ספורטאית השבוע של שוונג || מיכל אלוני

במרתון סמסונג ת"א היא עומדת לרוץ בפעם הראשונה בחייה מרתון מלא. היא התחילה להתאמן בריצה אחרי חופשת הלידה ומאז הספיקה להשתתף ביותר מ-15 מרוצים. בואו להכיר מקרוב את מיכל אלוני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
"אירוע הספורט הקרוב בו אשתתף הוא מרתון סמסונג ת"א" | צילום: באדיבות מיכל אלוני

מיכל אלוני, 37, אמא לשלושה ילדים, עובדת בחברת רדקום

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"ריצה זו הפעילות הספורטיבית הראשונה שהתמדתי בה מעל חצי שנה. חזרתי לעבודה לאחר חופשת לידה. באותה תקופה, קבוצת הריצה במקום עבודתי היתה בעיצומם של אימונים למרוץ הלילה של נייקי בשנת 2009. הקפטן של הקבוצה ניסה לשכנע אותי להצטרף ולאחר התלבטויות הסכמתי. מאז ועד היום לא הפסקתי לרוץ והשתתפתי ביותר מ-15 מרוצים, מתוכם חמישה חצאי מרתון. במרתון סמסונג תל אביב הקרוב אני מתכוונת לרוץ בפעם הראשונה את המרתון המלא".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"הריצה בחרה בי. בעקבות מרוץ הלילה של נייקי התמכרתי לתחושה הנפלאה של השתתפות במרוץ. בנוסף, ריצה היא ענף ספורט שלא דורש התארגנות מיוחדת ואבזור. מדובר בספורט שקל מאוד להתמיד בו, כל מה שצריך זה נעליים ומסלול ריצה. הריצה היא גם סוג של תרפיה-מדיטציה".

"השתתפתי ב-15 מרוצים מתוכם חמישה חצאי מרתון" | צילום: אלבום פרטי

היכן את מתאמנת?

"אני מתאמנת עם קבוצת הריצה של החברה בה אני עובדת, בימי שלישי בערב. בנוסף, יש אימוני סופ"ש שבהם אני מתאמנת עם בן זוגי לחיים. האזורים האהובים עלי לאימון הם פארק הירקון וטיילת תל אביב".

כמה שעות שבועיות את מקדישה לספורט?

"בתחילת ההתמכרות לריצה הייתי יוצאת לרוץ ב-5 בבוקר ועושה שלוש ריצות בשבוע – שתיים קצרות בין 8-10 ק"מ ואחת ארוכה של 18 ק"מ. כיום אני עושה אימון ערב אחד בימי שלישי בין 8-15 ק"מ ופעם נוספת בסופ"ש. כמובן שבהכנות למרתון היתה לי תכנית אימונים שונה".

תחרויות שהשתתפת בהן?

השתתפתי ב-15 תחרויות ריצה ובהן: מרוץ הלילה של נייקי 2009, 2010, 2011, 2013; מרתון תל אביב 2010, 2011, 2012; מרוץ אייל 2010, 2011, 2012, 2013; מרוץ בית שאן 2010, 2011; מרוץ הנשים 2013; מרתוניה 2013.

שיא אישי?

"מבחינתי, כל מרחק שהצלחתי לרוץ אותו בפעם הראשונה זה שיא".

"הריצה היא גם סוג של תרפיה-מדיטציה עבורי" | צילום: צלמי שוונג

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"למרות האהבה שלי לריצה, ההתחלה של אימון דורשת לא מעט שכנוע עצמי. בכל פעם יש סיבה אחרת: מרוץ קרוב, הרצון למעט שקט, הצורך הבסיסי להניע את הגוף, תחושת סיפוק".

האם את מקפידה על תזונה נכונה?

"התזונה שלי לא מושפעת מהתחביב שלי. אני דואגת לתזונה מאוזנת ללא קשר לפעילות הספורטיבית שבה אני עוסקת. ארוחות מסודרות שכוללת פחמימות מורכבות, חלבונים ושתיה מרובה".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"הריצה היא תחביב ולכן לא נדרש מאמץ עילאי כדי לשלב אותה בשגרת היום יום".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?

"הייתי מוותרת על אימונים בתנאי מזג אוויר לא נוחים וזאת משום שאימוני הריצה מתקיימים במרחב הציבורי ועל כן בעונה החמה האימונים מתחילים בשעות מאוד מוקדמות".

"אירוע הספורט הקרוב בו אשתתף הוא מרתון סמסונג ת"א" | צילום: באדיבות מיכל אלוני

מודל לחיקוי?

"אני חושבת שאנשים עם מוגבלויות שעוסקים בפעילות ספורט ראויים להערצה והערכה".

טיפים לספורטאים אחרים?

"העיסוק בפעילות ספורטיבית תורם לבריאות הנפשית והפיזית, לכן אני ממליצה לאנשים למצוא ענף ספורט שאליו הם מתחברים כדי שיוכלו להתמיד בו לאורך זמן".

מה המטרה הבאה שלך?

"אירוע הספורט הקרוב בו אשתתף הוא מרתון סמסונג ת"א, בו אשתתף בפעם הראשונה במקצה המרתון המלא אליו התאמנתי יחד עם בן הזוג שלי ונעשה אותו יחדיו".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג