ספורטאית השבוע של שוונג לקראת מרתון ת"א || יעל קריזברג

ביום שישי הקרוב, היא עומדת להשתתף לראשונה בחייה במקצה המלא במרתון תל אביב וזו רק יריית הזינוק לקראת איש ברזל מלא בצ'אלנג' רות'. בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג יעל קריזברג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

יעל קריזברג, 38, חולון, נטורופתית, מרצה בנושאי אורח חיים בריא, מעבירה סדנאות בישול בריא, ובעלת קייטרינג "בריאלה"

"כל חיי פחדתי לעלות על אופניים ולא היו לי מעולם" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"כל חיי עשיתי ספורט. כילדה שיחקתי טניס, את התואר הראשון שלי עשיתי בווינגייט, משם אימנתי 12 שנה  כדורעף, טניס, ריצה, אירובי וכוח. בחיי לא רכבתי על אופניים, לא למדתי לשחות, ואף פעם לא הבנתי את אלו שיוצאים לסיבוב נוסף בתחרות כשאני מסיימת 10 ק"מ ריצה".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"לפני 3 שנים, באחד הערבים, חברה שלי , אילנה, צלצלה הציעה שנלך לשמוע על תחרות טריאתלון בהדרכת שי פיפמן. הגעתי מבלי לדעת מה זה טריאתלון בכלל. היה נשמע לי מגניב להתנסות במשהו שלא עשיתי אף פעם ונרשמתי לטריאתלון ספרינט. מאז הכל היסטוריה, הקבוצה הפכה למשפחתי השנייה, אימונים משולבים כחלק מהחיים, ולפניי שני יעדים מטורפים, מרתון ראשון ביום שישי בתל אביב ובקיץ תחרות איש ברזל מלא בצ'אלנג' רות'".

מה ענף הספורט האהוב עלייך? 
"המצחיק הוא, שכל חיי פחדתי לעלות על אופניים ולא היו לי מעולם. שבעלי לימד את הילדים, ישבתי בבית בלחץ מטורף. כשעליתי בגיל 35 על אופניים ששכרתי עד התחרות, לקח לי זמן לומר למאמן שאני לא יודעת מה ההילוכים ואיך עוצרים ולא הבנתי את אלו עם הקליטים. היום תכנית האימונים לקראת המרתון היא רק ריצה, אני מבינה שהספורט האהוב עליי הוא רכיבה".

"אני מאמינה שהתזונה שלנו היא מי שאנחנו" | צילום: אלבום פרטי

היכן את מתאמנת?
"אני לא אובייקטיבית, משוחדת. אני הכי אוהבת בעולם את הקבוצה שלי, שבראשה שי פיפמן . כאמא לשניים קטנים, ואשה לעובד במשרד הביטחון, שיוצאת בשש וחצי מהבית, אין לי אפשרות כל כך להתאמן עם הקבוצה באמצע השבוע,
למזלי קיבלתי מתנה ענקית, מאמן משוגע שהפך לחבר הכי טוב שלי, רפי בובליל, ואיתו אני מתאמנת לרוב, הוא אחראי על התוכנית אימונים ולא פחות על השינויים שאני יוצרת לו. אימן אותי לתחרויות האחרונות ושותף ליעדים העתידיים, בסופי שבוע עם הקבוצה וגם לבד".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?
"בגדול, משתדלת כל יום, אבל לא תמיד יוצא. האימונים הארוכים יותר הם בסופי שבוע".

ספרי על תחרויות שהשתתפת בהם?
"ספרינט טריאתלון – פלמחים, אולימפי- טריאתלון נשים וגן שמואל, חצי איש ברזל – ישראמן, סלובקיה, איטליה".

שיא אישי מיוחד. 
"מבחינתי, כל תחרות היא הגשמת יעד שהוא הרבה מעבר לתוצאה. התחרות היא ההנאה, הדרך לשם, המסע להצליח ליהנות עם כל הקשיים, משפחה, עבודה עצמאית בכמה כובעים ביום וניהול בית. זה ההישג האמיתי. השיא האישי שלי הוא קביעת היעדים שהולכים ומתעצמים".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 
"גיליתי שהדרך הקשה לכיבוש היעדים הספורטיביים נותנת לי פרופורציות לחיים ואנרגיה בלתי מוסברת שהיא הכח שלי בשנים האחרונות להתמודד בדרך הטובה ביותר עם החיים".

"כל תחרות היא הגשמת יעד שהוא הרבה מעבר לתוצאה" | צילום: אלבום פרטי

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אוכלת את האוכל הכי בריא, הכי טעים, הכי מושקע ומדויק שיש. סליחה על הצניעות. אני מאמינה שהתזונה שלנו היא מי שאנחנו. הבחירה להכניס לגוף רק מה שהוא צריך ושיש לו ניצול מרבי. לא להתפשר על טעמים ושכל ארוחה היא חגיגה, היא הבחירה לחיות נכון בריא ואנרגטי".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"ראשית, לא להגיד 'אין לי זמן', להכיר שעות אחרות ביום לדוגמה, ארבע בבוקר. להכניס את האנרגיות הספורטיביות הביתה, לספר לשתף,  זה למשל הוביל גם את אלה שלי לטריאתלון ילדים פיפמן. לשים את עצמך ראשון בלי ייסורי מצפון".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"לא מוותרת, אולי הייתי מקצרת את השחייה".

ספר סיפור בלתי נשכח?
"שבוע לפני חצי ישראמן 2017, המלון שולם והילדים התרגשו. לאחר שעברתי 8 חודשים של אימונים קשים, באימון רכיבה המסכם, רגע לפני שמגיעים, רכבתי בכיכר במהירות אפס, נפלתי ושברתי את עצם הבריח. לאחר כחודש עשיתי צילום, והעצמות לא בכיוון של איחוי. נתנו לי עוד חודש בקיבוע. יצאתי מהרופא, בפח הראשון, זרקתי את המנשא ויצאתי לריצה. סבלתי מכאבים והחלטתי להירשם לחצי איש ברזל בחול בעוד 5 חודשים".

"להתאמן מחוץ לקופסה, בשקיעה, בזריחה, בהרים ,בנופים, לא לפחד ממרחקים" | צילום: אלבום פרטי

מי המודל לחיקוי שלך?
"מבלי לחשוב, שי פיפמן, לא לא תמצאו אצלו קעקוע, וכנראה שגם בשיחה החמישית לא תדעו שהוא אחד הספורטאים הכי גדולים שהיו, בצניעות, במקצועיות, מוביל קבוצה ענקית שמייחדת את האופי שלו, משפחה. מודל להערצה ממש".

תני טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"להתאמן מחוץ לקופסה, בשקיעה, בזריחה, בהרים ,בנופים, לא לפחד ממרחקים זה שווה את זה. תודה, רפי בובליל"

מה המטרה הבאה בלוח המטרות? 
"מרתון תל אביב בשישי הקרוב, מרתון ראשון. איש ברזל מלא בצ'אלנג' רות'".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבי הגיב:

    כל מי שעושה איש ברזל שם את עצמו לפני המשפחה והילדים. היא לפחות מודה בזה בפה מלא. זו התמכרות לכל דבר ועניין.
    יש להניח שכמו רוב אלו שמתחילים ספורט בעצימות כזו בגיל מאוחר יחסית גם היא תעבור מפציעה לפציעה

    1. חיים הגיב:

      חבל שאתה מאחל לה כאלה איחולים
      מי ששומר על עצמו וקשוב לגוף גם בגיל כזה ממש ממש לא עובר מפציעה לפציעה
      תמשיכי לעבוד קשה ולהנות

      1. חיים הגיב:

        סהכ בת 38 ילדה צעירה

    2. מאיה הגיב:

      כל הכבוד לה שהיא שמה את עצמה במקום הראשון ומגשימה את עצמה. אמא שלי נהגה לומר שהיא דואגת לנו לאמא חזקה, והיא צדקה. זו גם דוגמה מצויינת לילדים

      1. רונית הגיב:

        רק מי שמכיר את יעל יודע שאין דבר כזה ״על חשבון הילדים״!!היא פשוט מתחילה את היום בארבע בבוקר ולא כמונו בשבע !!את כל המשימות והמטלות ממלאת באהבה ובאחריות מלאה. אני גאה בך יעל אהובה.בהצלחה בכל דרך.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג