אלה ענפי ספורט אשר דורשים תכונות מגוונות מהספורטאי והניגודיות הזאת משכה אותי".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"קרב חמש מודרני כמובן. אבל מבין כל חמשת הענפים אני הכי אוהבת את הריצה".

עם המאמנת, נועה ברקמן אחרי תחרות גביע אירופה בגאורגיה | צילום: אלבום פרטי

היכן את מתאמנת?
"כמו שניתן להבין, קרב חמש הוא ספורט המורכב מחמישה ענפי ספורט שונים אך לצערי אינו נפוץ בארץ. כרגע אני היחידה שמתחרה בענף זה בארץ, בעבר נועה ברקמן התחרתה בענף זה בקטגוריית הבוגרים. בהעדר מרכז ארגוני מסודר של קרב חמש מודרני וכדי להתאמן בכל ארבעת הענפים, עד גיל 19 ענף הרכיבה עוד לא נכלל בתחרויות, אני נאלצת 'לג'נגל' בין ארבעה מועדונים שונים. לשמחתי זכיתי במאמנים שותפים לחלום שלי, תומכים ועוזרים לי להרגיש חלק בכל קבוצה איתה אני מתאמנת:
סייף – בכפר סבא, המאמנים: אוהד בלוה וקטיה דוידזון מהפועל כפר סבא.
שחייה – בגבעת חיים ויכון, המאמנים:אילן רופאיזן ואסף מימון מהפועל עמק חפר.
ירי – בכפר ויתקין וברעננה, עם המאמנת: נועה ברקמן ובניהול: דני נטוביץ׳ ממכבי רעננה.
ריצה – בכפר ויתקין, בנתניה וברעננה,המאמנת: נועה ברקמן ממועדון רצי רמת השרון.

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?
"יש לי 16 אימונים בשבוע בין 2-4 אימונים ביום".

"בחרתי להתאמן בקרב חמש כי אני חושבת שזה ענף ספורט מדהים" | צילום: אלבום פרטי

ספרי על תחרויות אשר השתתפת בהן?
"בארץ אני מתחרה בנפרד בכל אחד מארבעת הענפים. החל משנה שעברה התחלתי לנסוע לתחרויות קרב חמש בינלאומיות בחו״ל. במרץ 2018 השתתפתי באליפות ברלין וביוני השתתפתי בתחרות על גביע אירופה בגאורגיה. סיימתי את תחרות במקום השישי והייתי ממש מרוצה. בשתי התחרויות שלי בחו״ל יצא לי להתחרות במזג אוויר שונה לגמרי מזה שאני רגילה להתאמן בו בארץ. בברלין, התחרות התקיימה בטמפרטורה של מינוס 12 מעלות לעומת זאת בתחרות שאחריה בגאורגיה התחרינו בחמסין בטמפרטורה 38 מעלות. שתי התחרויות היו מאתגרות ומזג האוויר רק הוסיף לחוויה".

שיא אישי מיוחד.
"יש לי כמה שיאים אישיים שאני זוכרת היטב, רובם כבר אינם אקטואלים אבל בכל פעם שאני חושבת עליהם אני עדיין מתרגשת: לפני חמש שנים, קצת לפני שמלאו לי 11 שנים, כאשר רצתי 10 קילומטר בפעם הראשונה. כמו כן אני זוכרת את הפעם הראשונה שהשתתפתי בתחרות באיצטדיון וכמובן את יוני אשתקד כאשר הגעתי למקום השישי בגביע אירופה בגאורגיה".

"בארץ אני מתחרה בנפרד בכל אחד מארבעת הענפים" | צילום: אלבום פרטי

מה גורם למוטיבציה שלך לקום ולהתאמן בבוקר?
"במילה אחת – לוס-אנג'לס 2028 ועם קצת מזל – פריז 2024".

האם את מקפידה על תזונה נכונה?
"בסיס התזונה שלי הוא בריא ומאוזן אבל אני גם נהנית לאכול שוקולד, הכל במידה כמובן".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, לימודים למשפחה?
"נחישות והומור. כמובן גם תמיכה והדרכה של כל מאמן ומאמן".

שרון חולמת לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028 | צילום: אלבום פרטי

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"הייתי מוותרת על הטרטור בנסיעות לאימונים, הלוגיסטיקה והקושי הכלכלי".

ספרי סיפור בלתי נשכח?
"בשנה שעברה לקראת התחרות בברלין זכיתי להתאמן עם קבוצת פנטתלון גרמנית כמה ימים לפני התחרות. באחד האימונים, יצאנו לרוץ ביער בטמפרטורה של מינוס 9 מעלות. זו היתה הפעם הראשונה שלי שרצתי במזג אוויר כזה וזה היה פשוט מטורף, אני זוכרת שהשיער שלי שעוד היה לח מאימון השחייה שהיה לפני כן – קפא. זה היה מדהים ונוסף על כך בתום האימון, לגמרי במקרה, ראינו במבים קטנים שהסתובבו ביער. אחת הריצות היותר מדהימות שהיו לי ללא ספק".

מי המודל לחיקוי שלך?
"סבא שלי, האדם הכי חכם וחרוץ שאני מכירה, לא מוותר לעצמו או לי וגם לא עלי, איש מצחיק, ונדיב שיש לו לב ענק.
בעצם כל אחד במשפחה שלי נותן לי השראה. הורי תמיד עוזרים ותומכים בי. כל העלויות הכרוכות בקרב חמש נופלות עליהם, זאת בנוסף לכל ההסעות לאימונים הלוגיסטיקה והתכנון הנדרשים כדי להמשיך להתאמן. לא הייתי יכולה להמשיך להתאמן ללא ההתגייסות האדירה שלהם".

"ככל שהאתגר קשה יותר, ככה הסיפוק ממנו גדול יותר" | צילום: אלבום פרטי

יש לך טיפ לספורטאים?
"אף פעם לא לוותר. ככל שהאתגר קשה יותר, ככה הסיפוק ממנו גדול יותר לאחר מכן".

מהי המטרה הבאה שלך?
"לשבור את השיאים שהשגתי ולעמוד בכל המטרות שהצבתי לעצמי השנה. בנוסף, המשפחה שלי ואני עושים מאמצים רבים למציאת ספונסרים לסייע במימון כדי שאוכל להגשים את מטרתי ולהמשיך להתאמן בקרב חמש. אני מקווה שנצליח למצוא את העזרה והתמיכה שאנחנו כל כך זקוקים לה כדי שאוכל להמשיך להתאמן בעומס העלויות הכרוכות באימונים ובהשתתפות בתחרויות. אני שואפת שהתאחדות הספורט הלאומית תכיר בקרב חמש כענף לאומי כמו כדורסל, שייט ושאר ענפי ספורט שזוכים לתמיכה המסייעת להם לייצג את ישראל בתחרויות בעולם וכמובן באולימפיאדה".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג